Erik (maar vooral anderen),
Ik denk dat je toch strand op je onervarenheid met deze materie. De roest zoals je die schetst, lijkt me niet echt dramatisch. Ik heb het bij mijn BX ook gehad en gewoon verholpen. Maar dan nog. Je moet een motor wel kunnen inbouwen met alles wat er nog bij zou komen. Gezien je moeilijkheden bijv. al met de distributie begon ik hier wel enigszins een hard hoofd in te krijgen. Zeker als je dan afhankelijk wordt van andere mensen in de omgeving wordt het een lastig verhaal.
Ik heb deze conversie zelf gedaan met mijn diesel en indertijd had ik al wel een motorwissel gedaan bij de 14 en distributieriemwissels waren mij ook niet vreemd. Toch ben ik bijna 4 weken bezig geweest in de weekends en stukjes vrije tijd ‘s-avonds voor dat het klaar was. Hierbij kreeg ik ook wel sleutelhulp van iemand die meer ervaring had met diesels.
Jammer dat het niet gelukt is, maar ik hoop dat het je toch niet laat weerhouden om toch in elk geval wat makkelijker aan te pakken klussen te doen.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
roest + gaten maakt het moeilijker klaar uit.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Zonde Erik. Ik kan me voorstellen dat gezien de problemen waar je nu tegen aangelopen bent en gezien het feit dat je voor de klus ook van anderen afhankelijk bent, je er op dit moment een punt achter zet. Ik heb in ieder geval je draadje graag gelezen, en ook al koop je daar nu niks voor, ik hoop dat je wellicht in de toekomst nog wat kan met deze BX. Wie weet verblijd je ons weer met een andere strakke BX. Suc6.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
@mpostma
Ik had deze reactie wel verwacht uit jou richting, je zou zoiets stom, avontuurlijk of slim kunnen vinden, ik ben qua karakter totaal niet impulsief, BX’en liggen mij daarintegen bij het hart (en dat meen ik echt) en wou kosten wat het kost deze auto rijdend houden. Tel daarbij de verlangen naar wat meer snelheid erbij en je hebt toch een redelijk ingewikkeld project. Dat iets moeilijk is zal mij echter niet tegenhouden, zal mij van zulke reacties dan ook niks aantrekken. Dat het project faalt komt oa door de motor. Mocht de auto nog in zeer goede staat zijn wou ik dat nog wel overwegen. Samen met wat geld zorgen is inbouwen van de motor mijn minste zorg.
Zo dat wou ik even kwijt ..
@hogervp
Er komt weer een BX, don’t worry..! En die zal weer lekker vertroeteld worden.
Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om een BX op de weg te houden en hoeveel geld je er aan kwijt zult zijn…dus kan mij goed voorstellen dat er een grens is bereikt voor je.
Heb je net *dit* voor elkaar…..komt *dat* er weer bij.
Zo ben ik de laatste 3 a 4 jaar ook bezig geweest en ben dus noodgedwongen op een ander merk over gegaan…maar wel met PIJN in het hart hoor. ops:
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ijs schreef:@mpostma
Ik had deze reactie wel verwacht uit jou richting, je zou zoiets stom, avontuurlijk of slim kunnen vinden, ik ben qua karakter totaal niet impulsief, BX’en liggen mij daarintegen bij het hart (en dat meen ik echt) en wou kosten wat het kost deze auto rijdend houden. Tel daarbij de verlangen naar wat meer snelheid erbij en je hebt toch een redelijk ingewikkeld project. Dat iets moeilijk is zal mij echter niet tegenhouden, zal mij van zulke reacties dan ook niks aantrekken. Dat het project faalt komt oa door de motor. Mocht de auto nog in zeer goede staat zijn wou ik dat nog wel overwegen. Samen met wat geld zorgen is inbouwen van de motor mijn minste zorg.
Zo dat wou ik even kwijt ..
@hogervp
Er komt weer een BX, don’t worry..! En die zal weer lekker vertroeteld worden.
Ben ik nog even. Ik denk dat je Marten’s reactie niet helemaal goed inschat. Maar goed, het is verder niet aan mij om me daarmee te bemoeien. Ik merk wel dat het je echt aan het hart gaat, dat het project momenteel stil staat. We leven mee hier.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
peugeotlover schreef:
ik wil maar zeggen auto’s is een dure hobby, het heeft al een keer bijna mijn relatie gekost. en ja dan is het punt gekomen dat je moet kiezen
die keuze is niet erg moeilijk om te nemen
Hé Ijs: Heb je een beetje gevolgd hoe het met mijn ZX gegaan is?
Hij heeft alles bij elkaar drie maanden stilgestaan. Met veel hulp van vrienden, mij (toen) onbekende forummers en heel veel geduld heb ik mijn auto nu bijna klaar.
Gister nog heeft een medeforummer mij geholopen met mijn achteras en mijn auto achter weer op de normale rijhoogte gezet (en dit is een ZX dus niet hydraulisch).
Nu nog een stukje KM kabel erin en dan kan die voor de APK.
Ik kan niet in je knip kijken maar wat ellebogenzweet erbij en dan rijdt je weer. Roest is kl..te maar je kan wél rijden.
Hou vol man! Je bent driekwart op weg!
Jos van der Voort
idd jammer Ijs,maar ik persoonlijk had de auto er niet voor weg gedaan.
iedereen heeft er atuurlijk zijn eigen mening en gedacht over, en dat respecteren wij zeker wel.
veel succes met je zoektocht naar een nieuwe auto
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Ijs schreef:@mpostma
zal mij van zulke reacties dan ook niks aantrekken. Dat het project faalt komt oa door de motor. Mocht de auto nog in zeer goede staat zijn wou ik dat nog wel overwegen. Samen met wat geld zorgen is inbouwen van de motor mijn minste zorg.Zo dat wou ik even kwijt ..
Pardon?? Mijn reactie was niet lullig bedoeld hoor om je af te zeiken ofzo… Wat ik alleen wil aangeven is dat je technische onervarenheid er voor zorgt met de andere factoren wel dat de emmer overloopt. Je raakt op een gegeven moment het overzicht kwijt van wanneer je de zaak klaar kan hebben. Je had een zeer ambitieus eisenpakket. Niet alleen een motor, maar ook nog eens stuurbekrachtiging. Dat moet je natuurlijk wel kunnen behappen op redelijke termijn. Uiteindelijk ben je toch meestal zelf de gene die het vuile werk moet opknappen: zo simpel is het.
Het is geen schande ofzo, dat het is gelopen zoals het is gelopen. Gezien enige andere zaken die blijkbaar spelen wordt t dan teveel. Nja, het zij zo.. er zijn ergere zaken in de wereld. Al vind ik het natuurlijk wel jammer dat het niet gelukt is. Ik had je graag trots met je eigenhandig omgebouwde turbodiesel op een meeting zien verschijnen.
Ik hoop dat je mijn reactie nu wel leest als een hart onder de riem ipv een aanval want zo is het absoluut niet bedoeld.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
OEW das jammer zeg dat het afgelopen is iedereen hier had hem graag weer aan de rol gezien.
Ik heb in ieder geval wel de gouden tip! iedere bx heeft zoals Bram al zei het karakter om steeds als je het ene gerepareerd hebt weer een ander defect ter vertonen….. nu laat ik als parapluie altijd iets simpels kapot aan de bx, bij de 16V hangt (nog steeds) mijn achterbumper scheef maar buiten alle reparaties die noodzakelijk waren bij aanschaf niets meer meegemaakt in de afgelopen 15dkm en ik wéét gewoon dat als de bumper rechthangt ik meteen weer kan beginnen met reparered
Bij de TRi werkte het ook zo, toenik eindelijk na een jaar zonder enig noodzakelijk onderhoud het dashboard weer compleet maakte (er miste nogal wat klepjes en schroefjes) trapte ik het druklager dwars door de diagfragma heen en begon het gekloot weer, koppeling, draagarm, draagarmlager en vervolgens valt er een halve vierkante meter roest uit de auto
Deze geniale truc heb ik van mijn pa geleerd die jarenlang een oud blok van een 2cv in de garage bewaarde juist omdat hij bang was dat de motor van de 2cv stuk zou lopen als hij het blok weg zou gooien, en toen dat blok na bijna 20 jaar ineens wegmoest uit ruimtebesparing zaten we ineens tegen een complete restauratie van onze 2cv aan te kijken die al 12 jaar op nog geen 500 euro onderhoud in totaal! liep…... noem het maar toeval
iig veel sterkte, ik kan me voorstellen dat je je er erg kut ondervoelt! je hebt iig genoeg goodys om toch nog een flink deel van je kosten eruit te krijgen, maar toch….... erg vervelend blijft het!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Je ambities zijn goed bedoeld geweest, doch vind ik het jammer dat je het bijltje neer hebt gegooid. Ik heb danwel geen complete motor conversies gedaan, maar ben nu met 4e van sloop af project bezig. Ik heb nu 2x een 205 diesel opgelapt vanaf de grond en ben nu bezig met mijn 205git en een zx break.
Al mijn projecten zijn mijn maanden werk. Het kost mij zeker 2 maand voordat ik een auto vanaf het begin weer rijdend op de weg had. Dat kwam niet zozeer door de factor werk, maar meer de factor materiaal, kennis en financieen.
Ook ik verkeek me totaal op de eerste wagen. Ik heb haar met veel moeite op de weg gekregen en gehouden. Ja het is een wijze les geweest qwa tijd en geld. Ik was ik veel te ambitieus. Er waren genoeg momenten bij dat die wel reed, maar vraag niet hoe.
Ik vind het deels jammer dat je de stekker eruit trekt. Aan de andere kant kan ik je ook begrijpen. Er zijn keuzes die je moet maken. Een auto vergt veel tijd.
Ook ik merk dat. Gisteren (za 4nov06) kwam ik thuis zonder koppeling. Zo kon ik ‘s avonds laat bij het licht van een lantaarn paal de auto moest maken. Gelukkig heb ik nu een hok vol onderdelen om me heen verzemeld door het slopen van auto’s. maar anders had ik serieus een probleem.
Nu zondag is mijn radiateur lek gegaan. Dat betekent dat ik morgen weer aan de gang moet.
ondertussen loopt project ZX break nog steeds, al heb ik er een 2 a 3 tal weken niet naar omgekeken. Doch kost me dit menig laat uurtje naast mijn werk.
Ik wens je veel succes in de toekomst…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Jammer dat de stekker er uit gaat man !
Maar even voor de zekerheid: is het de BX die je vorig jaar (of het jaar daarvoor?) op Citromobiel gekocht had ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Lelijke Eend schreef:Maar even voor de zekerheid: is het de BX die je vorig jaar (of het jaar daarvoor?) op Citromobiel gekocht had ?
Het was die ja…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Tering ! Jammer man !
Nu maar een Eendje ?
Schijt aan originaliteit.