1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Is een C5 iets voor mij?
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 01 november 2006 12:54 PM

Kan iemand me advies geven over een C5 ... zou het iets voor mij zijn?

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 01 november 2006 01:10 PM
  [ # 1 ]

Ik zou toch voor de XM gaan Remco…

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 01 november 2006 01:17 PM
  [ # 2 ]

Tsja, een XM is erg verleidelijk hoor ... maar zou liever een C5 break willen! En zeker als we daar komende zomervakantie mee naar de 2cv meeting willen en dan nog door naar de Lofoten (=5500km).

Beetje betrouwbaarheid dus!

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 01 november 2006 01:44 PM
  [ # 3 ]

ik zou dan voor een Break gaan, die is mooier…

nou de vraag benzine, diesel of lpg…  Razz

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 01 november 2006 01:44 PM
  [ # 4 ]

Revi: wat wil je van je nieuwe auto, behalve dat ‘ie groter is dan de GS?

- per se een hydropneumaat? Of is een C4/Picasso ook een optie? Of dan ook andere merken?
- dagelijks 200% betrouwbaarheid: Xantia’s (zeker Type2) laten je nooit in de steek
- groot & comfortabel: XM rules (niet voor niets mijn GSA mijn tranen in de ogen voor een XM gewisseld)
- en een serie2 XM met TurboD12 motor kan zeker ook betrouwbaar zijn (Xantia-generatie elektronica gecombineerd met simpele, sterke en zuinige TD12 motor - een C5 HDi is een stuk complexer).
- iets groter en net zo’n fijne toerenmotor als een GS: denk ik meer aan een BX 16V. Of een Alfa TwinSpark, als andere karaktervolle merken ook mogen?
- groot en echte karakterbak: CX - mijn Serie2 22TRS was ook een betrouwbare reisgenoot, alleen wel bijna net zo roestgevoelig als een GS natuurlijk.
- C5: tja, voor mij alleen vanwege de hydrauliek en een beetje vanwege het interieur - doet mijn autohart verder niet sneller kloppen hoor

Beetje meer info over wat JIJ wil zou voor de discussie/hulp/creativiteit geen kwaad kunnen Wink  Laughing

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
SAXO-Racer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 01 november 2006 01:44 PM
  [ # 5 ]

Aan welk type C5 zit je te denken dan?? Benzine Diesel?

Je voelt je lekkerder in een Citroën…...

Profiel  
 
SAXO-Racer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 01 november 2006 01:46 PM
  [ # 6 ]

hahah Laughing  3 zielen 1 vraag Rolling Eyes  en allemaal op 10:44

Je voelt je lekkerder in een Citroën…...

Profiel  
 
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 01 november 2006 01:51 PM
  [ # 7 ]

Uiteraard zou ik de HP-vering niet meer willen missen. En daarmee komt mijn keuze op de C5 (Xantia ook leuk maar te oud en heeft m’n vader al ... en ik wil iets groters Wink)

Daarnaast zijn mijn eisen betrouwbaarheid, ruimte (vandaar een break) en een automaat.

Andere merken zijn niet bespreekbaar Smile

En dan ben ik dus eigenlijk op zoek naar een C5 met bouwjaar 2003 en rond de 100.000km op de teller. Welk type C5 zou dan geschikt zijn voor een 20.000-rijdende rijder?

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 01 november 2006 02:08 PM
  [ # 8 ]

Hm, 2003 is nog net de Type1 C5, jammer maar budgettair begrijpelijk Wink

20.000km is volgens mij net het lastigste kilometrage qua omslagpunt voor occasions in deze gewichtsklasse (lichtere auto’s rond 15 a 20K, zwaardere meer 20 a 25K, rekening houdend met belasting, verzekering, verbruik en iets hogere aanschaf/afschrijving van diesel dan benzine).

Dus: denk je eerder meer of minder dan 20K te rijden Confused:

Zie het bezine/diesel-draadje voor MIJN voorkeur. Qua C5 zou ik een fijn uitgerust actiemodel zoeken in jouw kleur, aanbod genoeg denk ik? Of je moet je GS-verlies met wat extra karakter willen compenseren en niet tobben maar een V6 Exclusive zoeken om nog echt te kunnen genieten Cool

En ik blijf erbij: late XM Break TD12 Automaat heeft veeeel meer karakter Twisted Evil

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
SAXO-Racer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 01 november 2006 03:38 PM
  [ # 9 ]

Als je puur prijstechnisch kijkt (wegenbelasting en brandstof) zou LPG het voordeligste zijn. Wil je optimaal comfort betrouwbaarheid en lagere afschrijving zou ik zonder meer voor een Diesel (HDI) uitvoering gaan.
De praktijk heeft al duidelijk uitgewezen dat LPG en dan voornamelijk de AG-variant op de C5 zachtgezegd niet de meest betrouwbare keuze is.
In combinatie met een automaat zou ik zeker voor een diesel kiezen.
Ook de restwaarde van een diesel ligt bij een hogere Km-stand veel hoger dan een auto op LPG.
Een leuke uitvoering zou een Difference I of II zijn. Deze heeft wat leukere bekleding en alle stripje en bumpers zijn meegspoten.

Je voelt je lekkerder in een Citroën…...

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 01 november 2006 05:12 PM
  [ # 10 ]
SAXO-Racer schreef:

Een leuke uitvoering zou een Difference I of II zijn. Deze heeft wat leukere bekleding en alle stripje en bumpers zijn meegspoten.

Ja en een 6-CD wisselaar, parkeer sensoren, automatisch inklappende buitenspiegels, etc, etc.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
SAXO-Racer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 01 november 2006 05:16 PM
  [ # 11 ]

Laughing  Juist Bas alleen moet je wel een Difference II hebben voor een CD wisselaar. Er is zelfs een Differance II Plus deze heeft lichte bekleding (creme) maar weer geen lederen stuurwiel….

Je voelt je lekkerder in een Citroën…...

Profiel  
 
SAXO-Racer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 01 november 2006 05:31 PM
  [ # 12 ]

Dat is inderdaad de mooiste uitvoering maar dan wel met leer en Navigatie en schuifkanteldak…..  Very Happy

Je voelt je lekkerder in een Citroën…...

Profiel  
 
www.jvdb.tk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 10-03-2005

Gepost: 01 november 2006 05:53 PM
  [ # 13 ]

Je doet je GS weg voor een C5 break??? 
Ik blijfde C5 niet een super echte citroen vinden… mischien de techniek wel maar ik zou tog echt voor een XM van de laatste generaties gaan.
Zilver grijs of ruige profond Cool

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 02 november 2006 04:50 PM
  [ # 14 ]

Waarom neem je niet gewoon een GS en een C5? De C5 voor dagelijks gebruik en de GS voor “speciale gelegenheden”..

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 02 november 2006 06:49 PM
  [ # 15 ]

De Dyane hou ik voor ‘speciale gelegenheden’  ... en soms ook voor dagelijks gebruik.

Net proefgereden in een C5 met alles er op en er aan ... rijdt lekker! Erg lekker ... maar wel groot ... immens!

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook