Ik heb altijd gedacht dat de versnelingsbakken uit een LNA dezelfde waren als in de Visa. Toch lijken ze verschillend!
Re: versnellingsbak LNA Visa niet gelijk?
ohjajoh123 schreef:Ik heb altijd gedacht dat de versnelingsbakken uit een LNA dezelfde waren als in de Visa. Toch lijken ze verschillend!
Verklaar je nader? In welke opzichten zouden ze verschillen volgens jou?
Ophanging is anders. Zoals ook de aansluit flenzen van de aandrijfassen.
ohjajoh123 schreef:Ophanging is anders. Zoals ook de aansluit flenzen van de aandrijfassen.
Uhhh heb je het niet over een 2cylinder trouwens?
kleine verschillen tussen de 602cc-LNa en de 652cc-Visa zou ik kunnen geloven,
maar tussen de 1100’s? denk van niet…
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik meende dat een LNA een iets andere versnellingsbak heeft. Zo af en toe hoor ik een blij bericht van iemand die een LNA bak gescoord heeft voor 1 of ander project.
Of was dat nou een LN bak ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik meende dat een LNA een iets andere versnellingsbak heeft. Zo af en toe hoor ik een blij bericht van iemand die een LNA bak gescoord heeft voor 1 of ander project.
Of was dat nou een LN bak ?
LNA is toch 4 cilinder lijnmotor?
LN is toch 2 cylinder boxermotor?
Als het om 2 cylinders gaat zeg ik niks meer…
LN: 602cc
LNA: 652cc
LNA 10(R)E: 954cc
LNA 11(R)E: 1124cc
mpostma schreef:Lelijke Eend schreef:Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik meende dat een LNA een iets andere versnellingsbak heeft. Zo af en toe hoor ik een blij bericht van iemand die een LNA bak gescoord heeft voor 1 of ander project.
Of was dat nou een LN bak ?
LNA is toch 4 cilinder lijnmotor?
LN is toch 2 cylinder boxermotor?Als het om 2 cylinders gaat zeg ik niks meer…
zowel de ln en de lna zijn met 2 en 4 cylinders geleverd. de viercylindermodellen hadden dezelfde aandrijflijn als de Talbot Samba en de Peugeot 104.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Onder deze link zie ik bij het pulldown menu ‘Gearbox’ zowel LN, LNA als Visa 652 staan. Er zal dus een verschil in zitten.
Schijt aan originaliteit.
conclusie versnellingbakken niet gelijk. Jammer. Motor Visa en LNA tweecilinder wel gelijk gelukkig.
Ik ben nog op zoek naar een frame-pje waarin de koplampunit zit van een LN of LNA.