Carburateur omwisselen
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 09 november 2006 07:03 PM

Ik ga morgen mijn Visa caburateur omwisselen met die van een eend. Dit omdat mijn Weber carburateur gewoon zijn beste tijd heeft gehad. De monteur met wie ik dat morgen ga doen, heeft nog nooit zo’n Weber op een Visa gezien. Het wordt dus het spruitstuk omwisselen en een 2cv carburateur erop zetten.

Heeft iemand ervaring of advies met dit gebeuren?

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 09 november 2006 07:11 PM
  [ # 1 ]

Re: Carburateur omwisselen

Hm, carburateurs zijn niet onderling uitwisselbaar. Ze horen bij een specifiek motorblok (inhoud, compressie, etc.). Ik denk trouwens dat je spruitstuk misschien wel niet gaat passen.
Gewoon een Weber carburateur zoeken (vrij veel toegepast bij 2-cilinder Visa’s). Wat is er eigenlijk mis mee? Ze overlijden zelden/nooit. Of had je een probleem met het afgebroken stekkertje op de anti-nadieselklep?

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 09 november 2006 07:23 PM
  [ # 2 ]

Ja stekkertje met een pennentje die rechtsonder er ni gaat: zonder loopt hij niet stationair. We hebben de carb. uit elkaar gehaald. Nu verzuipt dat ding in de benzine. Monteur had het over gaatje in spruitstuk die dicht is gestopt en dat hij de vervroeging vervloekte. Wat houd dat precies in?

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 09 november 2006 07:36 PM
  [ # 3 ]

Oh ja, die vacuumvervroeging. Er loopt een slangetje vanaf je carburateur naar de vacuumvervroeging (onder de motorkapsluiting). Als je wat extra gas geeft, sluit de vervroeging. Er gaat dan een signaal naar de bovenste (?) ontstekingssensor en de ontsteking vervroegt 6 graden. Als de vervroeging niet werkt, accelereer je niet lekker.
Je kunt de twee draadjes van de vacuumvervroeging ook permanent met elkaar doorverbinden (beide massa), dan vervroeg je continu. Dat betekent dat ie misschien wat minder lekker stationair loopt, maar dat valt wel te overkomen. Meten of de vacuumvervroeging nog werkt? Check met multimeter of hij gesloten wordt als je gas geeft.
Een 2cv-carburateur weet sowieso geen raad met die vervroeging en gaat dus sowieso geen optie zijn!

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 10 november 2006 10:26 PM
  [ # 4 ]

Voila, de Weber carburateur er af gehaald + spruitstuk en een 2cv spruitstuk en Solex carburateur er op gezet. Het is mij gelukt! Met hulp van de behulpzame mensen van de garage!

Iemand geinteresseerd in de Weber carburateur? Het is een kale carburateur, een Weber 32-34 DMTC 2/100 4 4F, voor in de Visa 2 cilinder.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook