Ruitenwisser ZX
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246

Gepost: 06 november 2004 12:21 PM

Wie helpt mij uit mijn voorruitenwissernachtmerrie??? :28

Het ding (Valeo) blijft strepen trekken in de regen (waar anders). Zit er nu 4 weken op en ik ben ten einde raad….

Ruit schoonmaken met peperdure middeltjes, de wisser zelf schoongemaakt… NIKS HELPT!

Cheers,

Marcel

Profiel  

theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 06 november 2004 05:59 PM
  [ # 1 ]

Stomme vraag, maar heb je ook het wisserblad schoongemaakt met die middeltjes?
Heb je een ‘spoiler’ op de wisser zitten?

Profiel  

Weefje
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 06 november 2004 09:09 PM
  [ # 2 ]

Heb de wisser wel met sop en glasreiniger schoongemaakt… Een “spoiler” op de wisser heb ik niet… Zou het mijn eigen mix van vloeistof zijn die ik in het reservoir knikker (spiritus met wat allesreiniger)?

O ja, een kant op maakt de wiser prima schoon. Als ie weer terug gaat, staat er een zeer hinderlijk/gevaarlijke streep over de ruit.

Profiel  

theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 06 november 2004 09:43 PM
  [ # 3 ]

Ik heb het een tijdje geleden gehad, toen kwam het omdat er zo’n pitje van een boom onder de ruitenwisser heeft gezeten en toen dat ding aan heeft gestaan!!!. Toen dat pitje weg was had ik ook strepen bij het terugkeren van de wisser.
Ik heb wel een spoiler overigens en sinds kort trekt de wisser bij mij ook strepen… Denk dat mijn blad wellicht aan vervanging toe is, maar wellicht dat het model van de ZX voorruit er ook wel wat gevoeliger voor is.

Zou het nog aan de veer kunnen liggen die de arm op de ruit drukt? Dat deze wellicht niet genoeg kracht heeft om te drukken?

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 06 november 2004 10:54 PM
  [ # 4 ]

Nieuw ruitenwisserrubbertje misschien ?

Overigens, niet meer spiritus in je ruitenpoetswaterreservoirtje doen. Spiritus tast rubber aan.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

H
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 07 november 2004 12:53 AM
  [ # 5 ]

Voor de Citroens met 1 arm voor de wisser is er eigenlijk maar 1 type echt goed geschikt; de Trico Teflon blades,ze zijn niet goedkoop maar wissen als de beste,zijn zeer stil en vriezen nooit meer vast.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 07 november 2004 12:56 AM
  [ # 6 ]

Wat maakt het uit of je 2 wisserarmen of maar 1 hebt ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

H
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 07 november 2004 01:12 AM
  [ # 7 ]

De 1 armige wissers hebben een groter werkgebied.
De veerkracht op 1 arm is echter niet echt genoeg,dus je moet een kwalitatief goed wisserblad nemen.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 november 2004 06:08 AM
  [ # 8 ]
Weefje schreef:

Heb de wisser wel met sop en glasreiniger schoongemaakt… Een “spoiler” op de wisser heb ik niet… Zou het mijn eigen mix van vloeistof zijn die ik in het reservoir knikker (spiritus met wat allesreiniger)?

De originele Valeo wissers zijn erg goed door het zachte rubber wat erin zit, maar ze slijten wel wat sneller.
En inderdaad het is de mix van spiritus wat het rubber opvreet, in spiritus zit namelijk nogal veel alcohol en nog iets (weet effe niet meer wat) dat het rubber opvreet. Heb dezelfde ervaring al gehad vorig jaar met mijn lease Peugeot 306, een nieuwe wisser was na een week verrot nadat ik half om half water en spiritus in het reservoir had gegooid. Volgens mij kan het wel spiritus met water, alleen moet je dan geen al te sterke concentratie gebruiken.

Mocht je veel putjes enzo op je voorruit hebben, dan is er van dat spul om de ruit te polijsten. Is niet echt goedkoop maar het werkt wel goed, heb nog ergens een flesje liggen van dat spul.

Profiel  

Weefje
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 09 november 2004 01:53 PM
  [ # 9 ]

Overigens, niet meer spiritus in je ruitenpoetswaterreservoirtje doen.

Zal het noooooit meer doen…...  Surprisedops:

Ga toch maar eens voor de teflon-wisser…..

@ZX1.4i
Heb een composetje gekocht. Nog interesse in de Magnatjes???

Cheers,

Marcel

Profiel  

WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 389

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 25 november 2004 02:06 PM
  [ # 10 ]
H schreef:

Voor de Citroens met 1 arm voor de wisser is er eigenlijk maar 1 type echt goed geschikt; de Trico Teflon blades,ze zijn niet goedkoop maar wissen als de beste,zijn zeer stil en vriezen nooit meer vast.

Wat noem je niet goedkoop??? Ik heb gisteren een valeo ruitenwisser gekocht en ik moest ook even 14,67euro (30 oud-hollandse pieken) neer leggen. Dat vind ik ook niet echt goedkoop!
Wat kost zo’n teflon wisser dan? Kan je die overal krijgen? Dan is dat misschien iets voor de volgende keer!

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}

Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 november 2004 03:14 AM
  [ # 11 ]

Een Valeo ruitenwisser voor de ZX kost inderdaad €15, is niet echt goedkoop, maar ze zijn wel goed. Vergelijk het maar met Michelin banden, niet goedkoop maar het zijn wel hele comfortabele en veilige banden.

De Teflon wissers heb ik gezien bij Profile Tyre Centre in De Lier een paar weken terug. Weet niet meer de exacte prijs, maar veel goedkoper dan de Valeo waren ze niet.

Profiel  

EL Robino
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Gepost: 26 november 2004 06:53 PM
  [ # 12 ]

Ik had dezelfde klachten over de Valeo wissers voor de ZX. Een paar weken na de aanschaf ging ie al strepen trekken.

Op de heenweg (zeg maar richting de bestuurder) meestal prima, op de terugweg kwamen de strepen. De wisser klapte overigens wel netjes om.

Ik ben 2 maanden terug de eerste de beste garage om de hoek binnen gelopen (Kwik-Fit) en heb daar een wisser gekocht van hun huismerk (Visio of iets, dacht een gele doos), deze werkt tot nu toe echt perfect! Kost 10 euro.

Btw, vandaag APK-keuring gehad, in één keer goed (met steekproef)  Very Happy :cheer1 *I feel happy!* :cheer1

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook