Hallo iedereen,
Ik heb een Berlingootje met grijs kenteken en wil daar graag een zijraampje in. (passagierszijde) Ik heb zo hier en daar eens geïnformeerd over mogelijke kosten vwb montage. De antwoorden verschilden nogal: een dealer liet het doen door een externe plaatwerker (300 euro), dit betreft dan een raam die ‘netjes’ in de carrosserie valt (zoals bij de schuifdeur variant)
Een andere dealer deed het helemaal niet (wel vreemd als je weet dat het raam gewoon als fabrieksaccessoire wordt aangeboden) etc etc.
Heeft iemand hier ervaring mee??
Groet Wouter
Eindelijk een Berlingo!
Totaal aantal Berichten: 257
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
raam
Ik heb er zelf eentje in mijn schuifdeur gelijmt. (berlingo 2004)
Als je aan een profi knabbelschaar kan komen scheelt het je een hoop tijd.
Ik had er zelf geen en moest dus de haakse slijper gebruiken, eerst de hele auto van binnen afgedekt vw het slijpsel en toen beetje bij beetje het model eruit geslepen.
De randen heb ik behandeld met zincspray tegen het roesten.
Daarna de boel ontvet met een bij het raam geleverd goedje, daarna in een soort hechtprimer, zowel raam als auto en dan het raam volgekit en toen op de auto geplakt.
Spanbandje erom en een half dagje wachten.
Is al met al nog een stevig klusje.
Heb het raam bij Citroen Zijp in H.Hwaard besteld.
Zorg dat je het goede raam besteld, want er zijn nogal wat verschillende typen verkrijgbaar.
Succes
C’est le Nooord!!!
Dankjewel voor je reactie.
Inmiddels heb ik een citroendealer gevonden die het voor me gaat monteren.
Ben zelf wel handig met dat gereedschap, alleen gebruik ik het om mensen uit auto’s te halen. De auto is daarna wel total-loss… dus ik laat het aan de dealer over.
Eindelijk een Berlingo!
Ruitje geplaatst….helemaal geweldig. Op een rotonde kun je nu ook fietsers naast je auto zien!
Eindelijk een Berlingo!
smokie schreef:Ruitje geplaatst….helemaal geweldig. Op een rotonde kun je nu ook fietsers naast je auto zien!
heb je er een foto van?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Is onderweg! Momenteel staat-ie (weer) bij de garage voor kleine beurt en distributie….Werd namelijk weleens tijd zeg maar
Eindelijk een Berlingo!