1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

nieuw: de citroen-forum.nl marktplaats en nieuwe layout
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 08 november 2006 04:32 PM

Vandaag is de nieuwste ontwikkeling van citroen-forum.nl online gegaan: marktplaats en de toekomstige layout van deze site. De marktplaats is een plek waar iedereen een citroen gerelateerde advertentie kan zetten met de bijbehorende foto’s. De nieuwe layout is een voorbode op de layout die in de toekomst in de hele site zal worden geintegreerd.

http://www.citroen-forum.nl/markt

Marktplaats
Om de citroen liefhebbers beter van dienst te zijn is besloten om een aparte plek te creeeren om advertenties te plaatsen. Auto’s, onderdelen en andere aanverwante artikelen kunnen aangeboden worden.

Zoeken
Zoeken kan heel simpel gedaan worden door het zoekveld. Ook om door de categorieen te bladeren kan je snel een overzicht krijgen van de advertenties.

modeltype
Het is mogelijk om bij een advertentie het modeltype te selecteren. Als dit gedaan is zal de site automatisch modelgerelateerd worden. Zo verschijnen er bovenaan de pagina foto’s van het model, worden alleen forumtopics uit het forum weergegeven van het model en worden er advertenties weergegeven van hetzelfde model. In de toekomst is het ook de bedoeling om het Citroen Register hieraan te koppelen, maar dit is nog toekomstmuziek.

kosten
De eerste maanden zullen er geen standaard kosten zijn verbonden aan de markplaats. Alleen om je advertentie meer onder de aandacht te brengen moet je betalen. De kosten zullen waarschijnlijk straks € 2,00 bedragen. Dit alles doen we om de server draaiende te houden en zal ten goede komen voor meetings e.d.

Nieuwe layout
De makers van de huidige forumsoftware zijn druk bezig om een geheel nieuwe versie te maken. In de toekomst zullen wij ook overschakelen op deze versie. Om over te schakelen naar deze nieuwe versie moet er heel wat geconfigureerd en aangepast worden. Zo moet er een Citroen-Forum ontwerp gemaakt worden.

Om de site weer een fris jasje te geven is besloten om alvast de nieuwe ontwikkelingen alvast dit jasje te geven. Dit geeft ons de mogelijkheid om te kijken of het ontwerp in de smaak valt en zonodig nog aanpassingen te maken. Dus als je problemen/suggesties/opmerkingen hebt dan kan je dat in het daarvoor bestemde topic plaatsen.

Problemen, Vragen, Suggesties, Opmerkingen
Heb je een van bovenstaande over de marktplaats of nieuwe layout? Dan kan je hier terecht:

Marktplaats: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=175309
Layout: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=175310

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 08 november 2006 05:30 PM
  [ # 1 ]

In die andere draadjes mag ik niet posten, dus dan maar hier.

De nieuwe layout ziet er stijlvol uit. Mijn complimenten. Het enige wat ik voor verbetering vatbaar vind, is de restruimte aan de rechterkant, deze is naar mijn mening te donker van tint, waardoor de sfeer welliswaar stijlvol, maar ook wat hard en kil aandoet en dat lijkt me voor een forum niet de gewenste sfeer. Je zou kunnen kiezen voor 2 a 3 stappen lichter, of eens kunnen experimenteren met het plaatsen van de andere kleuren die al in het ontwerp zitten. Eventueel zou je ook de foto’s in de bovenbalk mee- aan kunnen passen met de lichtere grijstint, zodat ze in de zelfde toonsoort blijven.

Animal triste post coitum

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 08 november 2006 09:00 PM
  [ # 2 ]

Het komt op mij over als “somber” en “strak”. Niet dat ik nu een grafisch genie ben, hoor, maar het is maar mijn gevoel.
Erg goed initiatief, een aparte marktplaats! Maakt het zoeken een stuk overzichterlijker, daar waren we wel aan toe!

Groeten,
Jan

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 08 november 2006 10:51 PM
  [ # 3 ]

Nou was ik dus op zoek naar de vraag&aanbod;, omdat je bij de nieuwe marktplaats (nog zonder inhoud) komt als je op “vraag&aanbod;” klikt. Ik had ook al de rubriek “over dit forum” enzo bekeken, maar daar kon ik er niks over vinden.

Geen wonder, als ‘t in “citroen nieuws” staat….

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 09 november 2006 01:49 AM
  [ # 4 ]

Hm, het handige van de oude situatie vond ik altijd dat je in één oogopslag een overzicht hebt van alles dat er (recent) aangeboden wordt. In de nieuwe situatie moet je toch een paar keer klikken en scrollen.

Het ziet er wel strak uit! De banner aan de bovenkant neemt alleen veel plaats in en het frame rechts met forumberichten lijkt me overbodig.

Aanvulling: betalen voor een advertentie? Dan adverteer ik liever op marktplaats, want daar kijkt iedereen…

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 09 november 2006 02:22 AM
  [ # 5 ]
Handjes schreef:

Aanvulling: betalen voor een advertentie?

Dan adverteer ik liever op marktplaats, want daar kijkt iedereen…

Mijn idee ook. Cool

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 09 november 2006 02:31 AM
  [ # 6 ]

Re: nieuw: de citroen-forum.nl marktplaats en nieuwe layout

erwt schreef:

(...) kosten
De eerste maanden zullen er geen standaard kosten zijn verbonden aan de markplaats. Alleen om je advertentie meer onder de aandacht te brengen moet je betalen. De kosten zullen waarschijnlijk straks € 2,00 bedragen. Dit alles doen we om de server draaiende te houden en zal ten goede komen voor meetings e.d.  (...)

Zoals ik het lees kan iedereen gratis adverteren, maar moet je dokken om meer aandacht op je advertentie te vestigen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 09 november 2006 02:55 AM
  [ # 7 ]

Lelijke Eend schreef:
erwt schreef:

(...) kosten
De eerste maanden zullen er geen standaard kosten zijn verbonden aan de markplaats. Alleen om je advertentie meer onder de aandacht te brengen moet je betalen. De kosten zullen waarschijnlijk straks € 2,00 bedragen. Dit alles doen we om de server draaiende te houden en zal ten goede komen voor meetings e.d.  (...)

Zoals ik het lees kan iedereen gratis adverteren, maar moet je dokken om meer aandacht op je advertentie te vestigen.

Zoals ik het lees moet je nu betalen om de aandacht op je advertentie te vestigen, en straks waarschijnlijk 2 euro per advertentie.

Verder vind ik een marktplaats een goed idee, tenzij het een zware wissel trekt op het citroen-forum. Is de marktplaats een geheel met het forum ? Dit wat betreft recources. (zoals server, software en dataverkeer)

Profiel  

erwt
> 1800 berichten

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 09 november 2006 12:42 PM
  [ # 8 ]

jeroentje schreef:

Verder vind ik een marktplaats een goed idee, tenzij het een zware wissel trekt op het citroen-forum. Is de marktplaats een geheel met het forum ? Dit wat betreft recources. (zoals server, software en dataverkeer)

De marktplaats staat helemaal los van het forum alleen probeer ik deze twee wel zo goed mogelijk met elkaar te combineren.

Wat betreft het betalen: we moeten eerst kijken hoeveel animo hiervoor is. De betalende functie helpt pas als iedereen de marktplaats goed weet te vinden. Dus het is mogelijk dat het nog een poos duurt dat er betaald moet worden voor een advertentie.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 november 2006 12:51 PM
  [ # 9 ]

Het idee is goed en inprincipe alles wat je nodig hebt kan je er op vinden voor je citroen Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
Gepost: 09 november 2006 12:52 PM
  [ # 10 ]

Het hele idee van een forum is toch dat het gemaakt (en gebroken) wordt door de gebruikers? Betalen past volgens mij helemaal niet in dat concept.

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
Gepost: 09 november 2006 01:16 PM
  [ # 11 ]
renz schreef:

Je hoeft je auto hier ook niet te koop te zetten natuurlijk.  Rolling Eyes

Er zijn zat mensen die dat wel willen, en die er ook 2,- voor willen betalen straks, je bent tot niks verplicht.

Daar gaat het ook niet om natuurlijk. Het succes van dit forum is de toegankelijkheid op allerlei gebied. Betalen werpt toch een beetje een blokkade en zal de meesten weerhouden om te adverteren. Dat betekent dus ook dat we straks informatie gaan missen! Want is het niet juist het doel van het Citroën-forum om alles op Citroën gebied een plekje te gunnen (dus ook tweedehands spullen)? Het is het principe van een forum: een open gemeenschap zonder lidmaatschapsverplichtingen. Daarom vind ik het ook jammer dat het een aparte site wordt (hoe mooi ook) en niet een overzichtelijk forumonderdeel blijft.

En misschien moeten we ook wel durven om het gratis te laten. Want ik denk dat er dan veel meer winst valt te halen uit sponsoren en adverteerders. Die kijken namelijk naar het succes van zo’n marktplaats: staan er 10 of 100 advertenties op?

In ieder geval fijn om te zien dat er creativiteit is voor verdere verbetering van het forum! Misschien is het even afwachten hoe de animo er voor is. Ik vind het zelf jammer dat je straks op het liefhebbersforum niet meer je waar kunt aanprijzen (binnen het forum zelf).

Profiel  

erwt
> 1800 berichten

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 09 november 2006 01:40 PM
  [ # 12 ]

Liever geen zinloze discussies. Ik zie het al verschrikkelijk gaan afdwalen.

Reden voor een aparte marktplaats is mede alle zinloze reacties als: “Wow, ik wou dat ik geld had” en “Wil je ruilen tegen mijn auto??”.

Reden voor de betaalfunctie: om de kosten te dekken. Hoe meer mensen op onze site ontdekken hoe duurder het wordt. Als dus de marktplaats echt goed bezocht gaat worden moet je gaan betalen voor een advertentie. En wat is nou € 2,- voor een advertentie van bijv € 2000,-? De opbrengsten worden alleen maar gebruikt voor kosten en meetings. Dus je ziet dat geld ook nog eens terug!

Wat betreft dat het een apart deel is: We willen straks alles steeds meer integreren. Als straks de forum dezelfde layout krijgt is het al een beetje gelijk. En wellicht komt in de toekomst de mogelijk om reacties toe te staan bij een advertentie.

Profiel  

erwt
> 1800 berichten

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 09 november 2006 01:53 PM
  [ # 13 ]

ik wil trouwens de complimenten uitbrengen voor de maker van deze marktplaats! Ziet er goed uit en er zal weer heel veel uren werk ingezeten hebben. Ga door met het forum te vernieuwen!  Wink  Wink  Wink  Wink  Laughing  Laughing  Laughing

Er moet toch iemand een schouderklopje geven

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 09 november 2006 01:56 PM
  [ # 14 ]
erwt schreef:

Hoezo, *zinloze* discussie ?

Een discussie is n.m.m. nooit zinloos….en o.a. Handjes komt met goede argumenten over het HOE en waarom over het betalen.

Profiel  

erwt
> 1800 berichten

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 09 november 2006 02:06 PM
  [ # 15 ]
Bram schreef:
erwt schreef:

Hoezo, *zinloze* discussie ?

Een discussie is n.m.m. nooit zinloos….en o.a. Handjes komt met goede argumenten over het HOE en waarom over het betalen.

Een koekje van eigen deeg Wink :

Hoezo, niet goed lezen?

Het is dus een waarschuwing!

Profiel  

1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook