Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik reageerde idd vooral impulsief op ‘ik ben geen fan van milieu’ wat ik een beetje gekke uitspraak vind. Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat een DS ook niet de schoonste auto is, zelfs niet met LPG…
Sorry voor de off-topic inbraak
Wel respect voor het motor in/uitbouwen overigens
Ik hoorde dat je nog lekker bezig bent geweest gisteren?
Carterpakking en wat was dat andere ook alweer? ops:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ohja, gisteravond nieuwe carterpakking en 50 kg aan schroeven erweer onder gezet . Daarnaast de hoezen op de stuurassen (bij stuurhuis) vervangen, een lastig karweitje.
Zie je, ik ben niet de enige die af en toe iets vergeet
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
gaat allemaal goed zo te horen
maar waar blijven die foto’s nou ????
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:gaat allemaal goed zo te horen
maar waar blijven die foto’s nou ????
Ik moet het nu in me eentje doen tot het weekend mijn hulptroepen weer komen.. Gaat nu dus wat minder hard, maar zal morgen even wat foto’s maken van de voortuitgangen!
Ik heb nog even vraag wb HD-pomp, ik heb de keuze uit de orginele van het turbo blok of mijn eigen van het vorige blok.
Ik kreeg de tip om die van mijn oude blok te gebruiken, aangezien mijn auto geen stuurbekrachtiging had zou deze ontzien zijn.
Daarintegen las ik in werkplaatshandboek dat een auto met stuurbekrachtiging een HD-pomp heeft met hogere opbrengst.
Welke neem ik?
Ijs schreef:Ik heb nog even vraag wb HD-pomp, ik heb de keuze uit de orginele van het turbo blok of mijn eigen van het vorige blok.
Ik kreeg de tip om die van mijn oude blok te gebruiken, aangezien mijn auto geen stuurbekrachtiging had zou deze ontziet zijn.
Daarintegen las ik in werkplaatshandboek dat een auto met stuurbekrachtiging een HD-pomp heeft met hogere opbrengst.
Welke neem ik?
Neem de pomp van je kapotte blok en houd die van de TD op reserve.
Doe ik!
bedankt nog voor uitleg distri! Morgen gelijk even kijken en dan weet ik het zeker
Begrijp ik dat er een sloopmeeting zit aan te komen?
Ik ben ook heeeeel benieuwd. Please, tell us more!
Vandaag zijn Harm en Chevrom(Gijs) hier geweest om mij even paar uurtjes te helpen met mijn auto. Gijs heeft me gewezen op de roest: bij dakranden, binnenschermen, uitllaateinddemper bevestiging etc. Ik was even iets wat te postief over mijn eigen auto. Tevens ben ik met motor ombouw begonnen omdat de auto net weer was voorzien van APK, nieuwe handremkabels + verse adal (andere was ook al gedaan). Samen met het feit dat ik een bx niet naar de sloop wil brengen ben ik aan dit project begonnen.
Uiteraard kan ik op hulp rekenen van veel mensen maar uiteindelijk zal ik (met beperkte) ervaring toch grotendeels zelf de klus moeten aanpakken. Aangezien ik finanicieel niet veel meer kan uitgeven en het project echt nog lang niet klaar is moet ik eraan geloven. Ik kan er niet meer mee verder gaan, nu loop ik achter op school, mijn laptop is gister avond kapot gevallen, ik zit zowat door het geld heen en ook nog wat met vriendin.
Dit project zelfstandig af maken zou kunnen maar niet met dit chassis, ook ivm met turbo hele andere opbouw van slangen, leidingen etc.
Om nu de schade zoveel mogelijk te beperken moet ik (met pijn in me hart) alle onderdelen te verkopen om dán nog maar eens te zien wat er over blijft. Vandaag de BX al grotendeels gestript, morgen de rest en dan van de week naar de sloop..
To be continued..
ZX-Cruiser schreef:Waarom niet schorsen en later weer oppakken?
schorsen kost ook veel geld omdat je de schorsingskosten heb en dan nog stallingskosten
peugeotlover schreef:beetje roest komaan zeg
als het dat maar was dat kun je ook herstellen
Sorry hoor maar denk je nou werkelijk dat ik er niet alles aan heb gedaan om deze weer rijdend te krijgen?
zullen we deze discussie maar niet gaan voeren
wel erg zonde want het was een mooie bx komt er nu wat anders voor in de plaats ?