Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Simpele Ziel schreef:Zou best kunnen dat dat spul het vuil verpolaatst heeft waardoor die nu slecht loopt. De DS gebruik je toch meer dan de SM? zou verklaard kunnen worden dat de DS minder vuil was dan de SM?
Inderdaad,de SM heeft dit jaar een 1000 tal km minder gereden dan de DS maar de DS heeft ook niet zulk een fragiele mekaniek als de maserati van de SM.de DS rijd als een zwevend tapijt en start als een roosje ,zelfs na 2 maand stil staan
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:bogaard77 schreef:Waarschijnlijk werkt het wel bij injectie en niet bij de carb… Ligt nu de alle vlotterkamers vol potlood!
hahahahaLach maar
wie ‘t laatst lacht ‘t best lacht!! En nog iets als ik hulpvaardig ben dan word dit geaprecieerd!! maar het is ook gedaan !! ik help ook niemand meer!! ik herhaal NIEMAND!!!!!!!!!!Awel, blooper, volgens mij wordt het tijd dat u den echte ollandse humor gaat leren kennen hé!
Een dergelijke reactie is niet alleen ongepast, maar ook nog eens volledig onterecht!Die Bogaard 77 is heeft humor, maar GIJ kent em nog nie! ‘t wordt tijd dat u eens walter en georges gaat consulteren
sorry hoor maar die hollandse humor is mij nog niet zo bekend helaas ik zal inderdad nog eens bij walter of georges moeten te rade gaan
EN IK hERHAAL: IK BEN NI BOOS!!! mijn driftbui is weer over!! ik heb enkel last dat ik het zelf waarschijnlijk zelf weer veroorzaakt heb!! ik was beter van mijn carb’s afgebleven zonder deftig materiaal!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En ook wie mij geholpen heeft kan steeds op mij rekenen!! en de personen wie ik bedoel moeten zich niet bij die voorlaatste post op pagina 21 rekenen!! niets van aan trekken dus ze kennen mij wel beter!! ops: ops:
En bij deze wil ik mij verontschuldigen bij bepaalde personen die zich misschien gekrenkt voelen
blooper1963 schreef:
carburateurs eens te demonteren zoals walter zegt,maar ik vrees dat ik dan schroefjes en veertjes ga overhouden!!
Op zich kan je met het de- en monteren niet zoveel verkeerd doen. Gewoon alles netjes opzij leggen dat je weet welk deel van welke kant van de carburator is. Alles eens doorblazen met carbu-clean, en daarna nog eens met de perslucht.
Pakkingen controleren, vlotter afstellen en weer monteren.
Begin met 1 carbu, als je twijfelt kan je nog steeds bij de volgende kijken hoe het weer precies was.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:blooper1963 schreef:
carburateurs eens te demonteren zoals walter zegt,maar ik vrees dat ik dan schroefjes en veertjes ga overhouden!!
Op zich kan je met het de- en monteren niet zoveel verkeerd doen. Gewoon alles netjes opzij leggen dat je weet welk deel van welke kant van de carburator is. Alles eens doorblazen met carbu-clean, en daarna nog eens met de perslucht.
Pakkingen controleren, vlotter afstellen en weer monteren.Begin met 1 carbu, als je twijfelt kan je nog steeds bij de volgende kijken hoe het weer precies was.
bij het demonteren,zullen daar pakkingen bij zijn,welke ik zeker moet vervangen voor de hermontage?? of krijg ik na demontage alles weer netjes in elkaar voor bedrijfszekerheid???
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hellow all,
deze ga ik normaal volgend weekeinde monteren naast en onder het stuur,zodat ze niet onmiddelijk zichtbaar zijn!
heeft wel heel wat kableringswerk met zich meegebracht.
Heb het geheel al ff getest en alles werkt naar behoren ook de zendertjes!! nu nog een 10tal draden bijtrekken in de SM en dan inbouwen!
ziehier een paar afbeeldingen:
blooper1963 schreef:citrods schreef:
bij het demonteren,zullen daar pakkingen bij zijn,welke ik zeker moet vervangen voor de hermontage?? of krijg ik na demontage alles weer netjes in elkaar voor bedrijfszekerheid???Als de pakkingen nog heel zijn kan je ze opnieuw gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:blooper1963 schreef:citrods schreef:
bij het demonteren,zullen daar pakkingen bij zijn,welke ik zeker moet vervangen voor de hermontage?? of krijg ik na demontage alles weer netjes in elkaar voor bedrijfszekerheid???Als de pakkingen nog heel zijn kan je ze opnieuw gebruiken.
AHAAAA!! dus als ik een pakking kapot heb,dan sta ik daar met de mond vol tanden!! waar heb jij pakkingen gehaald voor uw carb’s?? en dat spul om carburateurs te reinigen hoe noemt dit??
Die vlotterafstelling heb ik ook terugevonden in de manuals,maar begrijp niet zo goed wat er allemaal bedoeld word??
Dus hoe weet ik dat die vlotters goed zijn afgesteld en tevens nog goed zijn?? En die O-ringen voor tussen de inlaatbuizen,waar heb je deze vandaan??greetz Dominique;
blooper1963 schreef:
AHAAAA!! dus als ik een pakking kapot heb,dan sta ik daar met de mond vol tanden!! waar heb jij pakkingen gehaald voor uw carb’s?? en dat spul om carburateurs te reinigen hoe noemt dit??
Die vlotterafstelling heb ik ook terugevonden in de manuals,maar begrijp niet zo goed wat er allemaal bedoeld word??
Dus hoe weet ik dat die vlotters goed zijn afgesteld en tevens nog goed zijn?? En die O-ringen voor tussen de inlaatbuizen,waar heb je deze vandaan??
Of eerst demonteren, of eerst nieuwe pakkingen bestellen en ze dan zowiezo monteren.
Zal wel te bestellen zijn via de club of via Van der Laan.
Ik heb geen nieuwe pakkingen gekocht. Ik heb 6 carbu’s en daar heb ik goede pakkingen voor 3 carbu’s kunnen halen.
Carbu-clean, te koop van verschillende merken in oa de automaterialen zaak.
Voor de vlotterafstelling moet je de afstand meten tussen de vlotter en de behuizing van de carbu als je de vlotter naar beneden laat hangen. Staat goed in de boeken.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:citrods schreef:blooper1963 schreef:citrods schreef:
bij het demonteren,zullen daar pakkingen bij zijn,welke ik zeker moet vervangen voor de hermontage?? of krijg ik na demontage alles weer netjes in elkaar voor bedrijfszekerheid???Als de pakkingen nog heel zijn kan je ze opnieuw gebruiken.
AHAAAA!! dus als ik een pakking kapot heb,dan sta ik daar met de mond vol tanden!! waar heb jij pakkingen gehaald voor uw carb’s?? en dat spul om carburateurs te reinigen hoe noemt dit??
Die vlotterafstelling heb ik ook terugevonden in de manuals,maar begrijp niet zo goed wat er allemaal bedoeld word??
Dus hoe weet ik dat die vlotters goed zijn afgesteld en tevens nog goed zijn?? En die O-ringen voor tussen de inlaatbuizen,waar heb je deze vandaan??greetz Dominique;
Die pakkingen koop op je ebay. Kijk maar eens op ww.ebay.de
60 euro een setje. even zoeken op citroen sm of maserati merak.Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Heb nog wel een paar recuperatie pakkingen .
O-ringen kan je gewoon aankopen ( Boudoin of zo) :
VITON 37.8 x 43 x 2.6 6 stuks
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Aan allen een hartelijke dank!! ik weet wat doen morgen,dus er voor zorgen dat ik alles heb en kan ik aan de slag!!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Vandaag heb ik haar nog eens proberen te starten, en nu geeft ze werkelijk helemaal de geest!! ze wil niet meer aanslaan!! en het bizarre is dat er geen rook uit komt! De benzine pomp draait nogtans! en ik zou graag het benzinefilter eens inspecteren,maar ze ligt plat op haar buik en dat is niet gemakkelijk om haar recht te krijgen,als de motor niet aanslaat!
morgen het groot onderzoek eens inlassen en hopelijk komen we tot een resultaat! die MARLY-C benzineaditief,verdenk ik er steeds minder van,want de DS draait er zorgeloos mee en dit is dan nogwel een injectie!
En te arm afgesteld denk ik ook niet ,want ik heb na de afstelling er een flinke rit van ongeveer 40 km mee gemaakt en ik zeg ‘t,ze reed als een speer!! ik ga er nu de bougies eens uitdraaien ,om te kijken of die nat zijn of droog ,dan weet ik toch al meer waar het probleem zal schuilen!!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Standaard check: Vonkt ze uit de bobine? Vonkt ze uit een bougiekabel? Daarna bougies eruit. anders ff de benzine leiding los en kijken of als de pomp loopt er benzine uit de leiding komt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hellow allen;
Ik,of beter wij hebben geloof ik het probleem gevonden met de SM!!
Vandaag in samenwerking met de heer Walter Bogaerts de carburatieramp gedemonteerd en open gegooid!!
Amai!!! dit hadden we beiden nog nooit gezien!! de filtertjes in de carburators zaten helemaal dicht met, tsja!! Hoe gaan we dit noemen?? een soort niet vettig bruin,roosachtig viltachtig slib!!! en we hebben reeds één carb gedemonteerd en volledig gereinigd!! Maar tot in de kleinste kanaaltjes zat er van die drek!! we hebben het geheel niet kunnen afwerken,aangezien er een paar pakkingen naar de haaien zijn en de vlotternaald van die eerste carbu is ook ferm ingesleten en aan vervanging toe!! voor de rest ,de vlotter is redelijk perfect,de sproeiers(na reiniging) zijn als nieuw!! de mengselschroef kan nog een paar jaar mee en dan morgen en in de week ga ik s’avonds de 2 andere carb’s nog reinigen!! en dan zien dat ik aan pakkingen geraak en dan alles weer monteren en afstellen(basis) en hopelijk start ze dan weer
fijn afstellen en hopelijk rijd ze weer als vroeger of mss nog beter!!
hierna een paar beelden die ik genomen heb tijdens de werken!!
Als je goed kijkt zie je het verstopte gaasfiltertje!!
De eerste gereinigde carb!!
De nog overblijvende carb’s!!
Bovendeel,vlotter en één nieuwe pakking voor carbu 1
En aanzie dit niet als reclame,maar dit is werkelijk een mirakelproduct om carb’s te reinigen!!
Voila!! word vervolgd….