Normen en waarden
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 07 november 2006 09:20 PM

Normen en waarden, het was nogal ver te vinden de laatste tijd. Toch heb ik iets meegemaakt (ook al klein van gebeurtenis) die mij weer hoop gaf in deze op geld en machtbeluste, krankzinnige maatschappij:

Ik reed heerlijk in mijn Visa van werk naar huis. Volgt mij de hele weg een VW Passat. Zelfs op de afgelegen parkeerplek stopte hij naast mij. Ik stapte uit en hij vertelde mij dat mijn achterlichten het niet meer deden. Goed dat hij er op wees, ik had het nooit opgemerkt (ik denk later, want lampen voor deden op stadslicht niets). Het was al donker, dus is enige verlichting op een kleine Visa wel van belang, wil ik niet overreden worden door een enorme SUV (mislukte) terrein wagen.

Dus even de zekeringen checken en rond gedraaid. En hup, ze deden het weer. Ondanks dat ik het vast later wel verholpen had (stadslicht deed het ook niet) vond ik het bijzonder attent van deze VW rijder. Veiligheid komt voor alles!! Bij deze: bedankt en klasse van meneer de VW rijder!

Jullie ook wel dit soort dingen meegemaakt?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 07 november 2006 09:52 PM
  [ # 1 ]

Re: Normen en waarden

Visa Ventje schreef:

Jullie ook wel dit soort dingen meegemaakt?

Normen en Waarden? Elke samenleving heeft zijn eigen normen en waarden, hoe bandeloos deze ook is. Absolute bandeloosheid kan een norm zijn. Het is dan ook een volstrekt loos begrip in deze.

Kijk hier eens

Ik neem aan dat je doelt op het begrip behulpzaamheid/attentheid wat je een waarde zou kunnen noemen, waarvan het prettig is als een samenleving die nog bezit

. Het is altijd prettig als iemand je belangeloos op weg helpt. Zoiets als dit heb ik zelf niet meegemaakt, maar ik ben wel eens op een prettige manier geheel belangeloos door iemand op weg geholpen. Overigens heb ik dat zelf ook wel eens gedaan. Bijv. starthulp geven of even een auto aanslepen of duwen. Dan krijg je al snel spreuken als “de maatschappij dat ben je zelf” of de geinveerteerde variant van “doe een ander niet datgene wat u zelf niet wil dat u geschiedt” of zoiets.. Misschien wat zalvend, maar het klopt natuurlijk wel.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 07 november 2006 10:32 PM
  [ # 2 ]

Gewoon tof dat die man de moeite heeft genomen je er op te wijzen !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

paso
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 08 november 2006 07:06 AM
  [ # 3 ]

niet dat ze me volgen maar toch al een paar keer van “stoplicht rechts-link werkt niet”
op een parking “lichten branden nog”

maar zelf aan de stopstreep al vaak even uitgestapt om iets te zeggen over lichten, platte band, loshangende delen

zo weet ik een keer dat ik iemand ging zeggen dat bij hogere snelheden (vanaf 50 zeg maar) de motorafschermplaat tegen de grond flapperde, ze hing enkel achteraan nog vast
hij was al 2 keer naar de garage geweest voor dat “geluid” maar daar vonden ze niets Shocked
heb ik hem ook even aangeraden om eens een andere dealer uit te proberen Twisted Evil

allemaal stug vooruit kijken daar komen we ook niet verder mee dus als ik iemand kan helpen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 08 november 2006 10:44 AM
  [ # 4 ]

Visa Ventje schreef:

Normen en waarden, het was nogal ver te vinden de laatste tijd.

Nou idd! Die types die de weg opgaan met kapotte lampen, niet werkende remlichten! Normen en waarden betekenen ook eigen verantwoordelijkheid! Het is een schande dat je de weg opgaat zonder je auto te controleren, en zodoende anderen in gevaar brengt!

Twisted Evil  Wink

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7801

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 november 2006 11:51 AM
  [ # 5 ]

Slappe banden, licht niet aan of niet werkend, ik probeer het mensen meestal wel duidelijk te maken.

Verder zal ik ook niet snel aarzelen een mede-citroenner te helpen als deze aan de kant staat..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

paso
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 08 november 2006 08:18 PM
  [ # 6 ]

een remlicht dat stuk is kan net gebeuren na je het gecontroleerd hebt, toen ik 50000 op een jaar deed was het elk weekend auto wassen en alles nakijken ; lichten-banden-olie enz.  en toch

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 08 november 2006 08:46 PM
  [ # 7 ]

ieksEmmu schreef:
Visa Ventje schreef:

Normen en waarden, het was nogal ver te vinden de laatste tijd.

Nou idd! Die types die de weg opgaan met kapotte lampen, niet werkende remlichten! Normen en waarden betekenen ook eigen verantwoordelijkheid! Het is een schande dat je de weg opgaat zonder je auto te controleren, en zodoende anderen in gevaar brengt!

Twisted Evil  Wink

Ja, spijkertje op zijn kop….

Als niemand hem verteld dat zijn lamjes niet branden (of erger, naar je voorhoofd wijzen Wink  ) dan komen de meeste er pas na maanden achter..

Volgens mij is er al eens oon soort gelijk topic geweest, maar het begint toch bij je opvoeding….  in de bus zitten, en zeggen tegen het stokoude dametje ” U kunt dáár beter gaan staan, want anders valt u straks op mij “

Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 08 november 2006 08:50 PM
  [ # 8 ]

Ik leg net de vraag voor aan mijn dochter van 8

Ik heb nog nooit met haar in de bus gezeten!

Wat doe je als een ouder iemand in de bus komt en er zijn geen plaatsen meer?

Antwoord, ROEPEN VOL!

haha, ik kan het niet laten!  Nee, eerlijk ze zegt netjes “Opstaan en die mevrouw/meneer op mijn plaats laten zitten” 

Het is haar niet geleerd, maar ze stelt het zelf voor!  netjes!

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 08 november 2006 08:55 PM
  [ # 9 ]

Afhankelijk van waar ik aan het werk ben maak ik dit soort dingen nog wel mee.
Ik werk altijd buiten dus mij overkomt het nog wel eens.
Heb regelmatig op de parkeerplaats bij een bedrijf waar ik dan aan het werk ben een auto aangeduwd omdat de accu leeg was doordat de eigenaar de lampen aan had laten staan.
Ook wel eens iemand geholpen die moeite had met parkeren door achter de auto aan te geven hoeveel ruimte ze nog heeft.
Doe dit soort dingen graag, want ik denk altijd maar zo; als ik zelf in de problemen zit vind ik het ook erg attent als iemand mij dan even helpt.
Ondanks dat de maatschappij verhard toch maar proberen om “soft” te blijven.
Dit begint al met het goedemorgen zeggen als je in de bus stapt/bij de bakker staat ofzo, allemaal van die kleine dingen die het leven voor jou en anderen een stuk leuker/gezelliger maken.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 november 2006 09:10 PM
  [ # 10 ]

ik heb pas nog iemand gewaarschuwd waarvan zijn busje de remlichten contant bleven branden.
alleen de man wist het al, hij had pas iemand achterop gehad, waardoor er sluiting gekomen was.

van het weekend kwam er voor mij een vrachtauto de weg op.
alleen deze had nog zijn achteruit rij lampen aanstaan Confused
dat rijdt wat minder prettig in het donker als je erachter rijdt..
ik heb zeker wel 15 keer met mijn groot licht geseint, maar de lampen gingen niet uit Sad
gelukkig was ik na paar 100 meter thuis, maar daar wil je in het donker niet telang achter rijden Confused

ik snap sowieso al niet waarom die lampen kunnen blijven branden als een vrachtauto met hogere snelheid vooruit rijdt…

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 08 november 2006 09:23 PM
  [ # 11 ]
WYD schreef:

Afhankelijk van waar ik aan het werk ben maak ik dit soort dingen nog wel mee.
Ik werk altijd buiten dus mij overkomt het nog wel eens.
Heb regelmatig op de parkeerplaats bij een bedrijf waar ik dan aan het werk ben een auto aangeduwd omdat de accu leeg was doordat de eigenaar de lampen aan had laten staan.
Ook wel eens iemand geholpen die moeite had met parkeren door achter de auto aan te geven hoeveel ruimte ze nog heeft.
Doe dit soort dingen graag, want ik denk altijd maar zo; als ik zelf in de problemen zit vind ik het ook erg attent als iemand mij dan even helpt.
Ondanks dat de maatschappij verhard toch maar proberen om “soft” te blijven.
Dit begint al met het goedemorgen zeggen als je in de bus stapt/bij de bakker staat ofzo, allemaal van die kleine dingen die het leven voor jou en anderen een stuk leuker/gezelliger maken.

Ben ik met je eens…
En dan maar hopen dat je geen grote bek terugkrijgt Sad

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 08 november 2006 09:33 PM
  [ # 12 ]

Ik heb wel regelmatig anderen geholpen met (start)problemen of even wegduwen van een auto die op een gevaarlijke plek stond. Je merkt wel dat veel mensen die hulp niet verwachten en extra dankbaar zijn. Tegenwoordig heb ik ook de gewoonte om extra op te letten als een auto stil staat op een vreemde plek terwijl de bestuurder er nog in zit. Je weet maar nooit of die persoon onwel is geworden.
Nu maar hopen dat ik ook assistentie krijg als ik het een keer nodig heb.
Overigens heb ik mijn lichten niet aan als het niet nodig is, ik merk dan wel dat er zo af en toe geflitst wordt, waarschijnlijk door weggebruikesr die denken dat je ook in Nederland al verplicht bent om overdag je licht te gebruiken.

Overigens een zeer nette actie van die VW bestuurder.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

jantje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136

Gepost: 09 november 2006 06:05 PM
  [ # 13 ]

ik maak mijn tegenliggers er steeds attent op als ik een flitscamera of een politiecontrole zie.dan begin als ik die gepasseerd ben te flikkeren met mijn faren.
ik zie het jammergenoeg veel te weinig van mijn tegenliggers.

jan

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook