Al mijn benzineslangen zijn collectief zelfmoord aan het plegen, op het moment lekt er een ontluchtingsslang die van de bumpertank naar de hoofdtank (aan de zijkant?) lijkt te lopen.
Vorige week begon de aanvoerslang onder de motorruimte al te lekken, dus ik denk dat het verstandig is om ook de slangen die achterin zitten maar eens allemaal te vervangen.
Probleem is alleen dat je nergens bij kunt zonder beide tanks eruit te halen. Gisteren heb ik ‘m al redelijk leeggereden.
Hoe moet dat eigenlijk? Zijn er dingen waar we erg op moeten letten (behalve niet roken…)?
uitlaat los, hoogteverstelling los, en dan de bevestigingsbouten aan de binnenzijde van de auto losschroeven. Komt ie zo naar beneden.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Geen boutjes onder de auto? die zo vastgerot zijn dat ze afbreken?
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
als ik me niet vergis zitten er ook nog 2 aan de achterkant van de tank, maw als je eronder ligt/staat recht omhoog.
Dan idd 3 in het interieur, die wel eens willen vastroesten, gewoon de bouloneuse erop…
Maar je kan toch perfect aan je benzineleidingen zonder tank eronder uit te halen?
Bank omhoog, dekseltjes weg, darmpjes los en vervangen.
De leidingen van de kleine naar grote tank is dik rubber, gaat zomaar niet roesten.
De onluchtingsleiding is hard plastic(rilssan?) en die gaat ook niet snel stuk
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Wat is een bouloneuse? soort spaghetti?
Het leek nog niet zo heel erg makkelijk om bij alle slangen te komen, we moeten het hok maar eens op oprijbokjes rijden en er goed onder kruipen.
Het lek zit op 1 van de 2 slangen die aan de voorkant van de bumpertank lopen, eentje daarvan zit in een schuimhoesje op het punt waar ie tegen de bumpertank aanschuurt.
Komt bij dat er tussen de tank en de dorpel een vaag beginnend randje roest zit, wat we dan meteen aan kunnen pakken.
Intussen moet ik misschien ook maar eens op zoek naar een nieuwe startmotor trouwens…. steek je er eerst 2 maanden tijd en geld in, krijg je dit, het ondankbare hok!
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
je benzineslangen losmaken, de andere eraanhangen en dan doortrekken, moet je niet zitten te vissen
bouloneuse is het frans woord voor slagmoersleutel ops:
hm… nog maar eens onder gaan liggen en goed kijken. Dat roestrandje blijft natuurlijk wel een reden om de tank er ff onderuit te prutsen… een slagmoersleutel heb ik dan weer niet, dat wordt dus boutjes breken?
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
neuh, liters kruipolie is effectiever
breken doen ze niet, het is een M8 dacht ik, dus dan moet je al hééél lelijk doen vooralleer je dat wil breken. (op een benzinetankmontage toch)
als er natuurlijk roest onderzit kan je idd best gelijk de hele boel eronder uit slopen
breken doen ze niet, het is een M8 dacht ik, dus dan moet je al hééél lelijk doen vooralleer je dat wil breken
Je hebt ‘t wel tegen iemand die (met hulp) twee kopbouten van een 1.6 heeft gebroken….
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
kunnen vaster zitten dan benzinetankbouten…
Maar als ze natuurlijk door en door vastgerot zijn dan zullen ze wel breken ja, maar dan is je tank tenminste los hé
precies, die binden we wel weer vast met een tie-wrapje en een stukkie macGyvertape!
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
na de eerst bocht… (maak het verhaaltje zelf af )
Hadden we daarstraks het ding achter op oprijbokjes gezet, ons mentaal voorbereidend dat binnenkort de tank eronderuit moet….
Kijken we eens goed naar die slang, zit er een rubber hoesje omheen, op het punt waar ie lekt. Wij dachten: da’s vast om te voorkomen dat de slang tegen de bumpertank schuurt.
Rubber hoesje is een stukje ingescheurd, dus we rippen ‘t er maar helemaal af. Wat blijkt: het rubber hoesje is geen hoesje, maar een stuk rubber dat 2 hardplastic slangen aan elkaar moet knopen. En dat was dus ingescheurd… geen wonder dat ‘t lekt.
Nu hoeven we dus alleen een nieuw stukje rubber te halen om de slangen weer aan elkaar te knopen
Rest alleen nog de startmotor
Mooie Beun bak. Goed dat je erachter komt, anders lekt ie zo je spaarpot leeg.
Nu kan je lekker knallen voor dat geld, en hou je nog geld over voor CJIB!
Groeten
C4 HDI110
BXGTI16soupapes ‘88
Mooie Beun bak. Goed dat je erachter komt, anders lekt ie zo je spaarpot leeg.
Nu kan je lekker knallen voor dat geld, en hou je nog geld over voor CJIB!
Beunbak?
Enne een benzinelekkage is wel een van de makkelijker op te merken lekkages. Het ruikt nogal sterk namelijk, zelfs een paar druppeltjes