Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Beste forumleden,
een paar vraagjes…
Je hebt dus hydropneumatisch, Hydractief 1.2.3 en activa.
wat zijn nou kort gezegt de verschillen?
Ik weet dat hydropne…. ophoog komt enzo (xm,bx enzo).
Doen alle systemen dat nee toch (de c5 niet namelijk)?
en met welk systeem kun je nou het hardst de bocht in (de beste wegliging dus)?
En wat is jullie persoonlijke voorkeur??
????
En in sommige topics (Hydractief of niet) lees ik dat mensen zeggen “met normale vering” welke is dat dan.
Kan iemand mij een beetje duidelijkheid verschaffen?? lol
Groet mark
Anti-sink zit op alle Xantia’s vanaf bouwjaar ?1995?, misschien ook al een gedeelte van 1994, dat weet ik niet. Dit heeft niets te maken met een systeem als hydractive.
Hydractive 3:
» C5 PH1: 1.8 16v, 2.0 HDi 90/110pk
» C5 PH2: 1.8 16v, 2.0 16v, 1,6 HDi, 2.0 HDi BVM
[list]» elk wiel heeft 1 veerbol (net als de ‘gewone’ Hydropneumaat)
» hoogte regeling gaat automatish: bij een goede weg en met een snelhied van 110 kmh of hoger zakt de auto ~1cm, bij een slechte weg en met een snelheid van 90 kmh of lager komt de auto ~1cm omhoog
» zakt niet meer in bij stilstand
» komt (als ik het goed heb) iets omhoog bij openen v/d deur bij slapende motor dmv een electropomp
» op de C5 Break, met een knop op de achter kant van de auto te kunnen verstellen (voor bv makkelijker inladen)[/list:u]
Hydractive 3+
» C5 PH1: 2.0 16v, 3.0 V6, 2.2 HDi
» C5 PH2: 3.0 V6, 2.0 HDi BMA, 2.2 HDi BVA, 2.2 HDi Bi-Turbo 173
» C6: 2.2 HDi (één extra HA bol op de achter as)
zoals Hydractive 3 met:
[list]» op elke as 1 HA-bol (C6, 1voor 2 achter), de computer kan kiezen of deze veerbol word in/uit geschakeld door oa: stuurhoek, rem, gaspedaal-sensor (ik geloof dat de ESP en ABS computer zich er ook mee bemoeien)
» handmatige inschaleing van de sport stand door een sport knop tussen de hoogte verstelling[/list:u]
Hydractive 3+ met AMVAR
» C6: 3.0 V6 en 2.7 V6 HDi
zoals Hydractive 3+ met:
[list]» electonisch geregelde schokdempers (AMVAR), computer kan kiezen uit 16 verschilende dempingen, gekozen uit verschillende parameters. [/list:u]
als er fouten instaan verbeter me dan svp
Pjotr
dit komt me aardig bekend voor, waarom stel je twee keer dezelfde vraag mark? (zie pag2)
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=166581&highlight;=
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
eviltwin schreef:dit komt me aardig bekend voor, waarom stel je twee keer dezelfde vraag mark? (zie pag2)
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=166581&highlight;=
omdat daar niet echt antwoord op werd gegeven alleen over dat activa.
dus ik dacht ik maak er een aparte topic van en breid de vraag wat uit.
gr mark
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Bedankt PjotrBlom en v2
Het is me een stuk duidelijker geworden.
blijft toch geweldig dat citroën.
gr mark
mark15 schreef:Bedankt PjotrBlom en v2
Het is me een stuk duidelijker geworden.
blijft toch geweldig dat citroën.
gr mark
omdat daar niet echt antwoord op werd gegeven alleen over dat activia.
alles wat hierboven staat beschreven staat anders in de link die ik gegeven had
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=163862&start=5&highlight=hydractive
activia is volgens mij een drankje
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
ja klopt je hebt gelijk.
niet gezien sorry (
maar goed kan een slotje op.
gr mark
XM heeft ook antisink. En de laatste XM’s zijn toch gebouwd met Activa?
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Wel anti-zink, nooit activa op een Xm:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=163862&start=5&highlight=hydractive
CX-power schreef:XM heeft ook antisink. En de laatste XM’s zijn toch gebouwd met Activa?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije