Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik heb ook een picasso gehad hoor een hele leuke wagen aan gehad gedurende 2 jaar!! maar uiteindelijk toch gekozen voor een phase II C5,want eigenlijk als ik goed nadenk,WAAROM heb ik een mpv nodig?? om nog meer in te laden als wat er nu in gaat?? want ik ken dat verhaaltje hoor in mijn familie!! “Kunt gij eens rijden,want jij kan meer laden in uw wagen”!! Dus een C5 en voor het comfort gekozen,dus…
@bas: heb je werkelijk voor je baan een mpv nodig?? is een C5 niet gebruiksvriendelijk genoeg in uw geval? Want ik vind,en das mijn gevoel,niet kwaad worden ,eens je een HP geveerde hebt gereden,dan wil je niks anders meer!! Moet jij toch ook weten! Ik heb nu ook de SM en de DS!! En ga nog straffer zeggen: had ik deze beide dames eerder gehad,dan had er nooit een C5 geweest!! want deze beide dames hebben een ongelooflijk comfort en dit zal nooit meer geevenaard worden!! Ook niet als de nieuwe C5 uitkomt,en zelfs niet de C6.
je kan mss zeggen de huidige wagens van vandaag zijn sneller en moeten stugger afgeveerd zijn!! en de SM dan?? die veert een ietsie pietsie harder dan de DS en die rijd ook 200 km/uur! Dus vroeger ging comfort en snelheid ook al samen!! waarom nu niet meer??
Ik heb het topic nu al enige tijd gevolgd, maar ik blijf het een armoedig probleem vinden (itt een luxe probleem).
Moet ik er wel bij zeggen dat ik inmiddels mercedes rij, en daar zitten toch wel een paar tandjes kwaliteitsverschil in.
Reed afgelopen week achter een C6 op de A4 in frankrijk, en dat ding was echt nog nooit gewassen, zag eruit alsof dat ding net terug kwam uit dakar.(denk een leaserijder die niet blij met de auto is)
Verder viel mij op dat het ding toch erg raar hobbelde op de kortere hobbels in weg, in ieder geval anders dan mijn xm (die nu dood op het erf staat…)
Groetjes,
Martin.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
IJspeert schreef:Ik heb het topic nu al enige tijd gevolgd, maar ik blijf het een armoedig probleem vinden (itt een luxe probleem).
Moet ik er wel bij zeggen dat ik inmiddels mercedes rij, en daar zitten toch wel een paar tandjes kwaliteitsverschil in.
Reed afgelopen week achter een C6 op de A4 in frankrijk, en dat ding was echt nog nooit gewassen, zag eruit alsof dat ding net terug kwam uit dakar.(denk een leaserijder die niet blij met de auto is)
Verder viel mij op dat het ding toch erg raar hobbelde op de kortere hobbels in weg, in ieder geval anders dan mijn xm (die nu dood op het erf staat…)Groetjes,
Martin.
een Merc. is niet voor ieders beurs weggelegd!! en als je naar de merc. garages gaat(er is er een op 2 kilometer van mijn deur) dan hebben die monteurs ook hun handen vol met werk en dan niet enkel met onderhoud
Mercedes duur??, ik heb mijn XM vorig jaar novenber gekocht voor 2000 euro, heb er nog ongeveer een 1400 euro aan onderdelen ingedouwd, en na 40.000 km was het einde oefening.(restwaarde bijna nul)
Dat zijn erge dure kilometers geweest…...
Heb nu een E230 met inmiddels 29.000 op de teller, denk niet dat een citroen veel gunstiger kan rijden dan mijn merc..
Groetjes,
Martin.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zullen we het een beetje ontopic kunnen houden?
Goedmakertje dan?? zie mijn bijdrage in het volgende topic…
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=3145&postdays=0&postorder=asc&start=135
Groetjes,
Martin.
Ik vrees dat je, als je voor de C4 Picasso kiest, de hydropneumatiek enorm zal missen.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Snap het dilemma niet helemaal, als je kunt kiezen voor het nieuwe en frisse ontwerp van de C4 picasso snap ik niet dat je voor de toch alweer wat gedateerde C5 zou kunnen gaan die je op elke staathoek ziet staan….
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
c5breakhdi schreef:Ik vrees dat je, als je voor de C4 Picasso kiest, de hydropneumatiek enorm zal missen.
dat zal erg meevallen ik stond 3 jaar geleden ook voor de zelfde keus of een dure xm houden met bollen of voor een goedkope renault safrane gaan en om eerlijk te zijn zit er bijna geen verschil in
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
oldenhage schreef:Aan alle C5 rijders die nu oordelen: eerst rijden met de C4 Picasso EB6V.
Ik zie bij mij meer C5 rijders twijfelen tussen de C4 Picasso en de C5. En als je gereden hebt wordt het alleen maar lastiger kiezen.
ja idd de c4 picasso is uiterst comfortabel. daarbij geen gekruip van de eb6v in de file. en verdomd fijne stoelen en heel heel veel overzicht ohja en bekleding die er duidelijk een stuk mooier uitziet.
lease prijzen zijn duidelijk in het voordeel van de c4 picasso, restwaarde van de c5 is lager. dus kun je waarschijnlijk ook de c4 picasso dikker uitrusten als een c5, ook al heeft de c4 picasso heel veel extra opties, de uitvoeringen zoals ambiance of exclusive zijn standaard toch al heel compleet.
C5 is een fantastisch fijne auto maar dat is de c4 picasso ook, a
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Picasso versus C5
Als je de vering even achterwege laat krijg je bij de Picasso en vooral in Exclusive uitvoering een berg nieuwe leuke snufjes.
Ik denk dat het ruimtegevoel (glazendak, sfeerverlichting, langere voorruit) in de Picasso ongeevenaard is.
Ik blijf bij mijn standpunt dat (in België) de prijsstelling niet realistich is en ik denk dat (zodra de 5 deurs er aan komt ) en de “verkoopscijfers” wat beter geabsorbeerd zijn bij de Citroën directie er heus wel een prijs aanpassing komt.
Ik denk als je de picasso 7 deurs helemaal wil gebruiken zoals hij bedoeld is je dan ook alle mogelijke multimedia opties en toeters en bellen moet nemen. En dan wordt het wel een erg duur karretje.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Merc E
IJspeert schreef:Mercedes duur??, ik heb mijn XM vorig jaar novenber gekocht voor 2000 euro, heb er nog ongeveer een 1400 euro aan onderdelen ingedouwd, en na 40.000 km was het einde oefening.(restwaarde bijna nul)
Dat zijn erge dure kilometers geweest…...
Heb nu een E230 met inmiddels 29.000 op de teller, denk niet dat een citroen veel gunstiger kan rijden dan mijn merc..Groetjes,
Martin.
U heeft een bijzonder gevoel voor humor.
Een vriend van mijn heeft nooit wat anders dan E gereden. Tot hij het beu was en nu een A6 quattro rijdt.
Oorzaak: Onderhoud kostte een fortuin, er ging altijd wat kapot en zijn laatste E klasse (bouwjaar 2004 - december) nieuw gekocht heeft meer in de werklplaats gestaan dan bij hem thuis.
Voordeel is wel hij weet nu alles over MERC electronica en daar kan er heel veel heel vaak en heel onverwacht van stuk gaan.
Voor mijn werk zit ik heel vaak in Europa en heel veel in Taxi’s (veelal Merc) dan kom je nog eens wat te weten over de “betrouwbaarheid” van de MERC.
Zo nu maar weer on-topic zeker?
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Al jullie opmerkingen snijden ook hout, begrijp me niet verkeerd. Even ter illustratie misschien het volgende.
Op dit moment ben ik pas 30 jaar oud, ik vond het al heel wat van mezelf dat ik het voor elkaar had gekregen dat ik op mijn 28e een C5 mocht leasen (vanwege persoonlijke verdienste binnen dit bedrijf!!).
Nu moet ik dus op zoek naar wat anders. Uiteraard staan er binnen nu en een niet al te afzienbare tijd kinderen op het programma. Of ik nu een C4 Picasso neem of een C5 Break, in beiden passen heel wat kinderen en bagage.
Ik reed voor de C5 een Renault Scenic en daarvoor een Seat Leon. Ja, ik weet het. Die Leon hebben we hier intern binnen het bedrijf ingeruild voor de Scenic vanwege de gezondheid van mijn vrouw. Daaropvolgend was de C5 natuurlijk fantastisch, diesel met automaat, ruimte en vooral comfort. Het zal dan ook voornamelijk om dat laatste gaan in de keuze. En uiteraard een stukje financieel want de leasebedragen voor een C5 zijn astronomisch te noemen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Ik zou voor de Picasso gaan. Weer s wat anders dan een C5. Het rijdt heerlijk en je kunt er lekker veel in kwijt. Ruimte kom je altijd te kort, zeker als je met de auto naar het zonnige ziuden gaat rijden. Weer volgehangen met allemaal leuke opties.
En over dat veercomfort moet je je niet teveel zorgen maken. Je bent zo gewend aan de picasso. Het is heus geen taboe om over te stappen van HP naar een conventioneel geveerde auto. Ik vond de C4 Picasso erg goed rijden, ben alleen niet kapot van de ebv6 (maar goed dat was niet het twistpunt)
Bovendien is het toch een leaseauto, dus als je het niks vind ben je na 3 jaar weer vanaf! (Of je duwt je picasso t water in )
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
inderdaad bas gewoon voor iets vernieuwends gaan, veel comfort en ruimte en de ambiance of ligne business is lekker compleet net zoals toen de c5 difference.
110pk diesel is een fijne motor voor die auto, en ik ben eigenlijk toch wel verslaafd geworden aan die eb6v.