Ik wil er 1 kopen. Zijn er hier mensen die goede tips mbt een merk of model hebben?
Animal triste post coitum
En het bijbehorende compressortje?
Jos van der Voort
Wat is daarmee?
Serge schreef:Wat is daarmee?
heb je ook nodig
maar tips? ik weet iemand die er eentje (kinzo of zo iets) bij de DHZ heeft gekocht en er best tevreden over is
ja toch een tip, koop ook van die zwarte doppen want de gewone doppen uit je doppenset kunnen er niet tegen (ook niet als het Facom of Stall Will is)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ook toevallig, je bent me net voor met je vraag.
Ik ben mij er al een tijdje op aan het oriënteren, maar kan maar niet besluiten welke te kopen.
Op marktplaats zijn er genoeg te vinden voor rond de 40 euri, maar of dit duurzaam spul is…keine ahnung.
Bij de Makro, als je er naar binnen mag, ligt een set van air-press, slagmoersleutel, luchtratel en 10 krachtdoppen. Gewone doppen knal je middendoor.
Ik lees wel eens dat dit een goed merk betreft. Kost rond de 100 euri.
Je compressor moet wel veel lucht kunnen leveren, Serge.
De druk hoeft maar tot 6 bar, maar het verbruik is groot, een tankje van 50 liter schijnt nodig te zijn, of je moet niet veel haast hebben.
Wie weet er meer?
groet
Ok, dat merk ken ik niet, ga ik eens ff uitzoeken.
Over de compressor maak ik me geen zorgen; er hangt in m’n sleutelloods een joekel van een tank aan het plafond met een vast leidingnetwerk met prikpunten door de gehele loods. Dat zit wel snor
Op MP is zat te krijgen. Heeft iemand daar ervaring mee?
De meesten van ons zijn toch recreatieve sleutelaars. Ik heb met een Mannesmann doppendoos, professionele luchtsleutel en een compressor van de aaldii mijn blok twee keer in en uit de auto gesleuteld en dat ging prima.
Maar wel met een profesionele (geleende) sleutel. De doppen zijn uit een complete set voor een euro of 100 zoals ze hier elders op het forum ook als een besproken zijn.
Denk dus zelf aan aaldii compressor en een betaalbare doppenset. De luchtsleutel is de grote vraag.
Heeft iemand ervaring met die dingen van MP?
Jos van der Voort
- C3 1.4 VTi Exclusive
Als je een compressor hebt kun je ook nog overwegen een slagmoersleutel te huren om te kijken of deze je wielmoeren loskrijgt.
Bij p&r of zo…
groet
Ik heb nog niks maar wil graag samen met mijn zoon een set(je) aanschaffen.
Jos van der Voort
- C3 1.4 VTi Exclusive
Als je geen compressor hebt kun je ook een elektrische slagmoetsleutel kopen, naar verluidt zijn deze ook niet slecht.
Ik heb er eens 1 gehuurd om de poelie van de krukas los te maken maar dit kon hij niet aan, weet niet of dit met een pneumatische slagmoersleutel wel zou zijn gelukt.
groet
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Ries schreef:Als je een compressor hebt kun je ook nog overwegen een slagmoersleutel te huren om te kijken of deze je wielmoeren loskrijgt.
Bij p&r of zo…groet
Wielmoeren doe je gewoon met de hand. Als jij een slagmoersleutel daar voor nodig hebt zitten ze veel te vast.
Aandrijf as: Zet een haakse sleutel op de moer van de as, krik onder uiteinde van de haakse sleutel en opkrikken maar. Gegarandeerd dat die los komt. Let op ga er wel even naast staan, kan wat wegschieten als het mis gaat.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik heb daar geen slagmoersleutel voor nodig, maar het scheelt mij een enorme krachtsinspanning om al die 20 bouten los te moeten draaien.
...en wie had het over een aandrijfas…?
ik heb hier een elektrische maar dat is niet je van het
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Heb een jaar geleden zo een setje van slagmoersleutel/ratel van Marktplaats aangeschaft.
Prijs was toen een 60-70euro dachtik…
Ben er tot nu toe heel tevreden van, je merkt dat het geen kwaliteit is maar alles dat het heeft moeten doen heeft het gedaan, zelfs de centrale moeren van de cardanassen van een BX heeft ie losgezet.
1 Keer heeft ie wielbouten niet losgekregen, maar dan heb ik er zelf ook wel een serieus eindje aan moeten wringen om ze los te krijgen.
Was eergisteren bij Brezan en had nog een reclamefolder meegenomen van Rodac.
De goedkoopste die daar instaat is 128euro of 137euro incl 10doppen met respectievelijk 610 en 450 NM kracht.
Ik heb altijd gewone doppen gehad en die zijn nog nooit stukgevlogen…
Heb onlangs wel een 19 voor de slagmoersleutel gekocht met de geel plastic beschermlaag aka LM wiel dop…
Kost 9euro…
Een gewoon setje krachtdoppen van 10 stuks kost 30euro om je maar een gedacht te geven.
Prijzen zijn trouwens actieprijzen zonder btw.
Volgende die ik koop is allicht een Rodac/Facom achtig stuk gereedschap al kan ik niet klagen over het rommelding
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Bedankt voor je uitgebreide verhaal Ruben!
Ik zag deze week luchtgereedschap van Metabo liggen; o.a. een slagmoersleutel voor €60…!? Voor electrische gereedschappen is Metabo een heel aardig merk. Weet iemand of dit voor luchtgereedschappen ook geldt?
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
metabo is idd geen rommel, maar bekend is het niet in pneumatische gereedschappen.
60euro is natuurlijk niet veel. Kijk wel even naar het koppel dat dat ding kan leveren, das toch wel heel belangrijk.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.