Ik wil graag mijn ‘normale’ wissers vervangen voor een setje Aerotwins van Bosch; standaard op C5 Phase.
Wisserblad ziet er zo uit: KLIKKERDEKLAK!
Las een berichtje van Oldenhage op c5club dat een setje 55 euri kost en dat je de oude arm kunt behouden? Klopt dit? Of heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht nl. dat je de wisserarmen ook diende vervangen.
Totaal aantal Berichten: 7801
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Er zijn inderdaad wissers die door middel van een adapterthe op de oude wisserarmen passen, deze heb ik zelf op mijn Xsara.
Overigens vind ik dit er niet zo mooi uitzien en heb ik de wisserarmen een beetje op maat moeten buigen. Denk dat ik dus ook maar overweeg andere wisserarmen te kopen.
Voor je C5 moet dit niet zo’n (duur) probleem zijn denk ik..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:Er zijn inderdaad wissers die door middel van een adapterthe op de oude wisserarmen passen, deze heb ik zelf op mijn Xsara.
Overigens vind ik dit er niet zo mooi uitzien en heb ik de wisserarmen een beetje op maat moeten buigen. Denk dat ik dus ook maar overweeg andere wisserarmen te kopen.
Voor je C5 moet dit niet zo’n (duur) probleem zijn denk ik..
Heb je een fotootje ervan? Wil ff kijken of het er mooi uitziet. Anders vervang ik zijn armpjes ook
Totaal aantal Berichten: 7801
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Beetje uitvergroot maar wel duidelijk hoe het eruit ziet. Ik heb dus de armpjes verbogen zodat ze wat dichter tegen de ruit zitten.
Nieuwere armen zien er waarschijnlijk een stuk gelikter uit, maar qua herrie ofzo zal het niet zoveel uitmaken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik vind het een stuk strakker met nieuwe armen, hier zit echt zon bult op de wissers. Tnx voor de foto!
Ik sleep dit topic naar algemeen. het kan volgens mij over elke Citroën gaan.
M&M schreef:Gewoon nog met de ‘oude’ armen op mijn C5 ....
Zie ook dit C5 draadje : klik
Zo zien ze er van mij ook uit, maar bij mij zijn ‘t Valeo-wissers (type X-TRM Silencio). Ben daar zeer tevreden over.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
M&M schreef:Gewoon nog met de ‘oude’ armen op mijn C5 ....
Zie ook dit C5 draadje : klik
En dit zijn ze met ook de nieuwe armen. Aftermarket hebben een bobbel erop om te compenseren voor het feit dat oude wissers zelf een paar cm hoog zijn. Het nieuwe systeem heeft dat niet, ligt dus iets platter en dus wat mooier. Een arm is goedkoper als een ruitenwisser dus….
Overigens zijn die nieuwe wissers welk systeem je ook neemt beter in het wissen. Geen gepiep en gestreep, zelfs niet bij hoge snelheden. En als je een beetje handig bent kun je het wisserblad op de Bosch vervangen (eindklip er af halen en dan zit het blad op een plekje geklemd, maar daar kan ie los en eruitgeschoen worden. Losse bladen heeft zelfs de Praxis, vooor minder dan 5 euro!)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100