Na de bx een xantia, NEE!
bent u ook zo’n fan van de politie??
Keesjr schreef:Na de bx een xantia, NEE!
en waarom dan wel niet
citroenc2 schreef:Keesjr schreef:Na de bx een xantia, NEE!
en waarom dan wel niet
Omdat alle daarvoor gelden redenen (wel/niet) al een keer of 20 voorbij zijn gekomen, blijft uiteindelijk gewoon een kwestie van gevoel…
citroenc2 schreef:Keesjr schreef:Na de bx een xantia, NEE!
en waarom dan wel niet
Je hebt (net als ik) in beiden gereden, dan zou je het antwoord toch moeten weten.
Bram schreef:citroenc2 schreef:Keesjr schreef:Na de bx een xantia, NEE!
en waarom dan wel niet
Je hebt (net als ik) in beiden gereden, dan zou je het antwoord toch moeten weten.
klopt en ben van mening dat de xantia totaal niet onder doet voor een bx op sommige punten is hij beter dan een bx
Tuurlijk, een Xantia is effe een tikkie degelijker als een BX….
Dat weet toch iedereen.
Er is niets te doen bij de slalom en dus maar weer rellen voor beginners op de vrijdag?
Nou heb ook een xantia gehad, het laatste model td, alles erop en eraan.
Rijd goed, komt degelijk over etc.
Maar dat heb je met een opel vectra ook.
Het zijn saaie autos niks speciaals. sta je op de parkeer weer tezoeken wel koekblik ook al weer van jou is.
Rijdt, prima autos maar niks speciaals meer. Net als een xsara trouwens, prima dingen, maar zo saai.
Of een xantia beter is weet ik zo niet. Ik zie hier mensen vergelijkingen maken tussen een redelijk verse xantia en een bx met 3 ton op de teller.
De dasbord verlichting van een bx is snel te maken, bij de xantia was het ook gewoon weer stuk, was meer werk.
Zou zeggen koop gewoon een mooie bx onder de ton op de teller, in duidsland zeker te vinden.
Zelf van mening dat de bx gti eigenlijk het fijnst is, alleen helaas rijdt ook het duurst
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:
Het zijn saaie autos niks speciaals. sta je op de parkeer weer tezoeken wel koekblik ook al weer van jou is.
Ik kijk gewoon onder de Vectra’s door waar mijn ingezakte 1a staat.
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
Ik vind het een goed punt dat je maakt, verkuilm! De vergelijking tussen oude, opgebruikte bx-en en de xantia gaat mank!
Persoonlijk ben ik door de Xantia in de BX gekomen. Daarna wel geleerd dat een BX velen malen comfortabeler veert, maar ik geloof zeker dat ik dat met een xantia ook voor elkaar krijg.
Ondanks dat ik helemaal into BX ben: een xantia is een heerlijke, degelijke en mooie wagen. Met name het punt van betrouwbaarheid is erg prettig.
Om nu als dagelijkse auto nog in de BX te gaan rijden vereist OF veel geluk OF veel geld (voor de garagist) OF sleutelkennis. Ik zou het ook niet meer aanraden aan de gemiddelde gebruiker, ongeacht de fantastische eigenschappen van de BX! De BX moet je langzamerhand als oldtimer behandelen en er zijn maar weinig mensen die dagelijks in een oldtimer willen rijden!
dus… een trein is geen bus…
Groeten,
Jan
M&M schreef:Gaan we weer ...
Lekker rijden waar je je lekker in voelt , of dat nu een BX Xantia C5 CX Picasso 2CV of wat dan ook is
Sja, je voelt je nu eenmaal lekkerder in een Peugeot toch?
mpostma schreef:M&M schreef:Gaan we weer ...
Lekker rijden waar je je lekker in voelt , of dat nu een BX Xantia C5 CX Picasso 2CV of wat dan ook is
Sja, je voelt je nu eenmaal lekkerder in een Peugeot toch?
Jij toch ook he
Want het is natuurlijk simpel, een xantia uit 2001 met 90d op de teller is beter dan een bx uit 1993 met dezelfde kilomters. Scheelt gewoon een hoop jaartjes.
Ik heb meerdere bx gehad wel iets van 10 ofzo. En een xantia, de enige auto waar ik echt mee gestrand ben is de xantia, lekke kopppaking. Maar goed dat zegt zeker niet alles.
Heb me er toen in verdiept en xantia heeft toch ook nog wel wat kwaaltjes, sommige hetzelfde als de bx, zoals: Versleten draagarmlaggers achter, kappote dashbord lampjes, maar het toppunt, afgescheurde duer scharnieren bij de voordeuren, alleen bij de break trouwens. De hoogte regelaars zijn trouwens slechter, met een gamel asje.
Maar eerlijk is eerlijk, als je in een xantia stap, is wel heel wat meer auto dan bx, maakt gewoon een solide indruk.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
je koopt gewoon een C5 die is weer net beter dan de Xant
Alhoewel de Xantia niet de meest gedurfde lijnen heeft is deze toch vele malen mooier dan een Vectra, geen vergelijk!
Veercomfort BX ligt wellicht iets hoger als bij een Xantia, toch reed mijn Xantia erg prettig en rijdt de Xantia van mijn Pa erg comfortabel. En dat vindt zelfs mijn Pa, erg verliefd geweest op zijn BX-en en zij GSA en GS.
De rammels van de BX vond ik niet in de Xantia, en dat verhoogt het rijgenot zeer.
En bij Chyparse kan je volgens mij de bollen laten stellen als ware het een BX. Problem solved.
Succes met je nieuwe Xantia.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.