ik zou absoluut voor de C4 Picasso gaan, het is absoluut een zeer fraaie auto geworden en wat mij betreft mooier dan de toch gedateerde C5 II, die vooral qua interieur flink verouderd is.
Komende vrijdag heb ik een proefrit in een C4 Picasso dus dan weten we het in ieder geval uit de praktijk.
Ondertussen is er nog een andere optie bijgekomen, mijn huidige C5 meenemen naar mijn nieuwe baan, die mogelijkheid zijn ze nu aan het onderzoeken en is hopelijk een optie. Dan wordt het een keuze tussen 3, mijn huidige C5 (die me zeer goed bevalt), de nieuwe C5 of een Picasso.
hmmmmmmmmmm
Oh, en mijn vrouw heeft de keuze voor de motor al bepaald mocht het een Picasso worden, de 2.0 HDI. Zij vond de 1.6 te klein, ondanks het feit dat deze 110 PK heeft, Vrouwen!!
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
mmm is toch niet erg van zulke vrouwen
meestal kiezen ze voor de zuinigere motor
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hier is toch geen keus te maken. De C5 heeft hydropneumatiek, de C4 niet. Beslissing gemaakt lijkt mij.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Hier is toch geen keus te maken. De C5 heeft hydropneumatiek, de C4 niet. Beslissing gemaakt lijkt mij.
Geheel eens met deze stelling. Ik heb het acht maand geprobeerd met een Xsara Break en dat is toch echt verder een heerlijke wagen. Maar zonder hydrauliek is een wagen niet te pruimen voor mij!
Nou, we zijn er in ieder geval uit. Vandaag proefrit gemaakt in een C4 Picasso 1.6 HDI EBV6. Dat word het dus helemaal NIET….
Wat een stuiterbak zeg. Totaal niet comfortabel, slechte stoelen, veel windgeruis en motor lawaai in het interieur.
Terug naar 2 keuzes dus:
Huidige C5 overnemen (wachtende op antwoord)
Nieuwe C5 nemen (2.0 HDI automaat)
Zodra we nieuws hebben zet ik het hier weer neer.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ik hoop het laatste Bas!! je zal verschieten wat deze 2.0 HDI veranderd is ten opzichte van de uwe ik bedoel op gebied van motorisatie!
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Bas schreef:Nou, we zijn er in ieder geval uit. Vandaag proefrit gemaakt in een C4 Picasso 1.6 HDI EBV6. Dat word het dus helemaal NIET….
Wat een stuiterbak zeg. Totaal niet comfortabel, slechte stoelen, veel windgeruis en motor lawaai in het interieur.
Terug naar 2 keuzes dus:
Huidige C5 overnemen (wachtende op antwoord)
Nieuwe C5 nemen (2.0 HDI automaat)Zodra we nieuws hebben zet ik het hier weer neer.
slechte stoelen : veel motorlawaai ik reed gister 170 km/u met 3700 toeren
jammer maarja de keuze wordt er makkelijker op,
Sep, vergeet niet dat ik al een C5 rijdt he…. En de proefrit was in een Diesel. Dan kan je echt pas merken dat een C5 een stuk beter is geisoleerd en doordat de C5 hydro-pneumatische vering heeft krijg je minder van het slechte wegdek door in de stoelen. Dat viel ons ontzettend tegen van de Picasso.
Hij is net zo duur als een C5, maar haalt het qua comfort niet…
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
sans-pareil schreef:Hier is toch geen keus te maken. De C5 heeft hydropneumatiek, de C4 niet. Beslissing gemaakt lijkt mij.
Helemaal mee eens!
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Inderdaad, beslissing voor het type is al gemaakt, nu nog afwachten of ik de huidige C5 mee kan nemen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Nou, de poll kan gesloten worden. Het luxe probleem is opgelost. Na overleg met mijn nieuwe werkgever, die me eerst nog een Volvo V50 in mijn maag wilde splitsen, kan ik mijn huidige C5 meenemen. Nadat ik uitgelegd had dat ik toch wel redelijk idolaat was van Citroen vonden ze het geen enkel probleem. Het schijnt dat de voorzitter van de Mini club er ook werkzaam is dus ze zijn wel gewend aan “autogekken”!!!
Ik kan dus gewoon door blijven kachelen
Bedankt voor alle reacties…
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat