Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Niet slecht!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De eerste afbeelding (schuin van voren) is wel gaaf, de achterkant vind ik persoonlijk minder, die gekke knik moet eruit…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Ziemlich ugly, totaal on-Citroën en absoluut niet tijdloos. Afgezien daarvan vind ik dat de opvolger van zo’n klassieker als de SM dicht bij het origineel moet blijven, zoals Ford b.v. met de GT 40 heeft gedaan, anders kun je het net zo goed een ander naampje geven.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ik zie er ook maar weinig SM of zelfs Citroën in… Beetje vergezocht.
Gr Martijn
Mmm….ik word er niet warm van. Neus is Ford new edge design á la de Ka en Focus.
Smaken verschillen, though.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
das een mooie basis voor een gave opvolger van de SM denk ik
van mij mogen die koplampen iets minder puntig in de motorkap.
en die knipperlichten gewoon wit ipv oranje
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
:kotsen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
BAh, einde van mijn citroen fetisch als ze daarmee durven komen.
Wat een pruillip in plaats van een bumper.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Inderdaad een afzichtelijk product. Laten we hopen dat dit nooit op de markt komt!! De SM is niet kopieerbaar wat mij betreft.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
In 1 woord: BAH!
De oplossing is vrij simpel,gewoon een Ford embleem op plakken
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef::kotsen
hahahaha! :thumbsup
All images: Copyright © Tim Cameron Design. All rights reserved.
en de citroën logo’s dan? ook van hem?
1é ; hij is te kort om een sportwagen te zijn
2é ; die Maserati lichten achteraan staan niet in verhouding met de achterzijde (dan is Maserati beter met het idee omgesprongen)
3é ; er van uit gaan dat er terug met Maserati moet samen gewerkt worden
4é ; bestaat zo een stuur echt? lijkt me getekend door iemand dat nog nooit met een wagen reed
5é die tellerpartij…......het digitale tijdperk
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
tjonge jonge wat gaan jullie serieus in op een design exercitie van een of ander studentje, 5 jaar geleden, maar als je dan wat aan te merken hebt…
@4 http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=173449&start=15
ja dus 80jaar geleden was er al zo’n stuur.
@1 echte sportwagens zijn kort, maar de Sm was nooit een sportwagen het is een GT. De echte sport-uitvoeringen waren wel (inge-)kort.
Een echte sportwagen als de Miura was 4m37, een Koenigsegg CCX is 4m29 lang, de BMC3.0csi, een GT&tijdgenoot; van de Sm was 4m66. De Sm maar liefst 4m89.
paso schreef:All images: Copyright © Tim Cameron Design. All rights reserved.
en de citroën logo’s dan? ook van hem?
1é ; hij is te kort om een sportwagen te zijn
2é ; die Maserati lichten achteraan staan niet in verhouding met de achterzijde (dan is Maserati beter met het idee omgesprongen)
3é ; er van uit gaan dat er terug met Maserati moet samen gewerkt worden
4é ; bestaat zo een stuur echt? lijkt me getekend door iemand dat nog nooit met een wagen reed
5é die tellerpartij…......het digitale tijdperk
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Tsja… wat moet ik er van vinden.
Als ik zoveel geld had als Bill Gates kocht ik Citroen los van Peugeot en trok ik gewoon exentriek beeldhouwers e.d. aan om een nieuwe Citroen te laten ontwerpen die net zo’n cultwagen wordt als de ami, 2cv, ds, cx, hy e.d.
kZou beginnen met mn broer iets te laten ontwerpen (http://www.ttwwoo.nl - onder portfolio ook nog iets grappigs m.b.t. de eend te zien), die heeft ooit in z’n studententijd ook wat Citroenetjes ontworpen (lacht ie nu om waarschijnlijk). Die hebben toendertijd nog in Citroexpert gestaan.
Wat ik me er van kan herinneren is dat de C3 erg lijkt op één van z’n ontwerpen van toen.