8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
   
Ijs zijn BX -> Afgevoerd..
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 06 november 2006 06:09 PM
  [ # 106 ]

weg stijl, weg elegantie

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 november 2006 06:15 PM
  [ # 107 ]

Hmm,

Idd flink gevorderde roest…

Laat ik maar zo zeggen: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Die rot rond de raamstijl is zonder meer ernstig te noemen en eerlijk gezegd verbaast het mij dat je hier niet eerder over gevallen bent. De rot rond de bumpersteun is geen zichtwerk: ofwel makkelijk te fixen. De roest in de binnenschermen is al vervelender, maar eveneens geen “echt” zichtwerk dus ook nog te doen. De rot rond de dakrand betekent dat de boel kaal moet, gelast (voorruit eruit) en opnieuw spuiten. Dat kost je 2 x zoveel als een complete TD ombouw.

BXen roesten niet, hoor je dan wel eens .. hmm het kan natuurlijk te wijten zijn geweest aan een malafide voorruit vervanging, toch is het best bedenkelijk. Heeft deze BX een dakraam? Overigens heeft mijn BX ook blaasjes op die plek tussen zijprofiel en voorruit, maar dan aan de linkerkant van de auto. Ik heb het gelijk bij aankoop van binnen volgesmeerd met wax en het is vooralsnog niet verder gaan rotten.

Nja, je hebt toch weinig aan dit soort analyses achteraf. Je weet wel waar je bij aankoop van een BX op moet letten.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 06 november 2006 06:27 PM
  [ # 108 ]

Zit geen dakraam in, vermoed dat vorige eigenaars veelvuldig gebruik hebben gemaakt van de dakdragers… Rolling Eyes . En idd achteraf heb je er niet veel meer aan, als hij motorisch nog goed was was het voorderest geen probleem maar om nu heel veel geld te steken in iets wat al achteruit hold… Smile

mochten mensen nog onderdelen zoeken hoor ik dat graag, anders gaat hij zo snel mogelijk richting sloop!

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 06 november 2006 09:10 PM
  [ # 109 ]
Ijs schreef:

Zit geen dakraam in, vermoed dat vorige eigenaars veelvuldig gebruik hebben gemaakt van de dakdragers… Rolling Eyes . En idd achteraf heb je er niet veel meer aan, als hij motorisch nog goed was was het voorderest geen probleem maar om nu heel veel geld te steken in iets wat al achteruit hold… Smile

mochten mensen nog onderdelen zoeken hoor ik dat graag, anders gaat hij zo snel mogelijk richting sloop!

Ik zou zeggen, zoek een knap koetsje, en dat kan best een hele goedkope cannes zijn, en bouw daar je toekomstige turbodiesel met stuurbekrachtiging omheen op. Wel even een rdw keuring, maar dat is verder ook helemaal niet zo eng. Dan is het toch weer Eind goed al goed Cool

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 06 november 2006 09:14 PM
  [ # 110 ]
mpostma schreef:
Harm schreef:

Overigens is roest bij de uitlaatsteun niet zo’n groot punt. Dat is heel goed te lassen

Dat was dan ook de minst erge roest… de wielkasten voor waren nogal doorgerot, een bumpersteun voor, en, erger, de complete dakrand rechts.

Dat was dat dan blijkbaar nooit eerder opgevallen?

Allereerst ook even vermelden dat het jammer is van alle voorgaande werk en kosten die je al gemaakt hebt. Maar ik denk dat met hetgene dat je straks verdient aan de losse onderdelen je daar ook al een hele mooie bx (mocht dat de bedoeling zijn uiteraard Wink ) voor hebt!

Verder na alle spookverhalen te hebben gelezen over uitlaat steuntjes en bijbehorende gaten ben ik bij mijn eigen bx maar eens op onderzoek uitgegaan gisteren en heb de gehele koffermat en plastics verwijderd, nu wilde ik het weten ook…...en tot mijn opluchting dus helemaal niks…..geen spatje roest, nooit gelast en kurkdroog Laughing

Het kan dus wel Wink

Maar ik heb al eerder vermeld dat ik waarschijnlijk 1 van de weinige totaal roestvrije bixen heb…....kopen Confused:

grapje

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 06 november 2006 11:08 PM
  [ # 111 ]

Wat een pech joh,ik vond dat het met mijn bx diesel al tegenzat ,het kan dus nog veel erger.
Succes met de verkoop van de onderdelen!.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 07 november 2006 01:01 AM
  [ # 112 ]

Oke vandaag weer een boel gedaan:

Alles opgeruimd, olie vlekken/sporen schoon gemaakt.
Daarna kwam de oudijzer boer, die heeft me oude diesel blok en heel veel staal en plastic onderdeeltjes meegenomen. Daarna nog even het reserve wiel er onder weg geplukt…nog zo’n 6-7 mm profiel..oef! Very Happy iemand? Morgen nog maar even gordels voor + mijn nieuwe handrem kabels eraf halen en sloop bellen… Crying or Very sad

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 07 november 2006 01:02 AM
  [ # 113 ]
stoterstangen90 schreef:
Ijs schreef:

Zit geen dakraam in, vermoed dat vorige eigenaars veelvuldig gebruik hebben gemaakt van de dakdragers… Rolling Eyes . En idd achteraf heb je er niet veel meer aan, als hij motorisch nog goed was was het voorderest geen probleem maar om nu heel veel geld te steken in iets wat al achteruit hold… Smile

mochten mensen nog onderdelen zoeken hoor ik dat graag, anders gaat hij zo snel mogelijk richting sloop!

Ik zou zeggen, zoek een knap koetsje, en dat kan best een hele goedkope cannes zijn, en bouw daar je toekomstige turbodiesel met stuurbekrachtiging omheen op. Wel even een rdw keuring, maar dat is verder ook helemaal niet zo eng. Dan is het toch weer Eind goed al goed Cool

Tsja, dacht nog aan dat Turbo dieseltje zonder kenteken hier op het forum maarja “mag niet hé” ... Laughing

Profiel  
 
Gepost: 07 november 2006 01:17 AM
  [ # 114 ]

wie ziet het… Rolling Eyes

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 07 november 2006 11:16 AM
  [ # 115 ]
Ijs schreef:

Oke vandaag weer een boel gedaan:

Alles opgeruimd, olie vlekken/sporen schoon gemaakt.
Daarna kwam de oudijzer boer, die heeft me oude diesel blok en heel veel staal en plastic onderdeeltjes meegenomen. Daarna nog even het reserve wiel er onder weg geplukt…nog zo’n 6-7 mm profiel..oef! Very Happy iemand? Morgen nog maar even gordels voor + mijn nieuwe handrem kabels eraf halen en sloop bellen… Crying or Very sad

tjaah, pa en kennis zoude brommer hale Razz en toen heeft pa en kennis het oud ijzer ook maar mee genomen ( ja die brommer viel daar in middels ook wel onder Very Happy )

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 07 november 2006 05:36 PM
  [ # 116 ]
Ijs schreef:
stoterstangen90 schreef:
Ijs schreef:

Zit geen dakraam in, vermoed dat vorige eigenaars veelvuldig gebruik hebben gemaakt van de dakdragers… Rolling Eyes . En idd achteraf heb je er niet veel meer aan, als hij motorisch nog goed was was het voorderest geen probleem maar om nu heel veel geld te steken in iets wat al achteruit hold… Smile

mochten mensen nog onderdelen zoeken hoor ik dat graag, anders gaat hij zo snel mogelijk richting sloop!

Ik zou zeggen, zoek een knap koetsje, en dat kan best een hele goedkope cannes zijn, en bouw daar je toekomstige turbodiesel met stuurbekrachtiging omheen op. Wel even een rdw keuring, maar dat is verder ook helemaal niet zo eng. Dan is het toch weer Eind goed al goed Cool

Tsja, dacht nog aan dat Turbo dieseltje zonder kenteken hier op het forum maarja “mag niet hé” ... Laughing

gewoon een hollands cannes koetsje, waarmee je naar de RDW gaat, dat mag gewoon wel hoor.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 07 november 2006 05:52 PM
  [ # 117 ]
stoterstangen90 schreef:
Ijs schreef:
stoterstangen90 schreef:
Ijs schreef:

Zit geen dakraam in, vermoed dat vorige eigenaars veelvuldig gebruik hebben gemaakt van de dakdragers… Rolling Eyes . En idd achteraf heb je er niet veel meer aan, als hij motorisch nog goed was was het voorderest geen probleem maar om nu heel veel geld te steken in iets wat al achteruit hold… Smile

mochten mensen nog onderdelen zoeken hoor ik dat graag, anders gaat hij zo snel mogelijk richting sloop!

Ik zou zeggen, zoek een knap koetsje, en dat kan best een hele goedkope cannes zijn, en bouw daar je toekomstige turbodiesel met stuurbekrachtiging omheen op. Wel even een rdw keuring, maar dat is verder ook helemaal niet zo eng. Dan is het toch weer Eind goed al goed Cool

Tsja, dacht nog aan dat Turbo dieseltje zonder kenteken hier op het forum maarja “mag niet hé” ... Laughing

gewoon een hollands cannes koetsje, waarmee je naar de RDW gaat, dat mag gewoon wel hoor.

Ombouw van diesel naar turbodiesel is al lastig, laat staan cannes.. Rolling Eyes  Laughing Leuk voor op de lange loop wellicht!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 november 2006 06:20 PM
  [ # 118 ]
Ijs schreef:
Ijs schreef:

Tsja, dacht nog aan dat Turbo dieseltje zonder kenteken hier op het forum maarja “mag niet hé” ... Laughing

gewoon een hollands cannes koetsje, waarmee je naar de RDW gaat, dat mag gewoon wel hoor.

Ombouw van diesel naar turbodiesel is al lastig, laat staan cannes.. Rolling Eyes  Laughing Leuk voor op de lange loop wellicht!

Voor zover ik begrepen heb is de roest ook niet het enige probleem. Financien, kennis, prive omstandigheden + roest.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 07 november 2006 06:42 PM
  [ # 119 ]

Idd, BX word als het goed is morgen opgehaald!  Crying or Very sad

Profiel  
 
Erik Hannewijk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 18-01-2005

Gepost: 07 november 2006 07:22 PM
  [ # 120 ]
Ijs schreef:

Idd, BX word als het goed is morgen opgehaald!  Crying or Very sad

Zonde van het jaar apk dat op die koets zit! Tis dat ik er nu geen bestemming voor heb anders had ik de koets wel opgehaald.

mzzls
Erik Hannewijk

Profiel  
 
 
8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook