Sinds 2 weken stotterde mijn AX een beetje toen bleek er 1 bougie wat los te zitten, deze vast gedraaid en de rest na gelopen nog steeds stotteren. Toen op een ochtend de ecu opnieuw laten inlezen en zij liep als vertrouwd.
Volgende dag liep ze weer te klooien en werd er gek van. Dus gister alle massa punten nagelopen, injectiehuis eraf gehaald, injector eruit, helemaal schoongemaakt, stekkers ook schoongemaakt.
Dus zou je denken nou dat moet echt gaan vlammen, niet dus niet starten en als ie starte liep ie super brak en echt meteen sloeg ie weer af, tenzij je het gas erop hield. Ook kwamen er knallen uit de uitlaat en zelfs 1 van uit het injectie huis.
Deze ochtend bleek benzinepomp relais dus brak te zijn, dus even een andere gepakt van ook een 1.4 injectie singlepoint.
Liep ze nog niet goed toen bleek injector niet in te spuiten deze los gehaald, bekeken en weer vast en spuit behoorlijk veel in nooit gedacht dat dat zoveel zou zijn!
Nu doet zich het volgende voor: Start niet (verzuipt denk) als ik dan benzinepomp relais los haal start ie na paar tellen wel dan meteen relais erop zodat ie weer inspuit en dan +/- 3000 rpm laten draaien doet ie het met ploppen uit de uitlaat. Het gekke is dat die injector echt steeds zelfde hoeveelheid blijft inspuiten echt veel naar mijn idee.
Wat kan dit toch zijn?
Maakt het wat uit dat de benzinepomp relais niet van een GT is?
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Re: Heel vaag probleem!!! bijna hopeloos.
Rooney schreef:Dus zou je denken nou dat moet echt gaan vlammen, niet dus niet starten en als ie starte liep ie super brak en echt meteen sloeg ie weer af, tenzij je het gas erop hield.
Dit heb ik ook een keer gehad met mijn ZX, toen was ik een vaccum slangetje vergeten aan te sluiten.
Ik heb nog 2 gasklephuizen liggen, eentje uit een 309, weet niet of die past (de injector is anders) en een andere uit een BX. Als je ze kan gebruiken of hulp nodig heb, dan hoor ik dat wel.
Re: Heel vaag probleem!!! bijna hopeloos.
ZX1.4i schreef:Rooney schreef:Dus zou je denken nou dat moet echt gaan vlammen, niet dus niet starten en als ie starte liep ie super brak en echt meteen sloeg ie weer af, tenzij je het gas erop hield.
Dit heb ik ook een keer gehad met mijn ZX, toen was ik een vaccum slangetje vergeten aan te sluiten.
Ik heb nog 2 gasklephuizen liggen, eentje uit een 309, weet niet of die past (de injector is anders) en een andere uit een BX. Als je ze kan gebruiken of hulp nodig heb, dan hoor ik dat wel.
Ik weet 100% cker dat alle slangen erop zitten en dat ze goed zijn. Ik w8 nog even de reacties af en als het niets opleverd ga ik morge idd een anders injectie huis proberen van een ax 1.4.
In ieder geval bedankt voor het aanbod.
groeten,
Ronald
edit; wat is de funtie van dat gaskleppen ding meter iets geval lijkt erop al geef je volgas gewoon zelfde hoeveelheid benzine ingespoten word.
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Re: Heel vaag probleem!!! bijna hopeloos.
Rooney schreef:edit; wat is de funtie van dat gaskleppen ding meter iets geval lijkt erop al geef je volgas gewoon zelfde hoeveelheid benzine ingespoten word.
Gasklep potentiometer?
Kijkt naar de stand van het gaspedaal en geeft deze door aan de ECU om de hoeveelheid ingespoten benzine te regelen. Ik weet niet of je echt iets kunt zeggen door enkel naar de injector te kijken, het inspuiten gaat zo snel
Ok, dat ben ik zeker met je eens maar je kan mij niet wijs maken dat als zij stationair zou moeten draaien dat gewoon de benzine over het injectiehuis heen gutst, dus als de gasklep dicht/bijna dicht is.
Maar goed ik heb morge nog een ax 1,4 singlepoint tot me beschikking en ga beetje bij beetje alles overzetten en dingen uitsluiten.
Nu nog 1 ding ik heb de injector eruit gehaald en echt super voorzichtig behandeld, gewoon schoongemaakt met remreiniger en heel zachtjes beetje perslucht zou dit er toe kunnen leiden dat de injector nu blijft hangen? of beschadigd is?
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Rooney schreef:Nu nog 1 ding ik heb de injector eruit gehaald en echt super voorzichtig behandeld, gewoon schoongemaakt met remreiniger en heel zachtjes beetje perslucht zou dit er toe kunnen leiden dat de injector nu blijft hangen? of beschadigd is?
Lijkt mij niet, ik heb er zoveel op deze manier schoongemaakt, nog nooit problemen gehad. 3 jaar terug hoorde ik dat vastzittende injectoren voorkwamen bij alle merken/auto’s als gevolg van de zwavel arme/vrije benzine. Zwavel smeert de injector, in mijn ZX tikte de injector er lekker op los met V-power, met de benzine in Belgie welke meer Zwavel bevat was het een stuk stiller.
O ja, heb je al de ECU al eens uitgelezen? welke foutcodes geeft deze?
Nou vandaag maar is aan het prutsen geweest;
Andere AX 1.4 er naast gezet die laten lopen en de injector bekeken en echt maar een hele kleine verstuiving van benzine integenstelling tot die sloot die die van mij er uit gooit.
toen maar injectiehuis compleet overgezet niks toen computer ook maar en lopen als de beste!!!
Na een aantal combinaties geprobeerd te hebben blijkt het toch de jackpot te zijn brandstofrelais is sowieso gaar, dan hebben we het injectie huis nog en tot slot de ecu zelf al met al kl*te dus.
Maar goed niet getreurd we gaan verder nu ben ik dus eigenlijk benieuwd of er niet wat snellers op kan Injectiehuis zal denk ik gewoon 1,4 (GT) blijven.
Maar de ecu is daar niet iets wat moois voor te krijgen?
mvgr,
Ronald
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Tsja, ik zou zeggen, probeer eens een chip of een kopie daarvan te vinden die in de AX GT cup gebruikt is.
Let wel op, de meeste cup chips e.d. zijn voor multipoint motoren(zoals de XSI chip e.d.)
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Tsja, ik zou zeggen, probeer eens een chip of een kopie daarvan te vinden die in de AX GT cup gebruikt is.
Let wel op, de meeste cup chips e.d. zijn voor multipoint motoren(zoals de XSI chip e.d.)
Ja dat is wel een idee maar wat je al zegt multipoint Ik denk dat ik maar lekker voor gewone ecu ga en lekker blijf door tuffen tot ie bij de 2 ton zit en ondertussen lekker opzoek ga naar een 1,6 8v blok 103/105 pk versie die helemaal uit elkaar te trekken en op te bouwen + 4 gaats onderstel + remmerij maar das voor in de toekomst.
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Je kan natuurlijk ook een GTI kopen en er een 1.6 onderblok in hangen, grote stappen gauw thuis
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Dat kan natuurlijk maar vind maar is een degelijke gti, ik weet nu wat ik aan me ax heb en ga haar aan de buitenkant en binnenkant helemaal naar me zin maken. Tegen die tijd dan scoor ik een 1,6 blok reviceer deze helemaal in combinatie met me gereviceerde v-bak van een xsi (die zit er nu onder). En ja grote stappen snel thuis hoeft ook weer niet anders zou ik bij de rest van de jeugd op straat moeten gaan hangen niet echt mijn ding
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Nou gelukkig ze doet het weer!!! Heb haar echt gemist en de verwarming ook.
Ik heb ander injectiehuis, ecu en brandstofpomp relais gemonteerd en ze start weer als de beste alleen tijdens het rijden vind ik d’r wat traag maar misschien komt dat nog wel. En ja ik heb haar laten inlezen zoals het hoort.
Bedankt voor alle reacties!!! ook via pb!
mvgr,
Ronald
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Mooi
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI