<likkebaard>Mooie auto</likkebaard>
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 7775
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gefeliciteerd! Het blijft een mooie, elegante en tijdloze verschijning die Xantia. Vooral type II vind ik een auto die helemaal af is.
Toevallig heb ik afgelopen weekend weer eens een stukje (Turnhout - Amsterdam vice versa) gereden en het rijdt toch echt lekker. Die Xant is trouwens van mijn ouwelui. Hebben ze meegenomen toen ze in Bels zijn gaan wonen. Het is een Blue Mauritius 1.8i 16V Millesime. Probleemloze auto ook!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Gefeliciteerd, ziet er netjes uit!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Aangezien de link niet meer werkt omdat de advertentie van autotrader is gehaald even een foto van onze Citroen Xantia 2.0i V16 Pallas uit 1999 met 123.000 km. op de teller.
Willeam schreef:Aangezien de link niet meer werkt omdat de advertentie van autotrader is gehaald even een foto van onze Citroen Xantia 2.0i V16 Pallas uit 1999 met 123.000 km. op de teller.
:6 :6 Mooie bak!! Gefeliciteerd
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7775
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Pallas.. het blijft de meest exclusieve aanduiding die een Citroën kan sieren
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Afgelopen zaterdag de Xantia opgehaald. kZal binnenkort foto’s plaatsten (maar ja, ben doordeweeks tegen 18.00 uur thuis, dan is het al donker).
Zondag begon er al een controlelampje te branden…. Namelijk die van de ABS. Aangezien er geen ABS op die Xantia zit kan het weinig kwaad.
3 maanden garantie op de auto dus binnenkort er maar even mee terug. Staat zo slordig richting familie zo’n brandend controlelampje als ze een proefritje maken
Géén ABS, en wél een lampje?
Hier is echt iets mis!
Weet je zeker dat je géén abs hebt?
Gompie Ik krijg steeds meer waar voor mn geld Ik ben even puur afgegaan van wat er bij Autotraderadvertentie allemaal bij opties stond.
Inderdaad, zit er dus standaard op. Dat betekent dat ik z.s.m. even terug moet om er naar te laten kijken. Volgens het instructieboekje werkt bij het branden van het lichtje je ABS niet meer maar kun je wel gewoon remmen (idd, dat had ik al gemerkt ), advies is; zo snel mogelijk naar de Citroen Dealer. In mijn geval naar de garage waar ik um gekocht heb: 3 maanden garantie.
Iemand overigens enig idee wat voor storing het kan zijn met de ABS?
Begint het gedonder nu al
M&M schreef:Willeam schreef:
je hebt toch garantie , komt vast goed
Komt vast goed ja. Maarrr… wel weer er achteraan en hoe kom ik bij mn werk als ze niet ter plekke het kunnen repareren enzo? Blablalbla…
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Als je remmen het maar doen. Doe anders eens een remtest op een stille weg. Als je merkt dat de ABS het doet: je pedaal gaat trillen, dan is dat het probleem niet. Enne, foto’s van de Xant?????
Patrick
Willeam schreef:Gompie Ik krijg steeds meer waar voor mn geld Ik ben even puur afgegaan van wat er bij Autotraderadvertentie allemaal bij opties stond.
Inderdaad, zit er dus standaard op. Dat betekent dat ik z.s.m. even terug moet om er naar te laten kijken. Volgens het instructieboekje werkt bij het branden van het lichtje je ABS niet meer maar kun je wel gewoon remmen (idd, dat had ik al gemerkt ), advies is; zo snel mogelijk naar de Citroen Dealer. In mijn geval naar de garage waar ik um gekocht heb: 3 maanden garantie.
Iemand overigens enig idee wat voor storing het kan zijn met de ABS?
Vaak een abs sensor bij 1 v/d wielen.
Hier lijkt het er overigens op dat ABS een optie was:
Gooi maar in mn pet en zoek maar uit
Willeam schreef:Hier lijkt het er overigens op dat ABS een optie was:
Gooi maar in mn pet en zoek maar uit
Klopt dus niet. Je hebt wel ABS. was standaard op de 2.0 16v en de hdi(110).
Staat ook in deze folder met specificaties mei 1999:
Er staat overigens wel vaker foutieve informatie in carbase, dus ga daar niet klakkeloos vanuit. Daarbij komt dat bij Citroen niet zo consequent is (geweest) met uitrustingsniveaus.
Idd, wel gewoon ABS. Dank!