De einddemper van mijn ZX is bij de ophangbeugel aan het loslaten. Aangezien ik de bon niet meer heb van die KutFit uitlaat willen ze me daar niet helpen, lassen doen ze niet zeggen ze .
Maar goed ik ga proberen dat ding zelf te lassen, ik denk dat 2 kleine puntlasjes voldoende moeten zijn. Heb gelukkig een Mig lasapparaat op mijn werk. Vorige week heb ik na 8 jaar weer eens voor het eerst gelast met mig, heb een frame voor een 1500 kg zware machine gelast. Maar dat was nogal dik materiaal, kan iemand mij de instellingen geven voor het lassen van wat dunner spul zoals een uitlaat met een mig apparaat. Hoeveel stroom, gas, draadtoevoer? Als het niet een redelijk nieuwe uitlaat was (6 maanden) had ik er een nieuwe onder laten zetten.
Ja dat lijkt me een goed idee, eerst even testen op een paar dunne plaatjes, als er een groot gat in de uitlaat komt te zitten heb ik er helemaal niets meer aan. Mocht het niet lukken, dan koop ik een nieuwe einddemper bij de Citroen dealer, dan maar lekker origineel eronder.
Wat TIG lassen betreft, ik neem aan dat jouw uitlaat van RVS is? dan is TIG lassen de beste keuze. Ik heb op de zaak geen TIG apparaat en afgezien van dat, kan ik geen TIG lassen heb dat maar een enkele keer gedaan.
Is het zo dat je met een uitlaat van RVS een uitlaat heb die zo lang meegaat dat die de auto overleeft?
Ik ben vandaag even onder de auto gekropen en heb een grote slangklem om de uitlaatpijp en de beugel vastgemaakt, zodat de uitlaat niet over de grond gaat slepen mocht de beugel het opeens begeven. Het merk van de uitlaat is iets van bosal? (is dat een goed merk?) Ik vraag me af of ik daar geen garantie kan gaan claimen.
Wat TIG lassen betreft, het schijnt dat je daar aanleg voor moet hebben, je kan het of je kan het niet. . (Ik kan het in iedergeval niet )
Volgens mij is de uitlaat het enige wat bij een ZX roest, de rest van de auto heeft wat roest betreft een goede reputatie. Tenzij het een RVS uitlaat is
zet hem eeerst heel licht, en zie of het goed in elkaar overvloeit, zoniet zet je hem wat hoger, beter een te dikke las dan een dat ie eraf breekt
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je mig heeft 6 standen? begin eens op 2 en de draad een kleinbeetje minder snel dan voor dat frame. gas toevoer het zelfde laten.
Als je het gevoel hebt dat de toorts van je werk afgeduwd wordt staat de draad te snel.
Brand je een gat dan staat de spanning te hoog. ( terug naar 1)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Thanx voor de adviesen, het is gelukt ik heb met een paar lassen de beugel vastgelast aan de uitlaat. Is niet echt heel netjes geworden, maar het zit goed vast.
Op het apparaat stond een tabel (had ik nog niet gezien) met de instellingen voor diverse materiaaldikten. Ik heb 1.5mm gepakt en ingesteld zoals de tabel het aangaf en even getest op een 1,5mm dik plaatje en dat ging goed
Ik ga binnenkort die einddemper erafhalen en dan op de werkbank even goed lassen, boven je hoofd lassen is toch wat lastiger als je het bijna nooit heb gedaan.