mpostma schreef:OK… als je merktekens op de riem gaat zetten, staan deze idd absoluut niet gelijk na 1 of 2 of 4 x. Als je alleen kijkt naar de paspennen OF merktekens op de tandwielen (dus niet op de riem) dan gaat het wel op.
Misschien ook spraakverwarring van mijn kant, ik bedoelde ook merktekens bij een XUD9, die tekens staan na 4x ronddraaien weer gelijk.
He he, eindelijk is de onderste steen boven. Ik vond het al zo raar dat iedereen maar bleef roepen dat na 1 of 2 omwentelingen van de krukas de mertekends weer op de plek zitten. Dan kan namelijk nooit niet, want hier zijn dacht ik 11 slagen voor nodig. Hoe het ook zei, we zijn er.
Test
ZX1.4i schreef:mpostma schreef:OK… als je merktekens op de riem gaat zetten, staan deze idd absoluut niet gelijk na 1 of 2 of 4 x. Als je alleen kijkt naar de paspennen OF merktekens op de tandwielen (dus niet op de riem) dan gaat het wel op.
Misschien ook spraakverwarring van mijn kant, ik bedoelde ook merktekens bij een XUD9, die tekens staan na 4x ronddraaien weer gelijk.
Vandaar ook mijn vraag of dit bij een ZX1.6 of 1.9 ook zo is.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
het ligt er aan welke merktekens je waar weer ilt hebben. Het aantal tanden van de riem of van de wielen is niet van belang. Je kan gerust een riem met meer tanden monteren als hij maar niet los staat. Het gaat om de verhouding in diameter van de tandwielen. Deze is 1:2 Een merteken op de krukas staat dus na 1 omwenteling van de krukas weer op dezelfde plaats. Een merkteken van de nokkenas staat na 2 omwentelingen van de krukas weer op dezelde plaats.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:het ligt er aan welke merktekens je waar weer ilt hebben. Het aantal tanden van de riem of van de wielen is niet van belang. Je kan gerust een riem met meer tanden monteren als hij maar niet los staat. Het gaat om de verhouding in diameter van de tandwielen. Deze is 1:2 Een merteken op de krukas staat dus na 1 omwenteling van de krukas weer op dezelfde plaats. Een merkteken van de nokkenas staat na 2 omwentelingen van de krukas weer op dezelde plaats.
Dat zei ik 2 pagina’s geleden al. Toen stelde ik voor een riem van 10 meter lang te gaan nemen, en die over een heleboel looprollen te laten lopen.
Test
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat mij meer kan boeien; heeft Ijs ondertussen zijn sleutel al om durven draaien?!
136? ik meen toch echt dat het er 84 waren.. ops:
peugeotlover schreef:G5049XS DISTRIBUTIERIEM
25.4MMX136 TANDhbase online
Precies. Maarruh, heb je em nu al gecheckt?? We kletsen er al 3 topics over terwijl het checken minutenwerk is als het blok uit de auto is. In de tijd die door div. mensen is besteed aan het kloppen van antwoorden en discussie had een riem zelfs wel verwisseld kunnen worden
Nee nog niet gechecked, ik zal het melden zodra dat gedaan is.