Hallo,
IK moet een Safety switch relais in mijn auto plaatsen voor mijn lpg installatie, nu wil ik graag controleren of ik goed begrijp hoe de aanluitingen zijn en uitleg over de gasafsluiter,
Mij is verteld dat er de volgende kabels moeten worden verbonden
Op de relais zitten 5 pinnen voor een aansluiting:
1: de draad van de schakelaar naar de gasafsluiter moet worden verplaatst naar de + van de schakelaar
2: Vanaf de relais gaat er een draad naar de gasafsluiter (maar vanaf welke pin dan ??)
3: de “rode"draad van de tank gaat naar de relais ( maar vanaf welke pin dan??)
4: vanaf de relais een draad voor de massa
5: vanaf de relais een draad naar de bobine
Hieronder staan de pinnen met tussen haakjes welk draad waarop moet,
ik zit dus met 2 en 3 te worstelen, die moeten op de onderste 2 horizontale pinnen maar maakt het uit welke waar komt ?
Daarnaast wordt mij het begrip gasafsluiter niet duidelijk, is dit de afsluiter die op de verdamper zit of die er naast zit ?
alvast bedankt voor de reacties
(+)
―
(5)| ― |(4)
―
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
+ van gas/benzine schakelaar
- naar massa
I naar draad, die je een aantal keren om de hoogspanningskabel tussen bobine en verdelerkap wikkelt.
Op de 2 aansluitingen (V) die nu overblijven sluit je de 3 gasafsluiters aan (1 afsluiter op de tank, 1 op de verdamper en 1 die meestal op het schutbord zit).
Citroen!
Op de 2 aansluitingen (V) die nu overblijven sluit je de 3 gasafsluiters aan (1 afsluiter op de tank, 1 op de verdamper en 1 die meestal op het schutbord zit).
Hallo Driverd, ik sluit 3 afsluiters op 2 pinnen(V) dat begrijp ik niet, maakt het dan nog wat uit op welke pin ik dit doe ?
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
3 afsluiters op 2 (V) pinnen, klopt!
Heb zelf de achterste afsluiter (op de tank) op 1 (V) pin en de 2 afsluiters onder de motorkap samen op 1 stekkertje op de andere (V) pin
Citroen!