Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik kom net wat foto’s tegen op een site die in een ander topic is vermeld: http://www.dsinasia.com/Thailand/Thailand.html de eerste en de twaalfde foto.
Blijken er gewoon DSsen te zijn met luchtroosters achter de voorwielen. Ik heb ze nooit eerder gezien. Was dit mode daar?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
volgens de begelijdende tekst:
The
three vertical air vents on each side are
supposed to help evacuate the engine heat;
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Deze ‘modificatie’ werd wel meer gedaan in warme landen, o.a. in Marokko.
Zoals al gepost werd dit gedaan om de warmte vanuit het vooronder beter kwijt te kunnen..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Schijnt te helpen, die kieuwen. Afgelopen zomer op weg naar en in Georgie, met 40 tot 45’C, was een gereviseerde 23-radiateur met electrische fan voldoende, ook zonder kieuwen
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ja, maar deze DS heeft ook airco! En dat vraagt een hoop warmte afgifte (en extra veel water afgifte in die tropische vochtigheid..). De 4 sleuven in de voorbumper van de fabrieksairco zitten er niet, dus voor de airco alleen al zou je de sleuven nodig kunnen hebben. Al die afschermbeplating onder de motorruimte is ook niet bevorderlijk voor de ventialie van de mortorruimte.
Ik vind ze echt niet lelijk, toch een mooi alternatief voor als ik nog eens airco in ga bouwen…:
Materiaal alleen al 2700 euro (Italie) en dan nog die extra rand onder je dashboard….. (sorry, ander topic)
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bijna alle DS-en in Azie hadden airco, als je naar de foto’s kijkt. Allemaal niet-orginele (geen fabrieks)airco. Als de condensor dan voor de radiateur zit, krijg je inderdaad meer warmte onder de motorkap.
De fabrieksairco had 2 condensors, voor de voorwielen. Voordeel: geen extra warmte onder de motorkap
Citroen!