Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ja zeker, maar voor die prijs mogen we daar niet over mopperen denk ik…
c5breakhdi schreef:CitroenAZU schreef:@ C5breakhdi: Wat is die Club 350N van Michelin mooi he?!!!
Ik neem aan dat je die Citroën 350N Michelin bedoelt
Inderdaad een mooi model. Wel jammer dat de accessoires aan de zijkanten (rubberbootje, bal, etc…) niet in reliëf uitgevoerd zijn.De Activa I vind ik gewoon schitterend.
fftopic
Martijn heeft wel gelijk als hij deze camion aanduidt met “Club”. Dat slaat op de cabine. Er was ook een meer simpele cabine met de naam “Confort”. Het chassis met motor wordt aangeduid met een getal. Variaties slaan dan op motor- en laadvermogen. 350, 370, 350, 380, 600, 700, 800 en 850 waren de verschillende camions met de cabine “Club” of “Confort”.
Dus.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
robb schreef:c5breakhdi schreef:CitroenAZU schreef:@ C5breakhdi: Wat is die Club 350N van Michelin mooi he?!!!
Ik neem aan dat je die Citroën 350N Michelin bedoelt
Inderdaad een mooi model. Wel jammer dat de accessoires aan de zijkanten (rubberbootje, bal, etc…) niet in reliëf uitgevoerd zijn.De Activa I vind ik gewoon schitterend.
fftopic
Martijn heeft wel gelijk als hij deze camion aanduidt met “Club”. Dat slaat op de cabine. Er was ook een meer simpele cabine met de naam “Confort”. Het chassis met motor wordt aangeduid met een getal. Variaties slaan dan op motor- en laadvermogen. 350, 370, 350, 380, 600, 700, 800 en 850 waren de verschillende camions met de cabine “Club” of “Confort”.
Dus.
Bedankt, dat wist ik niet, heb weer iets bijgeleerd
In het bijgeleverde boekje wordt daar nergens gewag van gemaakt, maar wel van de bijnaam die de 350 had (en dat wist ik evenmin) : Belphégor, in die tijd de naam van een griezelig feuilleton op de Franse tv.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Vanavond in de Mag Presse de volgende kioskminiaturen gekocht :
- “Collection 2 CV” nr 78 : 2 CV Dolly (geel rialto en rood delage) (1985), voor € 10,50
- “DS Collection” nr 22 : een zwarte DS 23 Prestige (1973), voor € 10,90
- “Véhicules postaux d’hier et d’aujourd’hui” nr 44 : een grijze Citroën Type 23 “PTT” (1946)
- “L’âge d’or des voitures françaises” nr 3 : deze keer twee doosjes, nl eentje met een DS 19 (1956) en een DS 19 Police (1958), en eentje met een Renault 4 (1962) en een Renault 4 Parisienne (1963), alles samen voor € 12,90
Over twee weken :
- Coll. 2CV : 2 CV AZU Formica (1959)
- DS Coll. : DS coupé Ricou (1959)
- Véhicules postaux : Panhard PL17 break (1964)
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
c5breakhdi schreef:Vanavond in de Mag Presse de volgende kioskminiaturen gekocht :
- “Collection 2 CV” nr 78 : 2 CV Dolly (geel rialto en rood delage) (1985), voor € 10,50
Een vraagje: staat er in deze aflevering van Collection 2cv 78 een stukje over mijn Gendarmerie AZU? Die zou volgens hun fotograaf zeer binnenkort verschijnen. En aangezien ik niet de tijd heb om iedere week naar Lille te rijden om de modellen op te halen ben ik wel een beetje nieuwsgierig?
CitroenAZU schreef:c5breakhdi schreef:Vanavond in de Mag Presse de volgende kioskminiaturen gekocht :
- “Collection 2 CV” nr 78 : 2 CV Dolly (geel rialto en rood delage) (1985), voor € 10,50Een vraagje: staat er in deze aflevering van Collection 2cv 78 een stukje over mijn Gendarmerie AZU? Die zou volgens hun fotograaf zeer binnenkort verschijnen. En aangezien ik niet de tijd heb om iedere week naar Lille te rijden om de modellen op te halen ben ik wel een beetje nieuwsgierig?
Nee, ‘t zal wellicht voor één van de volgende nummers zijn. Ik hou het in elk geval in de gaten, en laat het hier weten als het zover is.
Vandaag weer een aantal nieuwe toegevoegd :
- “Police et Gendarmerie” nr 59 : Traction 15 Six découvrable Gendarmerie (1953), voor € 10,50
- “Passion Citroën” nr 59 : TPV (1939), voor € 10,90
- “La Saga des Traction” nr 32 : 7A (1934), voor € 10,90
Over exact twee weken verschijnen :
- Passion Citroën nr 60 : C6 (2005)
- Saga des Traction nr 33 : 15 Six découvrable A.E.A.T. (1950)
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
c5breakhdi schreef:CitroenAZU schreef:c5breakhdi schreef:Vanavond in de Mag Presse de volgende kioskminiaturen gekocht :
- “Collection 2 CV” nr 78 : 2 CV Dolly (geel rialto en rood delage) (1985), voor € 10,50Een vraagje: staat er in deze aflevering van Collection 2cv 78 een stukje over mijn Gendarmerie AZU? Die zou volgens hun fotograaf zeer binnenkort verschijnen. En aangezien ik niet de tijd heb om iedere week naar Lille te rijden om de modellen op te halen ben ik wel een beetje nieuwsgierig?
Nee, ‘t zal wellicht voor één van de volgende nummers zijn. Ik hou het in elk geval in de gaten, en laat het hier weten als het zover is.
Merci!
Weer enkele nieuwe nummers vandaag :
- “DS Collection” nr 23 : DS 19 coupé Ricou (1959), voor € 10,90
- “Collection 2 CV” nr 79 : 2 CV AZU “Formica” (1959), voor € 10,50
- “Véhicules postaux d’hier et d’aujourd’hui” nr 45 : Panhard PL17 break (1964), voor € 10,90
Over twee weken :
- DS Coll. : DS Slough (1956) (dus met het stuur aan de rechterzijde)
- Coll. 2 CV : 2 CV AZU “Mère Picon” (1958)
@CitroenAZU : nog niks gezien van je Gendarmerie AZU…
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
OK, toch bedankt!
hallo,
ik heb een vraag, heb ik niet die hele mooie 350 van Michelin binnen, zit ie aan z’n sokkel vast met zo’n raar driehoekig schroefje.. Geen gewone schroevendraaier die er op past. Mooi k*t, want ik wil ‘m wel in de vitrine kunnen zetten zonder sokkel. Maar ik wil de sokkel ook niet beschadigen i.v.m. m’n verhuizing volgend jaar. Dan wil ik m’n modelletjes wel in de originele verpakking kunnen verhuizen…
Wie o wie heeft er een suggestie??
j@n schreef:hallo,
ik heb een vraag, heb ik niet die hele mooie 350 van Michelin binnen, zit ie aan z’n sokkel vast met zo’n raar driehoekig schroefje.. Geen gewone schroevendraaier die er op past. Mooi k*t, want ik wil ‘m wel in de vitrine kunnen zetten zonder sokkel. Maar ik wil de sokkel ook niet beschadigen i.v.m. m’n verhuizing volgend jaar. Dan wil ik m’n modelletjes wel in de originele verpakking kunnen verhuizen…
Neem hem mee naar de bouwmarkt en schroef hem daar los. Er hangt vast wel iets dat er op past.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik heb em wel met een gewone schroevendraaier losgekregen.
Zorg wel dat de schroevendraaier precies even groot is als het grootste gedeelte van het driehoekje ander glijd ie eraf.
Voilà, weer enkele nieuwe exemplaren vanavond gekocht in de Mag Presse :
- “Michelin Collection” nr 22 : ID break “essais”, voor € 11,95 ; minder gedetailleerd afgewerkt (vooral van binnen) dan de Norev uit de modellenwinkel.
- “Passion Citroën” nr 60 : C6 (2005), voor € 10,90 ; zwart koetswerk, grijs interieur, en eigenaardig genoeg iets korter dan die van Norev.
- “La Saga des Traction” nr 33 : 15 Six découvrable AEAT (1950), voor € 10,90 ; model met gesloten kap, morgen zal de open versie in de reeks “Voitures françaises” in mijn Mag Presse liggen.
Over twee weken :
- Michelin Coll. : Type H van een Griekse bandenverkoper
- Passion Citroën : Xsara break (1998)
- Saga des Traction : 11 BL fourgonnette danoise (1951), ofte Deense bestelbreak met Citroën-opschrift
j@n schreef:hallo,
met een heel kleine torx krijg je ‘m zonder problemen los….
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.