7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

Het is een Xantia geworden ;-)
kiwi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44

Gepost: 01 november 2006 09:16 PM
  [ # 91 ]

Hoi

Kijk eens over de grens daar vele exemplaren met weinig km voor leuke prijzen.
Invoeren stelt niets voor.
Heb er al velen gekocht over de grens en weinig km en de laatste modelen.

Mr Kiwi

P.s een activa is zeer leuk en die zijn helemaal slecht voor de verkoop maar wel een bere auto.

Citroen DS 5 Sport Chic hybride

Citroen Gsa C-matic Pallas 1980 48,000 km

Flyer S Tour high Speed e-bike

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 01 november 2006 09:22 PM
  [ # 92 ]

Citroen Visa is misschien wat? Ze kosten nagenoeg erg weinig en zijn spotgoedkoop in verzekering en wegenbelasting. Je ziet ze weinig dus zijn ze speciaal. En voor die tijd behoorlijk veel autocomfort. En nog steeds. Mijn Visa is gewoon erg comfortabel. Ik zat laatst in een Seat Ibiza, gatver wat een shit auto, confort van 0,niks.

Profiel  

Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 760

- 2CV 6 Club
Gepost: 02 november 2006 11:09 AM
  [ # 93 ]

Zo, garage net gemaild over die Xantia, ze vriendelijk bedankt voor de moeite maar wij zoeken verder Twisted Evil  Ben benieuwd of ik nog wat hoor. Zal wel niet, bovendien willen we die Xantia ook niet meer hebben.

Gisteren naar deze wezen kijken:

Een 2.0 V16 Pallas uit 1999 met 123.000 km op de teller. Prijs 3950,- Met inruil van de Charade mag ie mee voor 3500,- euries. Dat is met een jaar APK en een kleine beurt (zitten ook nog 4 spiksplinternieuwe banden onder). Trouwens goed gevoel erbij. Was wel iemand die verstand had van Citroen.
Mocht de auto voor 3200 meenemen maar dan krijg je alleen APK erbij. Voor 3500 zou hij zorgen dat ik een probleemloze auto heb. Hij wilde namelijk dingen nalopen omdat de auto een paar maanden had stilgestaan: remblokken achter, nieuwe LHM, 2 nieuwe veerbollen achter (veerde nog minder dan een Opel aan de achterkant).

Tja, vandaag moet ik het laten weten. Mn vrouw heeft zoiets van ‘doen, in deze zaak/auto heb ik wel vertrouwen’. Als we het doen willen we echter wel een radio/cd-speler er in voor dat geld. Zoiets had ie al half toegezegd.

Overigens nog een verassing: de Xantia waar ik al ben wezen kijken ging alleen de achterklep open. Bij deze Xantia ging het raam ook nog mee. Wist niet eens dat daarin verschil was.

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 02 november 2006 12:17 PM
  [ # 94 ]
Willeam schreef:

Zo, garage net gemaild over die Xantia, ze vriendelijk bedankt voor de moeite maar wij zoeken verder Twisted Evil  Ben benieuwd of ik nog wat hoor. Zal wel niet, bovendien willen we die Xantia ook niet meer hebben.

Gisteren naar deze wezen kijken:

Een 2.0 V16 Pallas uit 1999 met 123.000 km op de teller. Prijs 3950,- Met inruil van de Charade mag ie mee voor 3500,- euries. Dat is met een jaar APK en een kleine beurt (zitten ook nog 4 spiksplinternieuwe banden onder). Trouwens goed gevoel erbij. Was wel iemand die verstand had van Citroen.
Mocht de auto voor 3200 meenemen maar dan krijg je alleen APK erbij. Voor 3500 zou hij zorgen dat ik een probleemloze auto heb. Hij wilde namelijk dingen nalopen omdat de auto een paar maanden had stilgestaan: remblokken achter, nieuwe LHM, 2 nieuwe veerbollen achter (veerde nog minder dan een Opel aan de achterkant).

Tja, vandaag moet ik het laten weten. Mn vrouw heeft zoiets van ‘doen, in deze zaak/auto heb ik wel vertrouwen’. Als we het doen willen we echter wel een radio/cd-speler er in voor dat geld. Zoiets had ie al half toegezegd.

Overigens nog een verassing: de Xantia waar ik al ben wezen kijken ging alleen de achterklep open. Bij deze Xantia ging het raam ook nog mee. Wist niet eens dat daarin verschil was.

ziet er mooi uit. verhaal klinkt ook goed.

Profiel  

Willeam
> 700 berichten

- 2CV 6 Club
Gepost: 02 november 2006 12:30 PM
  [ # 95 ]

Overigens tikte deze auto veel minder en stukken zachter. Volgens verkoper was dat niet echt overkomelijk als die veel tikt en hard. Hoewel het niet hoort kan de auto er heel oud mee worden.

Auto zag er aan de buitenkant verder heel goed uit, hier en daar paar heel kleine putjes/deukjes. Binnenkant was zo goed als nieuw. Wat betreft de vering achter: kan het kloppen dat als een Xantia bijv. 2 mnd stilstaat de vering het achter idd niet meer doet? Dit had volgens de verkoper te maken met de ventielen die dan vastzitten. Hij liet auto paar x op een neer gaan en duwde paar x op de achterkant omdat dit soms wil helpen. Hij zou er achter 2 nieuwe bollen inzetten. Kan ik er dan idd vanop aan dat ie weer rijdt als een Xantia.

Trouwens nog tips voor een verzekeringsmaatschappij om je Xantia te verzekeren?

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 02 november 2006 12:43 PM
  [ # 96 ]
Willeam schreef:

Overigens tikte deze auto veel minder en stukken zachter. Volgens verkoper was dat niet echt overkomelijk als die veel tikt en hard. Hoewel het niet hoort kan de auto er heel oud mee worden.

Auto zag er aan de buitenkant verder heel goed uit, hier en daar paar heel kleine putjes/deukjes. Binnenkant was zo goed als nieuw.

Trouwens nog tips voor een verzekeringsmaatschappij om je Xantia te verzekeren?

Je bent lekker bezig zo, als ik het verhaal zo lees. Niet meteen toehappen en uiteiendelijk toch niet op het aanbod ingaan. Goed gedaan, meestal zien de verkopers bij mij al meteen: “deze sukkel gaat ervoor”. Ik ben gewoon slecht in onderhandelen, dat komt omdat ik meestal al veel voorwerk heb verricht en weet wat mijn inruil waard is etc. Als er dan een prijs geboden wordt die overeenkomt met wat ik wil, dan ga ik ook niet verder onderhandelen. Da’s dom, moet je wel altijd doen.

@tikken van de HD pomp. Mist dat niet te vaak per minuut gebeurt is er niets aan de hand. En bij het ontwaken uit koude motor dan hoor je het wat vaker. Systeem moet op druk komen tenslotte.

@verzekeren. Univé komt erg goedkoop uit de bus. Kan je op internet ook laten berekenen. De Xantia is van 1999, dus WA+ is voldoende. All-risk is geld weggooien in dit geval.

Suc6 met de aankoop verder.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Willeam
> 700 berichten

- 2CV 6 Club
Gepost: 02 november 2006 01:38 PM
  [ # 97 ]

Xantia die ik gisteren bezocht heb gaat het waarschijnlijk wel worden (wel radia/cd bedingen nog). Als ik namelijk Xantia zoek uit 99 met minder dan 130.000 km kom ik 1 of 2 alternatieve tegen die echter een eindje uit de buurt zijn en dezelfde prijs hebben.

Overigens valt dat handelen nog tegen. Verkoper van gisteren was stellig; auto is niet duur, 450 voor oude Charade is niet te weinig. 3500 is absoluut de laagste prijs.

Die verkoper van die andere Xantia zal wel op z’n neus gekeken hebben dat we hem niet gekocht hebben.  Twisted Evil

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 02 november 2006 01:54 PM
  [ # 98 ]

als de veerpoten een beetje stroef/droog zijn van het stilstaan, helpt gymnastieken om de boel weer over elkaar heen te laten glijden.  Smile

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 02 november 2006 01:58 PM
  [ # 99 ]

Achterkant hoort overigens soepel te gaan, ook al staat ie een half jaar stil.
Veert ie niet (met draaiende motor) dan moeten er nieuwe veerbollen op.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Willeam
> 700 berichten

- 2CV 6 Club
Gepost: 02 november 2006 02:09 PM
  [ # 100 ]
metro2005 schreef:

Ja, zei die verkoper ook. Hij liet het verschil ook zien als je er op ging drukken. Voor wiegde die dan lekker op en neer. Achter was die heel stug. Er zouden dan ook 2 nieuwe bollen op komen.

Zuipt een 2.0 16V veel meer dan een 1.8 16V? Veel Xantia’s hebben een 1.8 i 16 V. Maakt het nog veel uit dat ‘mijn’ xantia een 2.0 16 V zonder ‘i’ heeft?

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 02 november 2006 03:44 PM
  [ # 101 ]
Willeam schreef:
metro2005 schreef:

Ja, zei die verkoper ook. Hij liet het verschil ook zien als je er op ging drukken. Voor wiegde die dan lekker op en neer. Achter was die heel stug. Er zouden dan ook 2 nieuwe bollen op komen.

Zuipt een 2.0 16V veel meer dan een 1.8 16V? Veel Xantia’s hebben een 1.8 i 16 V. Maakt het nog veel uit dat ‘mijn’ xantia een 2.0 16 V zonder ‘i’ heeft?

De i staat voor injectie en die heeft de 2.0 ook. Geen zorgen dus. Tja, qua verbruik? Als je kijkt naar het ECE verbruik van beide motoren is er een licht voordeel voor de 1.8 16v tov de 2.0 16v, te weten 8.7l /100km vs 9.1 l/100km. Alles hangt echter af van je eigen rijstijl. Zie ook http://www.hetnieuwerijden.nl voor tips.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Willeam
> 700 berichten

- 2CV 6 Club
Gepost: 02 november 2006 05:39 PM
  [ # 102 ]

Gebeld: radio met cdspeler erbij voor die prijs is geen enkel probleem.

Oftewel, ik (of m’n vrouw) is een Xantia rijker Rolling Eyes  Laughing

C’est moi!

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 02 november 2006 05:42 PM
  [ # 103 ]

Van harte zeg! Kom maar op met de foto’s als je haar voor deur hebt staan!

En, al een verzekeringsrondje op internet gedaan?

Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

Willeam
> 700 berichten

- 2CV 6 Club
Gepost: 02 november 2006 05:43 PM
  [ # 104 ]
hogervp schreef:

Van harte zeg! Kom maar op met de foto’s als je haar voor deur hebt staan!

En, al een verzekeringsrondje op internet gedaan?

Patrick

Gisteren ja. Dan zie je ze op een rijtje staan en kun je offerte aanvragen maar ik dan dan helaas nog niet zien welke (dubieuse) verzekeringsmaatschappij het is.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  

7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook