Mijn bx is weer eens van slag. Het verhaal begint met het vervangen van de veerpootretour aan de passagierskant. Die was gebroken,vandaar. Vervolgens had mijn auto ineens moeite met starten. Dat lijkt me niet te rijmen met die retour. Vervolgens heb ik een aantal dingen gedaan:
-Bougies vervangen (had ik nog liggen)
-Vonk gecheckt
-Brandstof gechekt, die wordt goed opgepomt
-Injector vervangen met een andere die ik nog had
-Stappenmotor idem
Het probleem was toen nog steeds niet echt opgelost maar ik ben op vakantie gegaan. Pas vier weken daarna heb ik weer tijd gehad voor de BX, dat was dus deze week. De accu bleek volledig leeg te zijn en ook starten met startkabels lukte niet. Vandaag met de accu bij een specialist geweest en die is dood, kortsluiting binnenin. Bij hem een andere accu gehaald en naar huis gegaan. Auto gestart, wat dus lukte en daarna de computer in laten regelen. Vervolgens heb ik er net 150 km in gereden.
Dit gebeurde er:
-Bij stationair draaien te weinig toeren,storingslampje, beetje gas bij bleef de motor draaien
-Bij gas loslaten (ook op hogere snelheden als 120) weer het lampje en uitval bij het zakken van de toeren naar bijvoorbeeld 40 in de 3 . Dan kreeg ik hem wel weer aan maar echt prettig rijdt het niet natuurlijk.
Mijn vraag: Is dit weer de gaskleppotentiemeter of kan er ook iets anders de schuldige zijn? Stappenmotor kan natuurlijk ook maar valt de motor dan ook al uit als je met gas los nog flink meer toeren draait dan stationair?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Dus ik begrijp dat je originele probleem veroorzaakt kan zijn door een accu die inwendig kortsluiting had.
Die parts die je toen hebt vervangen, weet je zeker dat die van eenzelfde model, type en serie zijn? Ik zou de originele parts weer terugbouwen als controle.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
hee alex, de onderdelen die ik vervangen heb kwamen van mijn oorspronkelijke injectiehuis dat ik al vervangen had in maart. de gaskleppotentiemeter was toen kapot.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Heb je de slangen gecontroleerd? Het riekt namelijk ook naar valse lucht. Foutcodes al uitgelezen?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Vandaag met de accu bij een specialist geweest en die is dood
Mijn innige deelneming! waaraan is de specialist overleden?
Harm schreef:Vandaag met de accu bij een specialist geweest en die is dood
Mijn innige deelneming! waaraan is de specialist overleden?
Te veel accuzuur opgesnoven haha. Even zonder dollen. Morgen ga ik nog maar eens de foutcodes uitlezen, en de slangen goed checken. iemand anders nog ideeen?
Edit: Weet iemand op elk standje ringetje dat palletje dat de gaskabel op zijn plek houdt precies moet zitten?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
jebbers schreef:Harm schreef:Vandaag met de accu bij een specialist geweest en die is dood
Mijn innige deelneming! waaraan is de specialist overleden?
Te veel accuzuur opgesnoven haha. Even zonder dollen. Morgen ga ik nog maar eens de foutcodes uitlezen, en de slangen goed checken. iemand anders nog ideeen?
Edit: Weet iemand op elk standje ringetje dat palletje dat de gaskabel op zijn plek houdt precies moet zitten?
Neuh. Als ie maar een beetje speling heeft is het okee.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Neuh. Als ie maar een beetje speling heeft is het okee.
Precies,zorg dat de gaskabel ontspannen is. Er zit een stationair contactje op het gasklephuis en als die al iets wordt aangetrokken wanneer het gaspedaal NIET wordt ingetrapt, dan werkt de stationairregeling zeker niet.