Ik begin 1 december aan een nieuwe baan en dat betekent dus ook een nieuwe auto. Ten minste, ik ben nog aan het proberen om de huidige mee te nemen maar het is nog niet zeker of dat kan.
Mocht dat niet lukken, zit ik met een dilemma. 1 van de redenen om destijds te kiezen voor een C5 was omdat deze als 1 van de weinige auto’s leverbaar was met een Diesel gekoppeld aan een Automaat. Nu is er de C4 Picasso uitgebracht met een Diesel gekoppeld aan een EBV6 bak….. Dilemma..
En nu, komende vrijdag heb ik een proefrit staan in een C4 Picasso, ik hoef geen proefrit in een C5, die rijd ik iedere dag.
Eigenlijk zit ik met een paar vragen.
Komt er uberhaupt een C5 Diesel met EBV6 binnen nu en een maand of 3 en dan bedoel ik geen 2.2 HDI maar een 1.6 HDI of een 2.0 HDI, eigenlijk dezelfde combinatie als nu geleverd wordt op de C4 Picasso.
Zo ja, word dan het prijsverschil tussen de EBV6 en de handgeschakelde versie eindelijk ook eens geminimaliseerd?
Hoe duur zijn beide in de lease? Misschien dat iemand daar al offertes voor heeft gehad…
En dan moet ik nog steeds een keuze maken en dat zal dan ook nog eens een keer afhangen van het comfort van de C4. Helaas is deze niet leverbaar met hydro-pneumatische vering.
Oh, en het gaat uiteraard om de Business Edition uitvoeringen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Daarom staat hij er ook bij. Ik weet dat het een luxe probleem is wat de meesten zich zouden willen wensen. ECHTER, het betekent wel dat je altijd vast zit aan een nieuwe auto en dus geen leuke XM, Xantia, BX, CX of een DS mag kiezen zoals de rest van dit forum…..
Leuk dilemma toch, vooral als je fan bent van oude Citroëns…
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 25631
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tsja… Ik zit aan de andere kant.. Ik vind de C5 en de pic aso even lelijk.. maar heb gekozen voor de 2 liter picasso om dat dat wel een leuk innovatief ding is! De C5 daarentegen is hydractive… Oef.. ook leuk!
tsja.. ik ga dat in de SM maar eens op me laten inwerken!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bas schreef:........ECHTER, het betekent wel dat je altijd vast zit aan een nieuwe auto en dus geen leuke XM, Xantia, BX, CX of een DS mag kiezen zoals de rest van dit forum…...
Da’s armoede man! Ik heb het werkelijk met je te doen!
Kom op, een leuk oudje kan er toch altijd wel naast? Een eendje bijvoorbeeld, je zult zien dat je je rijker voelt dan vele andere medeweggebruikers in dure Duitse cabrio’s komende zomer.
Maar goed, voor als je de fun-factor werkelijk uit nieuwerwets blik met halen, dan zou ik voor de Picasso gaan. Ik denk dat het interieur, het dak/voorruit, de ruimte enzovoorts deze wagen toch best wel een onderscheidende wagen maken.
Maar het blijft natuurlijk persoonlijk, een dikke C5 is ook niet mis.
Ik stem C5, de PhII break vind ik best mooi en ik vind die C4 echt zon pausmobiel. Daarbij heb je dan bij de C4 Pic ook de Phase1 van een nieuwe Citroen. Die is vast niet storingsvrij, en dat is misschien nog wel een understatement.
Wat zei JC ook alweer over MPV’s? Als je kinderen de deur uitzijn en je daad in het leven gedaan is?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
ik heb een hekel aan mpv’s en ik vind de c5 heerlijk rijden.
C5 dus!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
M&M schreef:C5 , zoiets gaat bij mij altijd boven een mpv ...
Lijkt mij idd. een no-brainer..
Wie gaat er nou vrijwillig in de bus zitten?
Als je de ruimte nodig hebt vanwege groot gezin / ‘grote’ hobby, logisch.
Zo’n ding gaat natuurlijk nooit beter rijden dan een evenknie (C4) met lage opbouw, laat staan een model dat hoger op de ladder staat (C5). Daarnaast een dashoard in het midden en geen tot halve HP.. De EBV6 beperkt ook nog eens het maximaal beschikbare koppel van de 2.0 HDi138 tot 270Nm, blijkbaar kan die bak niet meer aan. Als je voor een automaat kiest vanwege comfort, neem dan een echte BVA6 (heb je daarmee al gereden?).
Voordeel: je zit hoger en de bus zal vanwege de nieuwigheid en de te verwachten relatief hogere restwaarde een lage leaseprijs hebben.
BTW: gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Als je voor je eigen comfort kiest, dan de C5 natuurlijk.
Geef je de bijrijdersstoel en de achterbank inspraak?
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ik heb begin dit jaar voor de keuze gestaan, C5 of Xsara Picasso. Ik heb voor de Picasso gekozen en heb er geen moment spijt van gehad hoewel ik heel wat jaartjes hydropneumaat had gereden. Het ruimtelijke gevoel en hoge zit in een MPV is echt fantastisch als je daarvan houdt, kan geen gewone auto tegen op. Als je van echt sportief rijden houdt is denk ik een C5 de betere optie, daarvoor is een MPV niet geschikt, als je meer van comfort/relaxed rijden en ruimtelijk gevoel met hoge zit houdt, een picasso
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
heb een MPV gehad en ik zeg “geef mij maar de C5”
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
c4 of c5
14 Citroëns gehad.
2 C5 (2.0hdi break en 2.2 berline exclusive)
Momenteel hebben we (auto van mijn vrouw) een C8 wegens 3 opgroeiende kids) hiervoor had ze de c5 break.
We kennen dus het busgevoel en we kennen de HP.
De Picasso ziet er schitterend uit maar als je hem behoorlijk wil aankleden (exclusive etc) heb je een zeer uitgebreide C8 welsiwaar met iets minder snufjes, maar ook met glazen dak.
Picasso is beter afgewerkt als C8 maar het ziet er allemaal wat fragieler uit.
De 2.0 HDI C8 is niet zo snel maar kan de zware karos toch wel aan.
Als mijn vrouw zou kiezen koos ze de Picasso. Ik zou de C5 kiezen want de Belgische prijzen (zelfs al zijn ze een stuk lager dan in Nl) voor de Picasso exclusive 2.0 zijn niet realistisch voor wat je krijgt.
Dus in België kan je voor het zelfde geld (en je krijgt ook meer korting wegens ouder model) een zeer uitgebreide C8 kopen….
Anders wachten tot ze binnen een jaar of zo ook 21% koring geven tijdens de zgn BTW acties.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: Luxe dilemma, C5 of C4 Picasso???
Bas, je praktische vragen over beschikbaarheid van de goede automaat, prijzen, levertijd, etc zou ik goed kunnen begrijpen als er een zinvolle afweging te maken zou zijn tussen twee auto´s.
En juist daar raak je me helemaal kwijt. In mijn gedachte kan er nooit een serieuze afweging zijn tussen een C4 Picasso en een C5, zeker niet als je al C5 rijdt.
De tegenvraag die ik zou willen stellen is: Als je serieus een C4 overweegt hoe kan je dan ooit eerder een C5 gekozen hebben?
Onbegrijpelijk.
gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Luxe dilemma, C5 of C4 Picasso???
Ronald_Xantia schreef:In mijn gedachte kan er nooit een serieuze afweging zijn tussen een C4 Picasso en een C5, zeker niet als je al C5 rijdt.
De tegenvraag die ik zou willen stellen is: Als je serieus een C4 overweegt hoe kan je dan ooit eerder een C5 gekozen hebben?
Onbegrijpelijk.gr. Ronald
Of juist wel! Het is uiteraard een totaal andere wagen, maar ik denk niet dat je over “minder” kan spreken.
Het betreft in dit geval ook nog eens de Business-versie, dus met pneumatische achteras. Dit zal vast geen straf zijn om daar mee te rijden.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Aan alle C5 rijders die nu oordelen: eerst rijden met de C4 Picasso EB6V.
Ik zie bij mij meer C5 rijders twijfelen tussen de C4 Picasso en de C5. En als je gereden hebt wordt het alleen maar lastiger kiezen.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
oldenhage schreef:Aan alle C5 rijders die nu oordelen: eerst rijden met de C4 Picasso EB6V.
Ik zie bij mij meer C5 rijders twijfelen tussen de C4 Picasso en de C5. En als je gereden hebt wordt het alleen maar lastiger kiezen.
Goed, eerlijk is eerlijk, ik zal me de 18e onderwerpen aan het rijden van een Picasso, met open mind.
Wel een hoop te doen zaterdag de 18e:
1. Johan´s koffie drinken
2. de veiligheidsinspectie
3. Johan´s koffie drinken
4. praten met de maten en Johan´s koffie drinken
5. C6 rijden
6. Johan´s koffie drinken
7. Picasso rijden
8. Johan´s koffie drinken
9. Bling bling´s uitzoeken
En zonder caffeinevergiftiging weer veilig naar huis.
Ik verheug me er al op
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Re: Luxe dilemma, C5 of C4 Picasso???
patje74 schreef:Ronald_Xantia schreef:In mijn gedachte kan er nooit een serieuze afweging zijn tussen een C4 Picasso en een C5, zeker niet als je al C5 rijdt.
De tegenvraag die ik zou willen stellen is: Als je serieus een C4 overweegt hoe kan je dan ooit eerder een C5 gekozen hebben?
Onbegrijpelijk.gr. Ronald
Of juist wel! Het is uiteraard een totaal andere wagen, maar ik denk niet dat je over “minder” kan spreken.
Het betreft in dit geval ook nog eens de Business-versie, dus met pneumatische achteras. Dit zal vast geen straf zijn om daar mee te rijden.
Op de business zit geen pneumatische achteras. Alleen op de exclusive