Alternatief voor HD-leidingnippel
santman1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 07 november 2006 12:03 AM

Alternatief HD-leidingnippel Idea  Idea  Idea  Idea

Ik heb het volgende: Doordat er bij mijn CX een deel van de HD leidingen doorgeroest is na 10 jaar stilstaan was ik genoodzaakt een paar leidingen te vervangen. Het waren er gelukkig maar 3, maar omdat ik grofweg 25 euri per leidingkje mocht aftikken ben ik gaan denken aan een alternatief aangezien de leiding op de rol relatief geen drol kost en ik eigenlijk alle leidingen wil vernieuwen. Een leidingapparaat aanschaffen is ook niet echt een optie aangezien deze 250 euro kost en daarna nooit meer gebruikt wordt naar alle waarschijnlijkheid. Het idee wat ik heb is het gebruiken van een losse nippel welke aan te sluiten is op de nieuwe leiding zonder gebruik te maken van het speciale “flare-toetertje”van Citroen. Veel meer over de aansluiting wil ik nu nog even niet kwijt hier.  Dit zou voor iedereen die van plan is leidingen te gaan vervangen een uitkomst zijn doordat de kosten beperkt blijven. De vraag is alleen, hoe zou ik moeten beginnen met het laten maken van proefexemplaren van de door mij bedachte alternatieve nippel. Zonder dat e.o.a. grapjas er weer vandoor gaat met het idee. Het is eigenlijk te simpel voor woorden namelijk. Kent iemand bv een bedrijfje wat al vaker dit soort alternatieven heeft bedacht voor citroen-onderdelen oid.

gr Sante

Life is short !!!
Drive fast !!!

Profiel  

Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 07 november 2006 12:08 AM
  [ # 1 ]

hansaflex in stein, businesspark stein misschien, doet ook aan alle soorten van hydrauliek leidingen en koppelingen.

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook