leidingen
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 13 november 2006 08:35 PM

hallo, ik had een vraag.

is het te doen om zelf retourleidingen e.d. te vervangen van een bx of gaat dit een groot kostenplaatje worden zulke leidingen.

hoor het graag,

mvg

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 13 november 2006 08:38 PM
  [ # 1 ]

zelf doen valt wel mee, heeft laatst nog iemand met z’n leader gedaan.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 november 2006 08:48 PM
  [ # 2 ]

“retourleidingen e.d.” is nogal een ruim begrip…. een paar veerpootretourslangetjes kan iedere gedresseerde chimpansee met een tang, complete hd-leidingen of octopussen vervangen is een ander verhaal.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 13 november 2006 10:10 PM
  [ # 3 ]

had idd niet helemaal goed gelezen, het kunnen alle leidingen zijn dus…

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 13 november 2006 10:11 PM
  [ # 4 ]
Harm schreef:

iedere gedresseerde chimpansee met een tang.

Pardon Confused:

Wink

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 november 2006 10:18 PM
  [ # 5 ]

Pardon

Sorry, ik bedoelde natuurlijk “zelfs Marx, zolang ie wordt bijgestaan door een gedresseerde chimpansee met een tang” Wink

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 14 november 2006 12:08 AM
  [ # 6 ]

hoe lang doet zo’n chimpansee er dan over? marx-7 is er 1,5 uur mee bezig geweest Wink

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 14 november 2006 12:10 AM
  [ # 7 ]
Pasqual schreef:

hoe lang doet zo’n chimpansee er dan over? marx-7 is er 1,5 uur mee bezig geweest Wink

groeten Pasqual.

Oh, ik maar drie kwartier, valt mee dan…..Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 november 2006 12:48 AM
  [ # 8 ]

Re: leidingen

Daan88 schreef:

hallo, ik had een vraag.

is het te doen om zelf retourleidingen e.d. te vervangen van een bx of gaat dit een groot kostenplaatje worden zulke leidingen.

hoor het graag,

mvg

Misschien kun je ietsje specifieker aangeven wat je precies wilt weten. Onder “retourleidingen e.d.” kunnen we ongeveer de halve BX scharen namelijk Wink

In zijn algemeenheid: de retourleidingen zelf zijn niet bijster goedkoop, zelf vervangen is wel prima te doen.

En met 2 linker handen is zelfs je veters strikken lastig, sja…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 17 november 2006 04:49 AM
  [ # 9 ]

welke leidingen zijn dan hard werk en waarom? de hogedrukleidingen gaan meestal als eerste lekken, en roesten ook ...

ik zie altijd wat olieresten rond mijn hoofdrukregelaar achter de radiator. ik verlies ook wat lhm maar nu niet drastisch veel. het is zo geniep dat ik het nergens zie druppen, of het zou moeten zijn dat hij het laat lopen wanneer ik rij…
maar ja die olie is zo dun dat je die druppels nooit ziet, enkel vetplekken op de buizen, en nu is de vraag waneer zou hij lekken en dus wanneer staat er het meeste druk op?

ik heb zelf getwijfeld of het nu mijn radiator was die lekte of de 5de groene bol bij de drukregelaar, want die zit net ervoor, en ik weet het nog steeds niet. koelvloeistof voelde niet echt vettig aan en die plek tegen de radiator wel, maar toch verlies ik ergens koelvloeistof, maar goed, das offtopic ...

misschien en nuttige vraag.. wat zijn de stappen om je leidingen te vervangen en hoe ontluchten en vullen enz… of staat dit hier al ergens in geuren en kleuren?

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 17 november 2006 06:32 PM
  [ # 10 ]
Pasqual schreef:

hoe lang doet zo’n chimpansee er dan over? marx-7 is er 1,5 uur mee bezig geweest Wink

groeten Pasqual.

Dat klopt nooit Wink

Ik lag meer te kloten met de wielbouten en kapotte wielnaaf dan het retourslangetje…..werkje van niks Rolling Eyes

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook