4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Roest achterklep
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 21 oktober 2006 02:21 PM
  [ # 46 ]

Ik vind Citroen behoren tot de MINST roestgevoelige auto’s.
Ik heb dit geconstateerd aan mijn tweedehands gekochte AX II en mijn huidige Xsara II. Ook de lak is zeer goed.

Het hier genoemde probleem kan m.i. de volgende oorzaken hebben en men kan de aangegeven remedies toepassen:

- Water wordt niet goed buitengesloten onder de gemonteerde delen waar roest optreedt (effect mogelijk versterkt door wegenzout), misschien met capillaire werking.
Remedie: onderdeel demonteren, losse roest verwijderen (en evt. roest behandelen maar Waxoil e.d. verdrijft het water), soepelblijvend waterafstotend middel aanbrengen als Waxoil of bruine Tectyl, onderdeel monteren, overtollige Waxoil/Tectyl wegvegen.

- Lakbeschadiging bij montage in fabriek of door trillen bij gebruik.
Remedie: zie boven.

- Electrolytische corrosie door de inwerking van verschillende materialen op elkaar, evt. via bevestigingsartikelen (zoals bij auto’s met aluminium en staal gecombineerd, het minste edele metaal wordt aangetast; oorzaak: verschil in electrische potentiaal van de materialen).
Remedie: de materialen degelijk van elkaar isoleren, en zie boven.
Ook RVS en gewoon staal hebben een onderling potentiaalverschil! RVS is lang niet altijd de juiste keuze.

- Insluitsels in het staal en/of slechte lakprocedure. Was vroeger een beruchte oorzaak bij sommige merken.

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
jean1277
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 14-12-2005

Gepost: 06 november 2006 11:34 AM
  [ # 47 ]

de roest onder de nummerplaat heb ik ook ontdekt.
de popnagel zat aan een kant niet goed vast en dus heb ik de hele plaat er even af gehaald. daar zat dus in het midden een beetje roest.
mijn buurman werkt bij een auto-reparatiebedrijf en die zei meteen dat dit door het trillen komt. was hem al opgevallen wanneer ik mijn achterklep dicht deed.
een truc van hem die ik meteen toegepast heb is om onder de plaat een klodder (siliconen)kit te doen. en het werkt inderdaad. geen trillen meer.

toen: bx16tri , xantia 1.8i allure
nu: C5 2.0i break exclusive

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 november 2006 07:04 PM
  [ # 48 ]
heidi77 schreef:

nou de 23 ste moet de auto terug komen en wordt de roest verwijdert en behandelt.Yes triompf gehaald hihi.gr heidi

hebben ze ook verteld hoe ze dat gaan doen
wel beter dat het weg gehaald wordt

Profiel  
 
fengels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 17-08-2006

Gepost: 09 november 2006 09:48 PM
  [ # 49 ]

Is bij mij onder garantie overgespoten terwijl de inspecties waren niet ingevuld, wel in onderhoud bij de dealer geweest maar deze was sowieso slordig met invullen van boekjes.

C5 break 1.8 ligne prestige LPG

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 november 2006 10:57 PM
  [ # 50 ]

Begrijp ik goed dat het probleem nu door Citroën opgelost gaat worden?

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 26 november 2006 01:10 PM
  [ # 51 ]

Ook roest

Ik ben nu bijna 2 maanden de eigenaar van een break 2.0 16V ligne prestige differance(geloof ik) en de auto is nu 3 jaar oud in juni 2007 wordt ze 4 en inderdaad ook roest op de achterklep aangetroffen! Valt dit nu gewoon in de garantie?

Ben trouwens verder erg tevreden,heb hiervoor een XM 2.0 16V gehad vond die auto wel iets pittiger en zachter veren.

Arent

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 30 december 2006 05:25 PM
  [ # 52 ]

Mijn wagen’s achterklep is ook vorige week onder garantie overgespoten ivm roestvorming bij de kentekenplaat omlijsting. Daarna wordt deze iets anders vastgezet. De wagen is bijna 5 jaar oud, toch coulance.


Heb direct op eigen kosten ook de achterbumper laten uitspuiten en cituning luchthappers mee laten nemen (zie ander topic).

Nu zit echter wel de N van Citroen verkeerd om geplakt en het V6 logo links ipv rechts. Dat moet dus nog effe opgelost worden….

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
fengels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 17-08-2006

Gepost: 30 december 2006 11:11 PM
  [ # 53 ]
exroosje schreef:

De wagen is bijna 5 jaar oud, toch coulance.

Hoezo colance, dit is toch duidelijk weer een van die constructie fouten van de C5.
Waarschijnlijk heeft ieder break dit, maar is het alleen nog niet iedereen opgevallen.

Heeft trouwens weinig te maken met de nummerplaatbevestiging, want bij mij zaten ze er gewoon naast.

C5 break 1.8 ligne prestige LPG

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 30 december 2006 11:42 PM
  [ # 54 ]
fengels schreef:
exroosje schreef:

De wagen is bijna 5 jaar oud, toch coulance.

Hoezo colance, dit is toch duidelijk weer een van die constructie fouten van de C5.
Waarschijnlijk heeft ieder break dit, maar is het alleen nog niet iedereen opgevallen.

Heeft trouwens weinig te maken met de nummerplaatbevestiging, want bij mij zaten ze er gewoon naast.

Coulance omdat er in de garantievoorwaarden duidelijk staat dat er na vier jaar een corrosie-controle moet worden uitgevoerd. Is deze niet uitgevoerd dan vervalt het recht op garantie. En, zoals vermeld op het koopcontract van de eerste eigenaar van de auto:“De garantievoorwaarden maken deel uit van de koopovereenkomst.”
Hoe vervelend het ook is dat er corrosie ontstaat, wil je garantie dan zal je aan de voorwaarden hebben moeten voldaan!

Gr Martijn

Profiel  
 
fengels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 17-08-2006

Gepost: 01 januari 2007 11:59 PM
  [ # 55 ]
Martijn de Ruijter schreef:
fengels schreef:
exroosje schreef:

De wagen is bijna 5 jaar oud, toch coulance.

Hoezo colance, dit is toch duidelijk weer een van die constructie fouten van de C5.
Waarschijnlijk heeft ieder break dit, maar is het alleen nog niet iedereen opgevallen.

Heeft trouwens weinig te maken met de nummerplaatbevestiging, want bij mij zaten ze er gewoon naast.

Coulance omdat er in de garantievoorwaarden duidelijk staat dat er na vier jaar een corrosie-controle moet worden uitgevoerd. Is deze niet uitgevoerd dan vervalt het recht op garantie. En, zoals vermeld op het koopcontract van de eerste eigenaar van de auto:“De garantievoorwaarden maken deel uit van de koopovereenkomst.”
Hoe vervelend het ook is dat er corrosie ontstaat, wil je garantie dan zal je aan de voorwaarden hebben moeten voldaan!

Gr Martijn

Dan zal ik je eens wat ander vertellen:-)
Volgens het europese recht heb je garantie op een product tijdens gehele aannemelijke levenduur van een product.
Bij de EG is deze levensduur voor auto’s vast gesteld op 160.000km ivm met emissie eisen (wat men overigens erg weinig vindt).
en dus valt dit wettelijk ondergaratie, zeker als dit een constructie fout is.
Daar bij is het wel heel gevoelige en slechte reclame voor citroen (gezien het veleden) als uitgebreid in de pers bekend wordt dat citroens nog steeds of alweer roesten.

C5 break 1.8 ligne prestige LPG

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 13 februari 2007 11:52 PM
  [ # 56 ]

Wel, de verkoper die mij een C5 aan kon bieden waar ik wel trek in had, had de roest op de achterklep (break) ook nog niet gezien.
Ik zelf zag de roest pas toen ik de klep open deed, en eens goed onder het handvat kon kijken.
Aangezien het probeelm echt wel bekend is, een constructie “foutje”.
Een fout die ik meer gezien en gehoord heb. Welk merk en type?
Skoda Felicia type 1 bij bepaalde series (niet eens bij alle). Octavia combi 1, serie 1. Een verhaal dat erg lijkt op de C-5. Als je het ziet, ben je al te laat…..... omdat her roest van binnenuit is..

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
adejongzwolle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 30-11-2006

Gepost: 29 juli 2007 09:46 PM
  [ # 57 ]

bij mijn zwarte c5 break uit 2002 ook een roestplek(je) op achterklep ontdekt, rechts naast de handgreep. Heeft iemand idee wat het overspuiten van een hele of en gedeelte van de achterklep kost.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook