Wie heeft er ervaring met deze ombouw voor Visa en LNA tweecilinderblokjes? Hierbij worden de computer en de sensoren etc overbodig. Kost allemaal wel veel geld (130 euro voor de adaptor en 119,= voor de 123 ignition set) daarom graag eventuele ervaringen hiermee.
De adaptor staat op marktplaats, volgens mij niet op de site van duckservice.nl
http//auto.marktplaats.nl/citroen/60021497-eend-visa-2-cilinder-motor-123-adaptor-ontsteking.html
Dat is idd veel geld. Je kunt ook overwegen om een een carburateur en spruitstuk er op te zetten. Dat is een dagje werk, maar wel goedkoper.
Een eend carburateur kent geen sensoren toestand.
Visa Ventje schreef:Een eend carburateur kent geen sensoren toestand.
nee, maar dat heeft niks met het spruitstuk en carb te maken.
sensoren zijn voor de ontsteking
en die sensoren worden door de ombouwkit van Duckservice (Le Patron heeft m trouwens al langer, maar dan een voor een W-ignition), overbodig
Okee.. hoe gaat zo’n onsteking in zijn werking dan?
2 senosoren op het vliegwiel geven aan de computer door in welke stand de zuigers staan (aantal graden voor bovenste dode punt). Aan de hand van oa het toerental zal de computer dan op het juiste moment de bougies, via de bobine, laten vonken..
bij een eend, waar het 123-ing.huis vooraan op het blok zit, wordt het doormiddel van magneetjes gedaan.
Echter een visa heeft niet de nok op de nokkenas zitten, die de eend wel heeft. Op die nok komen de magneetjes voor de 123.
En met deze kit kun je er wel voor zorgen dat de “eenden-123” op een visablok kan.
Wat bedoel je met: Echter een visa heeft niet de nok op de nokkenas zitten, die de eend wel heeft. Op die nok komen de magneetjes voor de 123.
Hoe zitten die sensoren bij een Visa dan. Staat het ook in combinatie met carburateur? Tenminste in mijn visa liepen er ook veel stekkertjestroep naar toe.
de sensoren/opnemers zitten bij het vliegwiel.
wat ik bedoel met de nok op de nokkenas:
In de linkermotorhelft zie je een tandwiel zitten (met een veertje in).
Dit tandwiel is van de nokkenas.Voor dat tandwiel zitten de vervroegingsgewichtjes (hiermee vervroegt de eenden “puntjes-ontsteking” zijn ontsteking).
Deze gewichtjes, en alles wat er bij hoort zit bij een visa niet:
Hier zit onderaan het blok een plaatje voor de nokkenas geschroefd.
Hieronder een plaatje van een eendenblok waar een 123/ign. inkomt:
En zo een situatie moet die kit die te koop is op marktplaats ook voor gaan stellen.
maargoed heeft er iemand ervaring met deze ombouw?
maargoed heeft er iemand ervaring met deze ombouw?
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Visa Ventje schreef:Dat is idd veel geld. Je kunt ook overwegen om een een carburateur en spruitstuk er op te zetten. Dat is een dagje werk, maar wel goedkoper.
Een eend carburateur kent geen sensoren toestand.
En ook geen acceleratie meer… Met een 2cv-carburateur beschik je dus niet over de vacuumvervroeging…
AHA! Dat dacht ik al! Hij is idd niet meer vooruit te branden! Gaat ie nog langzamer!! Haha, nou ja, voor de snelheid heb ik hem niet gekocht!
Re: maargoed heeft er iemand ervaring met deze ombouw?
ohjajoh123 schreef:maargoed heeft er iemand ervaring met deze ombouw?
neem eens contact op met Le Patron (http://www.lepatron.nl), deze man heeft ook zoiets ontwikkeld (icm een W-ignition die met behulp van een pc naar wens is in te stellen)