niet abnormaal voor een wagen die weinig word gebruikt, je zal hem zo van Frankrijk hebben meegebracht
nu gebruik je hem en komt die boel los, wat dus wel aan het produkt dat je gebruikt hebt kan liggen
maar je hebt in feite niks stuk gedaan alleen een gebrek naar voren gebracht, vroeg of laat ging hij toch weigeren
steek ineens al die vlotternaalden nieuw, loop je niet het risico op onnodig verbruik
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
paso schreef:niet abnormaal voor een wagen die weinig word gebruikt, je zal hem zo van Frankrijk hebben meegebracht
nu gebruik je hem en komt die boel los, wat dus wel aan het produkt dat je gebruikt hebt kan liggenmaar je hebt in feite niks stuk gedaan alleen een gebrek naar voren gebracht, vroeg of laat ging hij toch weigeren
steek ineens al die vlotternaalden nieuw, loop je niet het risico op onnodig verbruik
ik ga alles bestellen!! een komplete kit (te vinden op e-bay de) met pakkingen, o-ringen, koperen ringetjes, alu ringetjes, de deksel pakkingen,filtertjes en de vlotternaalden!! als je zo een kit besteld via e-bay de,dan moet je wel een mailtje sturen naar de verkoper om te vragen of hij vlotternaalden er bij wil doen van 1.75 voor een 2.7(indien je een 2.7 bezit natuurlijk),want de oorspronkelijke kit is bestemd voor een 3.0 liter SM of Maserati Merak!!
Alles is het zelfde ,behalve de vlotternaalden,die zijn 2.0 als bijgeleverd!!
voor de kit:
zie bijgevoegde link!!
Als je een 2.7 bezit,moet je de verkoper wel eerst een mailtje sturen en in plaats van de oorspronkelijke vlotternaalden van 2.0 de goeie van 1.75 bijbestellen!!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
paso schreef:niet abnormaal voor een wagen die weinig word gebruikt, je zal hem zo van Frankrijk hebben meegebracht
nu gebruik je hem en komt die boel los, wat dus wel aan het produkt dat je gebruikt hebt kan liggenmaar je hebt in feite niks stuk gedaan alleen een gebrek naar voren gebracht, vroeg of laat ging hij toch weigeren
Ik heb juist één probleem: mijn benzinetank zit nu net vol met 90 liter benzine gemengd met die dosis MARLY-C!! dus… zou ik zo vkug mogelijk mijn tank moeten kunnen reinigen!! maar het probleem is :die 90 liter benzine te verbruiken!! Tegen dat de tank leeg is,kan alles opnieuw verstopt zitten!!
@Walter Bogaerts: die benzine filter referentie die je mij gemaild hebt?? Is dat een reinigbare filter?? Want anders pomp ik mijn tank leeg eerst,maar hoe?? benzine ,is een gevaarlijk goedje héé!! ik heb wel zo een benzine dief(zo een pneumatisch pompje om benzinetanken leeg te zuigen maar ik weet niet of dit bestand is tegen benzine,want oorspronkelijk dient dit om petroleum in een petroleumvuurtje te pompen!!
Misschien een rare vraag, maar is het niet handiger om tijdelijk een extra benzinefilter ergens in de leiding te hangen welke je vaak (hoewel, zo ver hoef je niet te rijden met een SM om er 90 l door te jagen) vervangt of verschoont?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
EW schreef:Misschien een rare vraag, maar is het niet handiger om tijdelijk een extra benzinefilter ergens in de leiding te hangen welke je vaak (hoewel, zo ver hoef je niet te rijden met een SM om er 90 l door te jagen) vervangt of verschoont?
Ben ik ook van zin(kijk de post net boven de jouwe maar eens goed na!)
Ik ben er op dit moment nou net achter aan het zoeken op het net ,maar vind direct geen link voor in line filters!!
U mss?
blooper1963 schreef:
Ik heb juist één probleem: mijn benzinetank zit nu net vol met 90 liter benzine gemengd met die dosis MARLY-C!! dus… zou ik zo vkug mogelijk mijn tank moeten kunnen reinigen!! maar het probleem is :die 90 liter benzine te verbruiken!! Tegen dat de tank leeg is,kan alles opnieuw verstopt zitten!!
@Walter Bogaerts: die benzine filter referentie die je mij gemaild hebt?? Is dat een reinigbare filter?? Want anders pomp ik mijn tank leeg eerst,maar hoe?? benzine ,is een gevaarlijk goedje héé!! ik heb wel zo een benzine dief(zo een pneumatisch pompje om benzinetanken leeg te zuigen maar ik weet niet of dit bestand is tegen benzine,want oorspronkelijk dient dit om petroleum in een petroleumvuurtje te pompen!!
Doe die benzine in je DS, die heeft er dan blijkbaar toch geen last van.
Zorg dat je vooraan, waar de benzine leiding in het motorcompartiment komt, de benzine kunt opvangen en stuur vervolgens de benzinepomp aan.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:blooper1963 schreef:
Ik heb juist één probleem: mijn benzinetank zit nu net vol met 90 liter benzine gemengd met die dosis MARLY-C!! dus… zou ik zo vkug mogelijk mijn tank moeten kunnen reinigen!! maar het probleem is :die 90 liter benzine te verbruiken!! Tegen dat de tank leeg is,kan alles opnieuw verstopt zitten!!
@Walter Bogaerts: die benzine filter referentie die je mij gemaild hebt?? Is dat een reinigbare filter?? Want anders pomp ik mijn tank leeg eerst,maar hoe?? benzine ,is een gevaarlijk goedje héé!! ik heb wel zo een benzine dief(zo een pneumatisch pompje om benzinetanken leeg te zuigen maar ik weet niet of dit bestand is tegen benzine,want oorspronkelijk dient dit om petroleum in een petroleumvuurtje te pompen!!Doe die benzine in je DS, die heeft er dan blijkbaar toch geen last van.
Zorg dat je vooraan, waar de benzine leiding in het motorcompartiment komt, de benzine kunt opvangen en stuur vervolgens de benzinepomp aan.
Zou ik inderdaad kunnen doen!! maar ze is nog 3/4de vol momenteel!! Straks ff de DS buiten halen!!
was het bij U ook zo erg als op mijn foto’s?? die ziftjes hingen potdicht man!! dan kan ze niet meer starten héé!! op foto 1 zie je nog deels hoe het was op het ziftje net naast Walter zijn hand!!
blooper1963 schreef:
was het bij U ook zo erg als op mijn foto’s?? die ziftjes hingen potdicht man!! dan kan ze niet meer starten héé!! op foto 1 zie je nog deels hoe het was op het ziftje net naast Walter zijn hand!!
Nee, bij mij was alles eigenlijk nog goed proper.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:
Ik heb juist één probleem: mijn benzinetank zit nu net vol met 90 liter benzine gemengd met die dosis MARLY-C!! dus… zou ik zo vkug mogelijk mijn tank moeten kunnen reinigen!! maar het probleem is :die 90 liter benzine te verbruiken!! Tegen dat de tank leeg is,kan alles opnieuw verstopt zitten!!
@Walter Bogaerts: die benzine filter referentie die je mij gemaild hebt?? Is dat een reinigbare filter?? Want anders pomp ik mijn tank leeg eerst,maar hoe?? benzine ,is een gevaarlijk goedje héé!! ik heb wel zo een benzine dief(zo een pneumatisch pompje om benzinetanken leeg te zuigen maar ik weet niet of dit bestand is tegen benzine,want oorspronkelijk dient dit om petroleum in een petroleumvuurtje te pompen!!
Gewoon auto boven het riool zetten en de aftapstop losdraaien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:blooper1963 schreef:
was het bij U ook zo erg als op mijn foto’s?? die ziftjes hingen potdicht man!! dan kan ze niet meer starten héé!! op foto 1 zie je nog deels hoe het was op het ziftje net naast Walter zijn hand!!
Nee, bij mij was alles eigenlijk nog goed proper.
Welk bouwjaar was de uwe ook al weer?? en heb jij je benzinetank al nagekeken??
Aangezien uwe SM nog in gedemonteerde staat is,heb jij al kunnen zien in welk materiaal uw brandstoftank gemaakt is?? de carb modellen zouden tot en met ‘72 een kunststoffen bak moeten hebben!! ik heb de mijne er nog niet uit,maar ik denk niet dat dit hoeft!! Want als je de vulbuis en de dompelaar wegneemt,dan kan je er met de hand in geloof ik??
IK hoop dat ik een plastic tank heb!! roest niet en het vuil zal er waarschijnlijk niet aan vastkleven maar op het diepste punt van de bak liggen!! En voor de tank leeg te halen:Als ik nou die darm van de leiding in het motorcompartiment gewoon verleng en het contact op zet,want door dat de carb’s niet aangesloten zijn,komt ze toch niet op druk,en dan de benzine in jerrycans laat lopen,dan krijg ik ze ook leeg en moet ik enkel (indien nodig) het filterelement van de benzinepomp reinigen!!
Goed idee of niet??
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:citrods schreef:blooper1963 schreef:
was het bij U ook zo erg als op mijn foto’s?? die ziftjes hingen potdicht man!! dan kan ze niet meer starten héé!! op foto 1 zie je nog deels hoe het was op het ziftje net naast Walter zijn hand!!
Nee, bij mij was alles eigenlijk nog goed proper.
Welk bouwjaar was de uwe ook al weer?? en heb jij je benzinetank al nagekeken??
Aangezien uwe SM nog in gedemonteerde staat is,heb jij al kunnen zien in welk materiaal uw brandstoftank gemaakt is?? de carb modellen zouden tot en met ‘72 een kunststoffen bak moeten hebben!! ik heb de mijne er nog niet uit,maar ik denk niet dat dit hoeft!! Want als je de vulbuis en de dompelaar wegneemt,dan kan je er met de hand in geloof ik??
IK hoop dat ik een plastic tank heb!! roest niet en het vuil zal er waarschijnlijk niet aan vastkleven maar op het diepste punt van de bak liggen!! En voor de tank leeg te halen:Als ik nou die darm van de leiding in het motorcompartiment gewoon verleng en het contact op zet,want door dat de carb’s niet aangesloten zijn,komt ze toch niet op druk,en dan de benzine in jerrycans laat lopen,dan krijg ik ze ook leeg en moet ik enkel (indien nodig) het filterelement van de benzinepomp reinigen!!
Goed idee of niet??
Je hebt zeker een plastic tank. Alleen een injectie heeft een stalen tank.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:
Ik heb juist één probleem: mijn benzinetank zit nu net vol met 90 liter benzine gemengd met die dosis MARLY-C!! dus… zou ik zo vkug mogelijk mijn tank moeten kunnen reinigen!! maar het probleem is :die 90 liter benzine te verbruiken!! Tegen dat de tank leeg is,kan alles opnieuw verstopt zitten!!
@Walter Bogaerts: die benzine filter referentie die je mij gemaild hebt?? Is dat een reinigbare filter?? Want anders pomp ik mijn tank leeg eerst,maar hoe?? benzine ,is een gevaarlijk goedje héé!! ik heb wel zo een benzine dief(zo een pneumatisch pompje om benzinetanken leeg te zuigen maar ik weet niet of dit bestand is tegen benzine,want oorspronkelijk dient dit om petroleum in een petroleumvuurtje te pompen!!
Gewoon auto boven het riool zetten en de aftapstop losdraaien.
heb jij gratis benzine mss???
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:citrods schreef:blooper1963 schreef:
was het bij U ook zo erg als op mijn foto’s?? die ziftjes hingen potdicht man!! dan kan ze niet meer starten héé!! op foto 1 zie je nog deels hoe het was op het ziftje net naast Walter zijn hand!!
Nee, bij mij was alles eigenlijk nog goed proper.
Welk bouwjaar was de uwe ook al weer?? en heb jij je benzinetank al nagekeken??
Aangezien uwe SM nog in gedemonteerde staat is,heb jij al kunnen zien in welk materiaal uw brandstoftank gemaakt is?? de carb modellen zouden tot en met ‘72 een kunststoffen bak moeten hebben!! ik heb de mijne er nog niet uit,maar ik denk niet dat dit hoeft!! Want als je de vulbuis en de dompelaar wegneemt,dan kan je er met de hand in geloof ik??
IK hoop dat ik een plastic tank heb!! roest niet en het vuil zal er waarschijnlijk niet aan vastkleven maar op het diepste punt van de bak liggen!! En voor de tank leeg te halen:Als ik nou die darm van de leiding in het motorcompartiment gewoon verleng en het contact op zet,want door dat de carb’s niet aangesloten zijn,komt ze toch niet op druk,en dan de benzine in jerrycans laat lopen,dan krijg ik ze ook leeg en moet ik enkel (indien nodig) het filterelement van de benzinepomp reinigen!!
Goed idee of niet??Je hebt zeker een plastic tank. Alleen een injectie heeft een stalen tank.
moet je dan ook eens tegen walter zeggen,want die kan het niet geloven!! hij denkt dat er zijn met een stalen tank!! carb’s bedoel ik dus..
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
blooper1963 schreef:@Walter Bogaerts: die benzine filter referentie die je mij gemaild hebt?? Is dat een reinigbare filter?? Want anders pomp ik mijn tank leeg eerst,maar hoe?? benzine ,is een gevaarlijk goedje héé!! ik heb wel zo een benzine dief(zo een pneumatisch pompje om benzinetanken leeg te zuigen maar ik weet niet of dit bestand is tegen benzine,want oorspronkelijk dient dit om petroleum in een petroleumvuurtje te pompen!!
Ik heb wel eens een 45 liter benzine uit een tank gepompt met zo’n goedkoop pompje welke je op de boormachine kunt zetten. Kost een tientje bij de DHZ-winkel.
Hij is slechts geschikt voor water, maar ik heb hem na gebruik uit elkaar geschroeft om het resultaat te bekijken en er mankeerde niets aan.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
patje74 schreef:blooper1963 schreef:@Walter Bogaerts: die benzine filter referentie die je mij gemaild hebt?? Is dat een reinigbare filter?? Want anders pomp ik mijn tank leeg eerst,maar hoe?? benzine ,is een gevaarlijk goedje héé!! ik heb wel zo een benzine dief(zo een pneumatisch pompje om benzinetanken leeg te zuigen maar ik weet niet of dit bestand is tegen benzine,want oorspronkelijk dient dit om petroleum in een petroleumvuurtje te pompen!!
Ik heb wel eens een 45 liter benzine uit een tank gepompt met zo’n goedkoop pompje welke je op de boormachine kunt zetten. Kost een tientje bij de DHZ-winkel.
Hij is slechts geschikt voor water, maar ik heb hem na gebruik uit elkaar geschroeft om het resultaat te bekijken en er mankeerde niets aan.
ja !! heb ik ook eventueel liggen, en dat werkt iets vlugger
het welke ik heb heeft een debiet van 2800 liter per uur!! Wij gebruikten dit vroeger om water ,welk in een stookolietank gelopen was ,te verwijderen.
Maar aangezien het milieu en de wetgeving dit niet meer toelaat in België,en waarschijnlijk elders ook,mag ik dit niet meer gebruiken van de baas!! dus dan maar benzine mee leegpompen