Startcontact naar zijn grootje?
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 31 oktober 2006 09:41 PM

Nou weer wat met de Visa.. ik blijf bezig. Ik wilde van werk naar huis rijden, krijg ik de sleutel niet meer in het startcontact. Reserve sleutels erbij, ook niet geholpen.

Dus vanochtend heb ik er na gekeken wat WD40 erin gespoten en ik draaide het boutje los boven op de contactslot (nog voor de pijp waar hij ingaat) even wat rammelen en ik kreeg de sleutel er weer in, maar wel met moeite.

Ik heb geprobeerd het hele contactslot eruit te halen (wat mogelijk is in een bepaalde stand) maar dit lukt mij ook niet. De auto gaat wel op contact en is ook te starten, alleen ben ik bang dat hij van binnen naar zijn grootje is. Onder het rijden bijvoorbeeld, kan ik de sleutel er zo uit trekken.

Kun je een eend contactslot ook in een visa kwijt? Of wie heeft oplossingen en/of ervaringen?

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 515

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 03 november 2006 01:31 AM
  [ # 1 ]

Volgens mij is het normaal dat je de sleutel er tijdens het rijden uit kan halen Wink . Had ik bij mijn oude visa. Bij deze heb ik voor ieder twee sleuteltjes, een voor het contact en een voor de deuren. Mischien is het een veelvoorkomend probleem, maar dat weet ik eigenlijk niet.

Mischien past een C15 contactslot? Deurslot is wel uitwisselbaar.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook