weg stijl, weg elegantie
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Hmm,
Idd flink gevorderde roest…
Laat ik maar zo zeggen: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Die rot rond de raamstijl is zonder meer ernstig te noemen en eerlijk gezegd verbaast het mij dat je hier niet eerder over gevallen bent. De rot rond de bumpersteun is geen zichtwerk: ofwel makkelijk te fixen. De roest in de binnenschermen is al vervelender, maar eveneens geen “echt” zichtwerk dus ook nog te doen. De rot rond de dakrand betekent dat de boel kaal moet, gelast (voorruit eruit) en opnieuw spuiten. Dat kost je 2 x zoveel als een complete TD ombouw.
BXen roesten niet, hoor je dan wel eens .. hmm het kan natuurlijk te wijten zijn geweest aan een malafide voorruit vervanging, toch is het best bedenkelijk. Heeft deze BX een dakraam? Overigens heeft mijn BX ook blaasjes op die plek tussen zijprofiel en voorruit, maar dan aan de linkerkant van de auto. Ik heb het gelijk bij aankoop van binnen volgesmeerd met wax en het is vooralsnog niet verder gaan rotten.
Nja, je hebt toch weinig aan dit soort analyses achteraf. Je weet wel waar je bij aankoop van een BX op moet letten.
Zit geen dakraam in, vermoed dat vorige eigenaars veelvuldig gebruik hebben gemaakt van de dakdragers… . En idd achteraf heb je er niet veel meer aan, als hij motorisch nog goed was was het voorderest geen probleem maar om nu heel veel geld te steken in iets wat al achteruit hold…
mochten mensen nog onderdelen zoeken hoor ik dat graag, anders gaat hij zo snel mogelijk richting sloop!
Ijs schreef:Zit geen dakraam in, vermoed dat vorige eigenaars veelvuldig gebruik hebben gemaakt van de dakdragers… . En idd achteraf heb je er niet veel meer aan, als hij motorisch nog goed was was het voorderest geen probleem maar om nu heel veel geld te steken in iets wat al achteruit hold…
mochten mensen nog onderdelen zoeken hoor ik dat graag, anders gaat hij zo snel mogelijk richting sloop!
Ik zou zeggen, zoek een knap koetsje, en dat kan best een hele goedkope cannes zijn, en bouw daar je toekomstige turbodiesel met stuurbekrachtiging omheen op. Wel even een rdw keuring, maar dat is verder ook helemaal niet zo eng. Dan is het toch weer Eind goed al goed
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
mpostma schreef:Harm schreef:Overigens is roest bij de uitlaatsteun niet zo’n groot punt. Dat is heel goed te lassen
Dat was dan ook de minst erge roest… de wielkasten voor waren nogal doorgerot, een bumpersteun voor, en, erger, de complete dakrand rechts.
Dat was dat dan blijkbaar nooit eerder opgevallen?
Allereerst ook even vermelden dat het jammer is van alle voorgaande werk en kosten die je al gemaakt hebt. Maar ik denk dat met hetgene dat je straks verdient aan de losse onderdelen je daar ook al een hele mooie bx (mocht dat de bedoeling zijn uiteraard ) voor hebt!
Verder na alle spookverhalen te hebben gelezen over uitlaat steuntjes en bijbehorende gaten ben ik bij mijn eigen bx maar eens op onderzoek uitgegaan gisteren en heb de gehele koffermat en plastics verwijderd, nu wilde ik het weten ook…...en tot mijn opluchting dus helemaal niks…..geen spatje roest, nooit gelast en kurkdroog
Het kan dus wel
Maar ik heb al eerder vermeld dat ik waarschijnlijk 1 van de weinige totaal roestvrije bixen heb…....kopen :
grapje
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Wat een pech joh,ik vond dat het met mijn bx diesel al tegenzat ,het kan dus nog veel erger.
Succes met de verkoop van de onderdelen!.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Oke vandaag weer een boel gedaan:
Alles opgeruimd, olie vlekken/sporen schoon gemaakt.
Daarna kwam de oudijzer boer, die heeft me oude diesel blok en heel veel staal en plastic onderdeeltjes meegenomen. Daarna nog even het reserve wiel er onder weg geplukt…nog zo’n 6-7 mm profiel..oef! iemand? Morgen nog maar even gordels voor + mijn nieuwe handrem kabels eraf halen en sloop bellen…
stoterstangen90 schreef:Ijs schreef:Zit geen dakraam in, vermoed dat vorige eigenaars veelvuldig gebruik hebben gemaakt van de dakdragers… . En idd achteraf heb je er niet veel meer aan, als hij motorisch nog goed was was het voorderest geen probleem maar om nu heel veel geld te steken in iets wat al achteruit hold…
mochten mensen nog onderdelen zoeken hoor ik dat graag, anders gaat hij zo snel mogelijk richting sloop!
Ik zou zeggen, zoek een knap koetsje, en dat kan best een hele goedkope cannes zijn, en bouw daar je toekomstige turbodiesel met stuurbekrachtiging omheen op. Wel even een rdw keuring, maar dat is verder ook helemaal niet zo eng. Dan is het toch weer Eind goed al goed
Tsja, dacht nog aan dat Turbo dieseltje zonder kenteken hier op het forum maarja “mag niet hé” ...
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
wie ziet het…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Ijs schreef:Oke vandaag weer een boel gedaan:
Alles opgeruimd, olie vlekken/sporen schoon gemaakt.
Daarna kwam de oudijzer boer, die heeft me oude diesel blok en heel veel staal en plastic onderdeeltjes meegenomen. Daarna nog even het reserve wiel er onder weg geplukt…nog zo’n 6-7 mm profiel..oef! iemand? Morgen nog maar even gordels voor + mijn nieuwe handrem kabels eraf halen en sloop bellen…
tjaah, pa en kennis zoude brommer hale en toen heeft pa en kennis het oud ijzer ook maar mee genomen ( ja die brommer viel daar in middels ook wel onder )
Ijs schreef:stoterstangen90 schreef:Ijs schreef:Zit geen dakraam in, vermoed dat vorige eigenaars veelvuldig gebruik hebben gemaakt van de dakdragers… . En idd achteraf heb je er niet veel meer aan, als hij motorisch nog goed was was het voorderest geen probleem maar om nu heel veel geld te steken in iets wat al achteruit hold…
mochten mensen nog onderdelen zoeken hoor ik dat graag, anders gaat hij zo snel mogelijk richting sloop!
Ik zou zeggen, zoek een knap koetsje, en dat kan best een hele goedkope cannes zijn, en bouw daar je toekomstige turbodiesel met stuurbekrachtiging omheen op. Wel even een rdw keuring, maar dat is verder ook helemaal niet zo eng. Dan is het toch weer Eind goed al goed
Tsja, dacht nog aan dat Turbo dieseltje zonder kenteken hier op het forum maarja “mag niet hé” ...
gewoon een hollands cannes koetsje, waarmee je naar de RDW gaat, dat mag gewoon wel hoor.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Ijs schreef:stoterstangen90 schreef:Ijs schreef:Zit geen dakraam in, vermoed dat vorige eigenaars veelvuldig gebruik hebben gemaakt van de dakdragers… . En idd achteraf heb je er niet veel meer aan, als hij motorisch nog goed was was het voorderest geen probleem maar om nu heel veel geld te steken in iets wat al achteruit hold…
mochten mensen nog onderdelen zoeken hoor ik dat graag, anders gaat hij zo snel mogelijk richting sloop!
Ik zou zeggen, zoek een knap koetsje, en dat kan best een hele goedkope cannes zijn, en bouw daar je toekomstige turbodiesel met stuurbekrachtiging omheen op. Wel even een rdw keuring, maar dat is verder ook helemaal niet zo eng. Dan is het toch weer Eind goed al goed
Tsja, dacht nog aan dat Turbo dieseltje zonder kenteken hier op het forum maarja “mag niet hé” ...
gewoon een hollands cannes koetsje, waarmee je naar de RDW gaat, dat mag gewoon wel hoor.
Ombouw van diesel naar turbodiesel is al lastig, laat staan cannes.. Leuk voor op de lange loop wellicht!
Ijs schreef:Ijs schreef:Tsja, dacht nog aan dat Turbo dieseltje zonder kenteken hier op het forum maarja “mag niet hé” ...
gewoon een hollands cannes koetsje, waarmee je naar de RDW gaat, dat mag gewoon wel hoor.
Ombouw van diesel naar turbodiesel is al lastig, laat staan cannes.. Leuk voor op de lange loop wellicht!
Voor zover ik begrepen heb is de roest ook niet het enige probleem. Financien, kennis, prive omstandigheden + roest.
Idd, BX word als het goed is morgen opgehaald!
Ijs schreef:Idd, BX word als het goed is morgen opgehaald!
Zonde van het jaar apk dat op die koets zit! Tis dat ik er nu geen bestemming voor heb anders had ik de koets wel opgehaald.
mzzls
Erik Hannewijk