Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Omdat ik mijn blok wil droogleggen, wil ik tijdelijk een ander blok gebruiken.
Nu heb ik een zelfde 1220cc blok liggen die voor een c-matic zat, maar ik weet de staat er niet van. Hij heeft in ieder geval tijden stil gelegen, maar zou goed moet en zijn.
Nu kan ik voordelig aan een droog en goed lopend 1300cc blok komen, waar een normale bak achter zat.
Wat voor aanpassingen moeten er gebeuren als ik deze voor mijn C-matic-bak wil schroeven, of moet ik toch mijn eigen reserveblok er voor zetten?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Wees blij dat je geen CX C-Matic hebt… Die hebben een andere krukas dan de handbak modellen. Dat was voor mij uiteindelijk ook de reden niet die CX te kopen.
Wat het monteren van een ander blok betreft weet ik weinig, als je maar loctite gebruikt voor de bouten van de meeneemplaat.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Voor zover ik kan nagaan, heeft de GSA 1300 C-matic precies de zelfde overbrengingsverhoudingen als die van de GS.
Waarschijnlijk is dit de zelfde bak met alleen een parkeerblokkering er op. Of toch niet???
Het hangt een beetje af van wat je voordelig vindt, maar ik zou gaan voor:
koop het goedlopende blok, trek je eigen blok eruit en beslis op dat moment. Als het mogelijk is bouw je die 1300 in.
Bouw je naderhand je eigen blok weer in of hou je de 1299 als het past?
Van dat goedlopende blok kom je ook wel weer af. Aan mij bijvoorbeeld, voor mijn dyane super…
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Chinco schreef:Bouw je naderhand je eigen blok weer in of hou je de 1299 als het past?
Dat weet ik nog niet, het hangt er maar net vanaf of het bevalt. Maar het zou wel handig zijn als ik van tevoren wist of het gaat passen. Ik weet hoe zwaar zo’n blok is, en heb er weinig trek in om voor zo’n ding in en uit een aanhanger te halen.
Maar als hij past en ik houd hem er in, dan heb je belang bij een 1220-blok? Dan hebben we gelijk een leuke deal!
patje74 schreef:
Dat weet ik nog niet, het hangt er maar net vanaf of het bevalt. Maar het zou wel handig zijn als ik van tevoren wist of het gaat passen. Ik weet hoe zwaar zo’n blok is, en heb er weinig trek in om voor zo’n ding in en uit een aanhanger te halen.
Maar als hij past en ik houd hem er in, dan heb je belang bij een 1220-blok? Dan hebben we gelijk een leuke deal!
Ik heb nu een 1015 en een 1299 blok in mijn Dyane Super liggen. Ze zijn alleen beiden in nog dubieuzere staat dan jouw 1220 in de schuur…
Het liefst wil ik natuurlijk een 1299, maar een goed lopend 1220 blok is misschien wel een heel goed idee.
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zal de vorderingen hier wel bij gaan houden. Mocht hij beschikbaar komen, dan sta je vooraan.
En als ik de 1300 niet koop, dan laat ik het je ook weten.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het overzetten kan probleemloos. Het extra vermogen zal wel niet dramatisch zijn , het is tenslotte maar 5 pk.
Het verschil zit hem inderdaad in dat de GSA een parkeerstand heeft , die de GS nooit gehad heeft en wat wel lastig is want de handrem is soms ook niet alles.
De eerste GSA’s hadden trouwens ook geen parkeerstand , kwam pas in eind 1981.
Om de 1300 motor geschikt te maken voor een C -matic moet je het vliegwiel verwijderen en een meeneemplaat monteren van een C -matic.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bedankt, hiermee bevestig je het verhaal van Gerard Maas op GSNL. Ik durf het nu wel aan!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Wel weer de orginele 1220 monteren als je hem klaar hebt he
Orgineel is het natuurlijk het mooiste en het meeste waard
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citro-power schreef:Wel weer de orginele 1220 monteren als je hem klaar hebt he
Orgineel is het natuurlijk het mooiste en het meeste waard
Ach, en tja…. Ik ben niet zo’n originaliteitsfreak, ik heb immers ook een LPG-pot in mijn GS gezet.
Met andere woorden, als het 1.3tje droog is en bevalt, dan laat ik het zo.
Ik heb er ook al een niet-origineel interieur in geplaatst. Beter goed en bruikbaar en niet origineel dan origineel en waardeloos.
Mijn GS is een gebruikerswagen, lekker rijden in stijl is het belangrijkste voor mij.
5 pk moet wel haalbaar zijn…
Vorige eigenaar van mijn eend had een pracht van een gs,
lag een gsa-1300 in toen hij haar kocht. gekoppeld aan een 1015-bak!
ging best vlot, naar ik heb horen zeggen
Het mooie liedje heeft wel geen jaren geduurd. Ligt nu een gsa-bak in.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, vandaag de knoop doorgehakt. Het 1300 blok is droog en goedlopend uit een GSA geplukt. Ik ga hem vokgende week ophalen.
Mooi, gefeliciteerd! Hou het oude blokje dan maar voor mij gereserveerd, tenzij deze weer los komt.