Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Re: Eindelijk de eerste test ritten
Peteryed schreef:Op de autoweek site staat al een stukje over het rijden van de C4. En ik moet zeggen de pers lijkt eindelijk positief over een nieuwe citroën te schrijven. De vering is duits degelijk :28 (jammer vindt ik zelf). Maar goed lees zelf maar.
Peter
Ik heb al een aantal filmpjes van de C4. Ik zal proberen om ze binnenkort op mijn site te plaatsen, maar ja tijd… druk, druk, druk
jammer dat ie zo stug geveerd is.
voor mij al een reden om hem niet te kopen jammer want ik vind hem wel mooi om te zien
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Hoe is het mogelijk dat een nederlands autoblad (CitroExpert daar gelaten), goed schrijft over een Citroen.
Ik heb mijn autoweek abonnement mede daarom op gezegd. Altijd maar die ‘onbetrouwbare BX’, ‘Xantia met als minpunt zweefpomp die kapot kan’.
Ook over de Peugeot 306. In het tevredenheids onderzoek wordt hij compleet van de kaart geblazen, volgende week staat hij als ocassion tip
- C5 Break 2.0-16V
easternnl schreef:Hoe is het mogelijk dat een nederlands autoblad (CitroExpert daar gelaten), goed schrijft over een citroën.
Ik heb mijn autoweek abonnement mede daarom op gezegd. Altijd maar die ‘onbetrouwbare BX’, ‘Xantia met als minpunt zweefpomp die kapot kan’.
Ook over de Peugeot 306. In het tevredenheids onderzoek wordt hij compleet van de kaart geblazen, volgende week staat hij als ocassion tip
Dit soort dingen zijn mij ook altijd een raadsel, Citroen wordt altijd afgebrand in de pers. Dat was de reden dat ik niet meer een duur autovisie abonnement heb maar gewoon autoweek, ben ik ook op de hoogte van het nieuws en dat iedere week.
Nu het je het hebt over het tevredenheidsonderzoek. is het je ook op gevallen dat er een Opel rijder wordt uitgenodigd die super tevreden is en twee Citroenrijders die het merk wel uit kunnen kotsen. En dat terwijl citroen beter scoort dan Opel. Raar heel raar.
Peter
- C5 Break 2.0-16V
qua beoordeling in een test zal het vooral afhangen van welk merk de schrijver “fan” is. Een BMW-fan krijg je nl niet in een Mercedes, dat is nou eenmaal zo. Dus iemand die stuiterbakken enz gewend is zal zich in een comfybak niet zo “thuis” voelen.
Ik weet toevallig dat een van de redacteuren van de “Autokampioen” 3 Citro’s heeft: Adriaan Huigen .
Vraag me af wat deze man van de hedendaagse Citro’s vind ten opzichte van al die stuiterbakken…:D
over de ds raakt ie iig niet uitgepraat:
‘De DS is de beste auto die er ooit is gemaakt.’
‘De DS is de mooiste auto die er ooit is gemaakt.’
‘De DS is de meest comfortabele auto die er ooit is gemaakt.’
‘De DS was technisch de meest vooruitstrevende auto in zijn tijd en daarom is deze auto nog steeds bij de tijd.’
‘Meedraaiende koplampen? Pfoeh, die had de DS al in 1968.’
Back to topic C4: vanavond was er in Top Gear een kort item aan gewijd. Men maakte van de gelegenheid gebruik om de “wittelijnoverschrijdingssignalering” (minstens 6x woordwaarde!!!) enigszins op de hak te nemen en vooral te etaleren als een gadget waar de vrouwelijke bestuurders wel gek op zouden zijn: de bestuurdersstoel schijnt te gaan vibreren als de bestuurder de witte strepen op de weg overschrijdt. Zorgde wel voor de nodige hilariteit, ook ander de aanwezige dames. (Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat een aantal van hen een blik in de ogen kreeg van “kan ik NU meteen een proefrit met die C4 maken?” )
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
zandvoorta schreef:Diravi rijdt super al je het even doorhebt. Heb veel in Cxen gereden (helaas niet zelf een gehad ) maar vind het geweldig!
Terug over de C4. Ik ga er binnenkort maar eens een testrit mee maken, want ik ben wel benieuwd of ie nu werkelijk zo stug is. Nu vond ik de Xsara (die toch werd omschreven als soepel geveerd) al aardig stug (en zeker de 2 liter VTS). Dus ik houd mijn hart al vast voor de C4.
Het is trouwens welhaast krankzinnig wat zo’n ding moet kosten! Het zijn bijna Golf achtige prijzen. Nu krijg je daar wel een mooiere wagen voor dan bij een Gof, maar VW is toch het merk dat de standaard durft te zetten voor te dure wagens voor het geld. Nu maar hopen dat Citroen de C4 wel fatsoenlijk heeft uitontwikkeld en dat ie dus net zo niet de 307 of de C5 achterna gaat in de (on)betrouwbaarheids statistieken. Als die C4 ook nog eens een goede naam maakt met betrouwbaarheid en onderhouds(on)gevoeligheid kan het echt een klapper worden.
Gr.
Marten
heb vorige week “gek op wielen” gezien (het einde dan) daarin werd gezegd dat er volgende week (is 8 november) de C4 aan de orde komt cq onder handen genomen wordt
het is maar dat jullie het weten
flauwe presentator maar, dat moet iedereen zelf maar uitmaken ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
Ik heb de diravi discussie eruit gefilterd en in een nieuw topic gezet.
dat heeft diravi namelijk wel verdient !
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ah, vandaar… ik vond het al zo vreemd dat ik me er niks van kon herinneren dat ik in een “Over Diravi” topic had gepost….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 186
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Heb vanaavond dat gek op wielen gezien.. En zowaar ze zijn positief over de C4, niet eens gezeur over te veel gadgets, valt me echt reuze…
Maaaruuhh… Ik vind dat stuur super zoiets wil ik ook in mijnen ZX
Thrillseekah schreef:Maaaruuhh… Ik vind dat stuur super zoiets wil ik ook in mijnen ZX
lijkt me in het begin best wel eng…. zon niet meedraaiend hart!
als ie bij de dealer staat ga ik dr eens goed bekijken!
En ik heb de bevestiging van mijn proefrit binnen! 27 november om 10 uur ‘s morgens mag ik een C4 aan de tand voelen. Ik kan ‘t niet wachten!
Uiteraard met verslagje.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
ik heb mijn proefrit ook op 27 nov :17 :partytime :partytime :partytime :partytime :partytime :fijnsturen :fijnsturen