Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
De ene vraagbaak is ff uitgeleend en de andere zoek. Er is een kans dat ik binnenkort mijn veerbollen kan uitwisselen met een wellicht toekomstige sloper, maar dit uitwisselen willen we gewoon op straat doen. Afgezien van veel lappen, opvangbakken, een oliefiltersleutel, hamer en bijtel of anderzijds, gaat dit een beetje makkelijk?
Wat ik weet: ontlastschroef losdraaien, hoogteregeling paar keer van max naar min, bollen losdraaien.
Ik heb de beschikking over 2 sets assteunen en een garagekrik.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ja hoor, heel goed te doen. Met oprij bokken gaat het ook goed. Auto op laagste stand, onluchtingsschroef slagje los. Niet helemaal! er zit een kogeltje achter die je kan wegschieten, pas dus op. En bollen vervangen maar.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Let er wel op dat je de achterveerbollen eerst een kwart slag los draait met druk op het systeem.
Anders is er kans dat je je veerpoort beschadigd
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
BX16v schreef:Let er wel op dat je de achterveerbollen eerst een kwart slag los draait met druk op het systeem.
Anders is er kans dat je je veerpoort beschadigd
Dus die veerbol wordt met druk er op niet vastgedrukt in z’n houder?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Anders draait de veercilinder mee.
Dus eerst even in de hoogste stand een BEETJE de bollen ls draaien.
na het zakken/ drukloos maken draai je ze eraf.
ik weet niet of er veel politie bij jullie rond rijd????
Maar als dat zo is dan zou ik het niet aan de straat doen.
Staat dikke boete op namenlijk.
Succes met de reparatie
Mvg Joost
Waarvoor? lhm is toch groen?
Shit kan ik weer niet mee doen want ik heb blauw.
sjoosie schreef:ik weet niet of er veel politie bij jullie rond rijd????
Maar als dat zo is dan zou ik het niet aan de straat doen.
Staat dikke boete op namenlijk.Succes met de reparatie
Mvg Joost
Ik kan me niet voorstellen dat het reparern van je auto op straat verboden is, mits je niet knoeit.
Schijt aan originaliteit.
het is wel verboden!
Het gaat zelfs nog verder (geldt alleen voor duitsland maar tis wel onwijs belachelijk) dat men zijn auto niet mag wassen op de openbare weg of op je eigen oprit. Dat moet bij een wasstraat o.i.d gebeuren. Hopelijk komt het hier in nederland niet zo ver!
Mvg Joost
Als dat zo is: sorry voor de foute informatie.
Schijt aan originaliteit.
sjoosie schreef:het is wel verboden!
Het gaat zelfs nog verder (geldt alleen voor duitsland maar tis wel onwijs belachelijk) dat men zijn auto niet mag wassen op de openbare weg of op je eigen oprit. Dat moet bij een wasstraat o.i.d gebeuren. Hopelijk komt het hier in nederland niet zo ver!
Mvg Joost
Dat van die auto’s is in veel plaatsen al in de apv opgenomen. Verder zijn er veel nieuwbouwwijken waar het in de koopcontracten wordt opgenomen (zoals waar ik woon).
Autowassen op straat leidt nl tot vrij veel vervuiling (en nee: niet door de shampoo).
sjoosie schreef:het is wel verboden!
Het gaat zelfs nog verder (geldt alleen voor duitsland maar tis wel onwijs belachelijk) dat men zijn auto niet mag wassen op de openbare weg of op je eigen oprit. Dat moet bij een wasstraat o.i.d gebeuren. Hopelijk komt het hier in nederland niet zo ver!
Mvg Joost
Nog nooit last mee gehad. Ik heb wel eens distributieriem/waterpomp vervangen/kleppen stellen in een grote sleutelpartij gedaan bij mijn turbodiesel, gewoon op straat. Politie is ook wel eens langsgereden. Ik denk dat het gewoon van de gemeente afhangt (en de APV).
Niet moeilijk over doen en uiteraard netjes werken. Als je een stuk zeil onder legt om de druppels op te vangen en als je de veerbol eraf draait even een bakje eronder (er komt meestal wel een scheut LHM uit) kan het netjes.
Bij de BX worden veerbollen niet opgesloten in het subframe zoals bij de GS. Je kan ze dus gewoon lostikken. WEl even onder hoge druk even een paar tikken met de bijtel geven zodat ze losschrikken. Dan draai je ze zonder druk zo met de hand eraf.
ALs je de auto in de laagse stand zet hoef je de systeemdruk er niet meer af te halen. Alleen moet dan niet de handel van de hoogteregeling losschieten. Voor de zekerheid is het dus niet verkeerd om het wel even te doen.
Groet,
Marten