Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
hallo, ik had een vraag.
is het te doen om zelf retourleidingen e.d. te vervangen van een bx of gaat dit een groot kostenplaatje worden zulke leidingen.
hoor het graag,
mvg
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
zelf doen valt wel mee, heeft laatst nog iemand met z’n leader gedaan.
“retourleidingen e.d.” is nogal een ruim begrip…. een paar veerpootretourslangetjes kan iedere gedresseerde chimpansee met een tang, complete hd-leidingen of octopussen vervangen is een ander verhaal.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
had idd niet helemaal goed gelezen, het kunnen alle leidingen zijn dus…
Harm schreef:iedere gedresseerde chimpansee met een tang.
Pardon :
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Pardon
Sorry, ik bedoelde natuurlijk “zelfs Marx, zolang ie wordt bijgestaan door een gedresseerde chimpansee met een tang”
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
hoe lang doet zo’n chimpansee er dan over? marx-7 is er 1,5 uur mee bezig geweest
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Pasqual schreef:hoe lang doet zo’n chimpansee er dan over? marx-7 is er 1,5 uur mee bezig geweest
groeten Pasqual.
Oh, ik maar drie kwartier, valt mee dan…..
Re: leidingen
Daan88 schreef:hallo, ik had een vraag.
is het te doen om zelf retourleidingen e.d. te vervangen van een bx of gaat dit een groot kostenplaatje worden zulke leidingen.
hoor het graag,
mvg
Misschien kun je ietsje specifieker aangeven wat je precies wilt weten. Onder “retourleidingen e.d.” kunnen we ongeveer de halve BX scharen namelijk
In zijn algemeenheid: de retourleidingen zelf zijn niet bijster goedkoop, zelf vervangen is wel prima te doen.
En met 2 linker handen is zelfs je veters strikken lastig, sja…
Ich bin ein Breaker
welke leidingen zijn dan hard werk en waarom? de hogedrukleidingen gaan meestal als eerste lekken, en roesten ook ...
ik zie altijd wat olieresten rond mijn hoofdrukregelaar achter de radiator. ik verlies ook wat lhm maar nu niet drastisch veel. het is zo geniep dat ik het nergens zie druppen, of het zou moeten zijn dat hij het laat lopen wanneer ik rij…
maar ja die olie is zo dun dat je die druppels nooit ziet, enkel vetplekken op de buizen, en nu is de vraag waneer zou hij lekken en dus wanneer staat er het meeste druk op?
ik heb zelf getwijfeld of het nu mijn radiator was die lekte of de 5de groene bol bij de drukregelaar, want die zit net ervoor, en ik weet het nog steeds niet. koelvloeistof voelde niet echt vettig aan en die plek tegen de radiator wel, maar toch verlies ik ergens koelvloeistof, maar goed, das offtopic ...
misschien en nuttige vraag.. wat zijn de stappen om je leidingen te vervangen en hoe ontluchten en vullen enz… of staat dit hier al ergens in geuren en kleuren?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Pasqual schreef:hoe lang doet zo’n chimpansee er dan over? marx-7 is er 1,5 uur mee bezig geweest
groeten Pasqual.
Dat klopt nooit
Ik lag meer te kloten met de wielbouten en kapotte wielnaaf dan het retourslangetje…..werkje van niks
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer