Helaas kan ik hier in Soedan niet genieten van hydractieve vering en gaan we hobbelend door het leven met een Mitsubishi Pajero. Het was dan ook erg prettig om even in Nederland te zijn en de XM uit de schuur te halen. Helaas was het plezier van korte duur. In twee weken tijd twee aanrijdingen. Een liep relatief goed af dankzij de parkeersensor achter, ook wel trekhaak genoemd. De tweede is mogelijk bijna fataal. Een bestuurder van zo´n leasebusje had een inschattingsfout gemaakt. Bumper, koplamp, knipperlicht en grill kapot. Bij vervanging door nieuwe onderdelen volgens een eerste inschatting voldoende voor een total lossje. Ik hoop het niet aangezien mijn vader haar in 98 nieuw heeft gekocht en ik sinds een kleine twee jaar de gelukkige bezitter ben. Op dit moment staat ze onder lakens in een schuur te wachten op betere tijden.
De schade afhandeling en herstel zal nog wel even duren. Nu komt de APK eraan en het ziet er naar uit dat de schade niet hersteld is voor de keuring. Wat te doen: Kenteken (laten) schorsen tot na herstel, dan weer aanmelden en APK laten keuren of de APK laten verlopen, de schade laten herstellen en dan aanbieden voor de APK.
Schorsen kost geld. Dat is jammer. Wat zijn de gevolgen als de APK verloopt en je de auto een paar maanden later pas aanbiedt voor een keuring. Krijg je dan ook een boete? Als gezegd, ze staat niet aan de openbare weg. Voor controle hoef ik nog niet bang te zijn.
Graag tips en ideeen.
Groeten, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Was het busje schuldig??? Dan kan je de schade laten repareren…..Toch?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Natuurlijk kl#te zo’n schade. Zou overigens als het langer duurt toch een schorsing overwegen, de boete voor geen APK hebben wordt administratief opgelegd, kwestie van bestanden naast elkaar leggen Het maakt dus niet (meer) uit of je auto op privé terrein staat.
Probeer voor opknappen eens naar een specialist te gaan die met gebruikte onderdelen werkt. Niets mis mee. Bij jou in de buurt bv Ras in Leiderdorp. Zijn er vast nog meer, maar heb van hun mooie dingen gezien. Enne…nette prijzen
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
Dank voor de snelle reacties.
Gisteren gehoord dat de verzekeraar van de tegenpartij de aansprakelijkheid kan erkennen. Dus reparatie zit er aan te komen. :51
Van mijn dealer/schadehersteller begrepen dat serie 2 bumpers en dergelijke op de tweede hands markt niet echt voor het oprapen liggen. Toen ik langskwam stond er ook toevallig nog een andere serie 2 XM met schade aan de voorkant. Ze hebben lang moeten zoeken naar een gebruikte bumper.
Enig idee hoeveel schorsen kost en wat de APK boete is?
Groeten,Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
schorsen kost +-70euro boete is meer
je moet gewoon je zoekgebied vergrooten in ned is er weining te vinden maar kijk eens in duitsland
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ieksEmmu schreef:http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen/een_schorsing_aanmelden_en_afmelden.htm
68,-
de boete voor geen apk is 75.
Het is een afweging. De boete wordt door steekproeven in de bestanden uitgeschreven. Het is dus niet zo dat je op de eerste dag dat de apk verloopt, je direct een bekeuring krijgt. Je kunt dus mazzel hebben, en geen bekeuring krijgen. Het verschil is 8 euro, dus dat risico zou ik wel nemen.
De ene kieer kun je een jaar zonder APK staan zonder problemen, de andere keer krijg je er 2 binnen een week. Je weet dus nooit waar je aan toe bent.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Probeer anders eens bij Klijnstra in Nagele (Eggestraat 31, tel 0527-652625). Dat is een schone sloperij en beslist niet duur. De afstand is natuurlijk wel een ander verhaal, maar misschien is de prijs dusdanig dat je voor dat geld wel even kan rijden. Dat heb ik namelijk al diverse keren meegemaakt. Misschien sturen ze ook wel onderdelen op per post of met Doe Het Langzaam (DHL). Een telefoontje kan je er altijd aan wagen.
XM 2.1D ‘92 (exit bij 400.000 km)
Xantia 1.9 TD ‘93 (nu bij Hogervp in goede handen)
XM 2.1 TD aut ‘00 (om te zweven)
Vito 112 CDI "02 (als werkpaard)
ik heb mijn xm t2 bij citroville achtergelaten voor slooponderdelen.
zij hebben ongetweifelt de bumper en dergelijke nog liggen bel ze even.
0545 275595
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Aan een bumper en knipperlicht kan ik je wel helpen. Koplampen zijn simpel te krijgen. Grille zou ik nieuw bestellen.
Domme vragen bestaan niet.