Hegru rekent voor d-riem + waterpomp (zonder spanrol) 175 euro.
De catch? Ik weet niet of er een catch is. Ik vroeg nog voorzichtig of het misschien een gebruikte waterpomp was, maar hij was gloedfonkeltjenieuw. Ze moeten het hebben van seriewerk denk ik. Bij de Hegru stampen ze binnen een half uur een nieuwe d-riem + waterpomp er op. Ik zou bijna durven beweren dat ze het geblinddoekt en met 1 arm achter de rug gebonden nog wel kunnen
Zo snel zie ik ze dat bij een dealer niet doen, zeker niet bij een auto die ze niet zo gek vaak meer op de brug krijgen.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Ijs schreef:Vervangen ze dan ook spanrollen + waterpomp? Wellicht zit daar het verschil.
Meende dat ik het wel noemde in mijn vraag aan hem, maar kan goed zijn dat ‘ie het vergat bij geven van de prijs.
Robin schreef:Hegru rekent voor d-riem + waterpomp (zonder spanrol) 175 euro.
Aha.. 125 voor alleen d-riem dus.
Robin schreef:De catch? Ik weet niet of er een catch is. Ik vroeg nog voorzichtig of het misschien een gebruikte waterpomp was, maar hij was gloedfonkeltjenieuw. Ze moeten het hebben van seriewerk denk ik. Bij de Hegru stampen ze binnen een half uur een nieuwe d-riem + waterpomp er op. Ik zou bijna durven beweren dat ze het geblinddoekt en met 1 arm achter de rug gebonden nog wel kunnen
Zo snel zie ik ze dat bij een dealer niet doen, zeker niet bij een auto die ze niet zo gek vaak meer op de brug krijgen.
Dat zal het zijn.
Trouwens: het ging me bij de vraag hier niet alleen om hoe goedkoop Hegru is, maar ook om hoe duur Mooijman is.
Let wel, Mooijman is geen dealer, maar een kleine specialist die hoofdzakelijk aan bx-en en eenden sleutelt. Toch opvallend dat hij dealer-prijzen rekent (want daar komt het op neer - heb ‘t even vergeleken).
Maar oké - goedkoopst is het zelf doen. op naar hegru.
Distri kost overigens ergens tussen de 30-45 euro, spanrollen 40/70 (afh of je houder ook nieuw koopt) waterpomp 55 multiriem 10-15 euro.
benzibx schreef:Even een update vwb martien mooijman in Roosendaal,
M’n 1.9 TGI heeft voor de APK een lijstje:
- speling draagarm LA
- handremkabels vervangen
- remslangen L+R vervangen
- aandrijfashoes RV. + stuurhuishoes R.
- gordel bijrijder vervangenDaarnaast is ‘tie toe aan een nieuwe distributieriem en (toch ook maar) verse LHM.
Mooijman rekent voor dit alles +/- 900 euro…
Hegru gebeld, en die komen niet boven de 600 euro uit…
nogal een verschil. Wat vinden jullie hiervan? Onrealistische Hegru, of een ‘verrekening’ van Mooijman?
Draagarm kun je beste bij hegru vervangen -> half uurtje werk -> 110 euro
Handremkabels, ben je een beetje handig? Doe je het zelf, ik heb het 2 weken geleden ook gedaan en beschrijving staat in me topic.. Klikkerdeklik Kosten: 18 euro per stuk
Stuurhuishoezen heb ik zelf gister net vervangen, ik post daar nog even fototje van. Is ook wel te doen, wel veel priegelen! (let wel op dat je goeie hoezen neemt als je stuurbekrachtiging hebt, kosten 10-11 euro per stuk
Gordel bijrijder -> ik zeg sloop en half uurtje beunen
Aandrijfhoes is ook wel zelf te vervangen kost 30 euro
Remslangen..ik neem aan hydraulische leidingen..kijk eens op roel z’n site http://www.citroenbx.nl
Ik denk dat mooijman graag wat meer verdiend dan hegru (hegru heeft geen baliemedewerkste bv, je krijgt gewoon de monteur)
Zeg dat “als” je het allemaal zelft doet je ongeveer uit komt op circa 300 euro. Das toch een leuke besparing dacht ik zo!
Gordel is heel goed zelf te doen. Heb ik nog wel een how-to met foto’s van.
EDIT:
Voici.
http://members.chello.nl/r.n.kok/auto/gordelBX/
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Mooijman is wel een bijzonder figuur hoor, ik heb een eend bij hem gekocht en na een jaar bezit kan ik zeggen dat zijn verkoopverhaal eerlijk is geweest. Wel vind ik het lastig om afspraken met hem te maken. Het sleutelwerk gebeurt volgens mij wel goed, de monteur die er werkt is stukken rustiger dan Martien zelf.
Ik zou mijn auto er best durven brengen, maar niet als ‘ie veel duurder is dan de Hegru. Ik denk trouwens dat je bij de dealer voor dit alles wel iets meer kwijt bent hoor, distributieset + werk is al een dure operatie.
Een waterpomp tweedehands gebruiken doet niemand, waterpomp is niet echt duur!
Bedankt, helaas ontbreekt het me deze ronde aan tijd…
Had me na jaren eendensleutelen voorgenomen bij de bx zoveel mogelijk te laten doen (wel wetend dat je af en toe toch zelf aan de bak moet) - tis leuk, maar vreet tijd en energie.
Vorig (eerste) jaar ging dat soepel: deze APK doet me weer inzien dat àlles laten doen toch een dure hobby is - vandaar dat ik me hier heb aangemeld. Voor de volgende ronde beloof ik weer smerige handen te maken.
Een distributieriem en spanrollen erop zetten in een half uur???? Bestaat gewoonweg niet hoe snel die Hegru dan ook mag zijn zeker niet bij een BX 1.9 !!
Verder wil ik opmerken dat snel werk niet altijd goed werk betekend. Een Distributieriem en waterpomp en spanrollen zijn zeer belangrijke onderdelen voor een motor deze moeten er gewoon netjes zorgvuldig gemonteerd worden.
Ook is het belangrijk om schoon en netjes werk afteleveren!!!!
Dus laat je geen zand in je ogen strooien door mensen die snel kunnen want
meestal is het op het moment goedkoop en later gewoon duur!
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
SAXO-Racer schreef:Een distributieriem en spanrollen erop zetten in een half uur???? Bestaat gewoonweg niet hoe snel die Hegru dan ook mag zijn zeker niet bij een BX 1.9 !!
Verder wil ik opmerken dat snel werk niet altijd goed werk betekend. Een Distributieriem en waterpomp en spanrollen zijn zeer belangrijke onderdelen voor een motor deze moeten er gewoon netjes zorgvuldig gemonteerd worden.
Ook is het belangrijk om schoon en netjes werk afteleveren!!!!
Dus laat je geen zand in je ogen strooien door mensen die snel kunnen want
meestal is het op het moment goedkoop en later gewoon duur!
Tja, meerdere mensen hier (waaronder ik) hebben erg goeie ervaringen met de Hegru. Heb tot nu toe ook nog geen slechte berichten gelezen. Ik heb de tijd dan ook niet exact opgenomen, maar het ging allemaal bijna eng snel, maar wel heel geroutineerd en duidelijk volgens een vast stramien.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
voge schreef:Ik zou mijn auto er best durven brengen, maar niet als ‘ie veel duurder is dan de Hegru.
Tja, woon d’r zo’n beetje tussenin, dus de keus is niet moeilijk.
Ik denk trouwens dat je bij de dealer voor dit alles wel iets meer kwijt bent hoor, distributieset + werk is al een dure operatie.
Best mogelijk. Maar moeilijk na te gaan - ook omdat ‘ie nogal vaag is en zijn prijsopgave niet wil specificeren.
Ik wens ‘m het beste. Als Hegru het verkl**t ziet ‘ie me misschien een keer langskomen.
SAXO-Racer schreef:Een distributieriem en spanrollen erop zetten in een half uur???? Bestaat gewoonweg niet hoe snel die Hegru dan ook mag zijn zeker niet bij een BX 1.9 !!
Verder wil ik opmerken dat snel werk niet altijd goed werk betekend. Een Distributieriem en waterpomp en spanrollen zijn zeer belangrijke onderdelen voor een motor deze moeten er gewoon netjes zorgvuldig gemonteerd worden.
Ook is het belangrijk om schoon en netjes werk afteleveren!!!!
Dus laat je geen zand in je ogen strooien door mensen die snel kunnen want
meestal is het op het moment goedkoop en later gewoon duur!
Allemaal leuk en aardig maar je bent dus nog nooit bij hegru geweest?
Heb je zelf wel eens spanrollen vervangen?, (achterafgezien) is het voor mij heel makkelijk te doen en als je (zoals hegru) dit elke dag zo’n 20x doet zal het ongetwijfeld snel kunnen
Mijn kritiek was ook beslist niet tegen Hegru gericht ik ken het bedrijf immers niet. Ik wil alleen maar aangeven dat er heel veel wordt verkl**t door mensen die (te) snel willen.
Citroen wordt vaak geasocieert met veel problemen en onbetrouwbaar.
Dit is zeer onterecht maar doordat er teveel wordt geprutst aan deze auto’s door mensen die denken dat ze er verstand van hebben.
Citroen is een complexe auto om aan te sleutelen daardoor gaat er meestal wat meer tijd inziten dan bij een “duitse” bolide.
Ik ben wel van mening dat als je dagelijks met deze auto’s werkt (voornamelijk CX,XM,GS,BX) je er wel handiger en dus sneller in wordt….
Maar ook dan geldt preciesie en zorgvuldig werken aan deze auto’s wordt beloont door betrouwbaarheid….. amen
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Heb je zelf wel eens spanrollen vervangen?, (
Het is mijn dagelijks werk vandaar dit epistel
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Ik ben het met je eens, saxo-racer…. Maar de dealer levert ook niet altijd tip-top werk af, het is en blijft mensenwerk, en waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Persoonlijk zou ik liever een d-riem laten vervangen door iemand van Hegru die er 3 op een dag doet, dan door een leerling-monteur bij de dealer die voor het eerst in z’n leven een BX op de brug heeft staan.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Je hebt helemaal gelijk Robin en nogmaals ik heb niets tegen Hegru alleen omdat in deze discussie die naam viel nam ik die naam ff mee in mijn betoog.
Er worden helaas ook bij dealer bedrijven wan-prestaties geleverd op dit gebied.
Daarom is het belangrijk om op dit forum je ervaringen te delen daarover, en zodoende de juiste “dokter” te zoeken voor Citroen
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...