2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Over Diravi
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 november 2004 11:23 AM
  [ # 16 ]

Het is alleen jammer dat het bij de XM om een of de andere ondoorgrondelijke reden weer meer dan 2 slagen gemaakt is. Ik heb echt geen idee waarom ze dat nou weer gedaan hebben bij citroen. Wat diravi betreft is 2 slagen zoals de SM of ik meen 2.5 zoals bij de CX heel fijn.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 08 november 2004 12:31 PM
  [ # 17 ]

Zoals nu wel bekend mag wezen ben ik van een “conventionele"grote bak overgestapt op een XM V6…met Diravi…..en ja hoor de eerste ritjes me kapot geschrokken met het systeem (ben zelfs een paar keer bijna uit de bocht “gereden” doordat ik het stuur te losjes tussen m`n vingers liet terug lopen). Nu na een kleine duizend kilometers viel me op dat ik niet meer hoefde op te letten en dat het Diravi systeem zijn plaats in m`n rijgedrag gevonden had tesamen met het “zwabber-gevoel” dat die vering oproept. Ik zou niets anders meer willen!
De afmeting van de XM verschilt bijna niks met die van een Jaguar XJ maar als ik de Jag wilde keren op een bijna 10 m. brede weg haalde ik het net niet; met de XM is dit dus in één keer rond.
Het twee handjes aan het stuur heb ik echter nog altijd; tja sommige dingen leer je nu eenmaal moeilijker af/aan als andere.
Twisted Evil toch `n linke auto die XM van me, de autobaan op, cruisecontrol aan, Diravi houdt `m recht en ik ga nog even een dutje doen Laughing

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 november 2004 01:32 PM
  [ # 18 ]
sans-pareil schreef:

Het is alleen jammer dat het bij de XM om een of de andere ondoorgrondelijke reden weer meer dan 2 slagen gemaakt is. Ik heb echt geen idee waarom ze dat nou weer gedaan hebben bij citroën. Wat diravi betreft is 2 slagen zoals de SM of ik meen 2.5 zoals bij de CX heel fijn.

Een diravi stuurhuis is ook aanzienlijk groter dan een normaal stuurhuis en zit er nog een aparte paddenstoel tegen het schutbord

Met de introductie van de XM is men bij Citroën wat normalere auto’s gaan produceren. Bij een BX is het rempedaal nog een aan-/uitschakelaar, bij een XM is dit wat minder.

Bij de C5 is het remsysteem zelfs gescheiden van het veersysteem…....
Bah, een vacuumbekrachtiging

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 november 2004 02:56 AM
  [ # 19 ]

Gescheiden? Wat naar. Afgekeurd. Dat kan natuurlijk niet. Zo’n prachtig hoge druk systeem en dan niet gebruiken voor alles tegelijk… waar zijn ze daar toch helemaal mee bezig vraag ik mij soms af.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 09 november 2004 12:39 PM
  [ # 20 ]

afgelopen zaterdag had ik mijn zx uitgeleend en wou de bx niet starten. toen moest ik noodgedwongen naar mijn werk in een mitsubishi colt Surprisedops:
dat ding had geen stuurbekrachtiging en je moet ongeveer 3 keer je stuur omdraaien voor je de bocht ombent. de eerste paar bochten ging ik ietsje te veel rechtdoor moet ik zeggen.
in mijn citroens hoef ik ook niet zoveel te sturen (beide stuurbekrachtiging) dus dat diravi systeem lijkt me ideaal. zonde dat het niet meer toegepast wordt eigenlijk.
en de BX remmen hadden ze ook lekker in mijn zx mogen inbouwen, heerlijke remmen zijn dat Very Happy

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 05 september 2006 09:36 PM
  [ # 21 ]

Weet iemant het andere draadje over DIRAVI te vinden, want ik zoek er al een tijdje na, maar zonder resultaat…

Al vast bedankt

pjotr.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook