inderdaad busje bijdoen kan maar ga dan ineens voor de betere zoals D-tox
voor onderhoudsbehandeling kan je dan Wyns of Marly nemen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ok ok, dus ik demonteer de carb, neem hem mee naar de koffietafel, haal hem uit elkaar, maak hem schoon, zet hem in elkaar, en monteer hem er weer in. En dan moet ik hem afstellen????
Ik geloof dat ik dringend een Haynes nodig heb, want ik zou niet weten wat ik moet afstellen (allereerste sleutelklus, weten jullie nog wel) en met welk gereedschap.
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
10eke schreef:
Ik geloof dat ik dringend een Haynes nodig heb, want ik zou niet weten wat ik moet afstellen (allereerste sleutelklus, weten jullie nog wel) en met welk gereedschap.
Heb je toevallig een Gmail account, of een ander email adres waar je grote bestanden op kan ontvangen?
hoe groot?
ps, je hebt een PB….
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
10eke schreef:hoe groot?
ps, je hebt een PB….
Je hebt mail!
Succes er mee!
ik reinig tegenwoordig alles met velgen reiniger. cilinderkoppen worden weer nieuw met dat goedje
echt alles weekt dat los. laatst 2 uurtje smet mijn handen in een emmertje water gezeten met dat spul erin…kon de velleneraf trekken.
carbutateurs is dan ook een kwestie van effe laten weken in velgenreiniger en daarna goed schoonspoelen en helemaal uitblazen met perslucht. doen wij regelmatig, en hebben nog niets snellers en beters kunnen vinden ervoor. zelfs remmenreiniger kan er niet tegen op
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
bedankt allemaal voor de tips. In de Haynes heb ik inmidels gezien dat het sleutelen aan een carborateur 3 steeksleuteltjes heeft, ofwel voor de ervaren sleuteraar is.
Aangezien ik dat niet ben, laat ik het maar even zo. Ik hbe een klein hamertje gekocht om het vuil evt los te tikken, en een busje contactspray, daar kreeg de anwb-man hem ook weer mee aan de praat. Eens zien hoe lang dat goed gaat. Mocht het snel en vaak weer gebeuren, laat ik hem misschien wel bij degarage schoonmaken..(tenzij ik in de tussentijd een heleboel sleutelervaring heb opgedaan…)
groet, 10eke
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als voorlopige oplossing kan je nog altijd een benzinefiltertje in je aanvoerleiding plaatsen , zo krijg je al geen verdere vervuiling uit je tank binnen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
ja, haha, ik snap het, een busje is natuurlijk te makkelijk. Er moet op zijn minst een beetje gereedschap aan te pas komen!
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)