2 van de 2
 < Vorige 1 2

Xantia remmen en klauwen op BX monteren
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 13 november 2006 12:16 PM
  [ # 16 ]

Laughing

Profiel  

bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226

Gepost: 13 november 2006 02:58 PM
  [ # 17 ]
mpostma schreef:
citroenc2 schreef:

Je kan overigens ook groter gaan, maar dan moet je wel passende velgen hebben (15 inch). De grotere schijven met hun klauwen passen niet meer onder 14 inch wielen. De standaard Xantia klauwen zijn trouwens ook net te breed voor onder originele BX standaard velgen (van 5 inch breed). Als de remblokjes iets vesleten zijn past het wel weer. Goed om te weten als je een lekke band heb. Dan zul je mogelijk de voor en achterband moeten omwisselen zodat de smallere reservevelg op het achterwiel komt.

Passen de standaard Xantia remklauwen wel in de lichtmetalen velgen van de BX Sport?

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 13 november 2006 03:07 PM
  [ # 18 ]
bxsport.com schreef:
mpostma schreef:
citroenc2 schreef:

Je kan overigens ook groter gaan, maar dan moet je wel passende velgen hebben (15 inch). De grotere schijven met hun klauwen passen niet meer onder 14 inch wielen. De standaard Xantia klauwen zijn trouwens ook net te breed voor onder originele BX standaard velgen (van 5 inch breed). Als de remblokjes iets vesleten zijn past het wel weer. Goed om te weten als je een lekke band heb. Dan zul je mogelijk de voor en achterband moeten omwisselen zodat de smallere reservevelg op het achterwiel komt.

Passen de standaard Xantia remklauwen wel in de lichtmetalen velgen van de BX Sport?

Ja: geen enkel probleem. Is al uitgebreid aan bod geweest in diverse topics. Nja, de zoekfunctie werkt ook niet zo heel gemakkelijk als je niet weet welke topics het ong. waren.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 14 november 2006 12:56 AM
  [ # 19 ]
mpostma schreef:
bxsport.com schreef:
mpostma schreef:
citroenc2 schreef:

Ja: geen enkel probleem. Is al uitgebreid aan bod geweest in diverse topics. Nja, de zoekfunctie werkt ook niet zo heel gemakkelijk als je niet weet welke topics het ong. waren.

Maar de waarheid is: het past nét niet helemaal lekker, als je ook nieuwe schijven en blokken neemt. Dat kleine flutbeetje slijt je er wel zo vanaf, en voorstellen als “dan vijl je wat van de klauw af” - sja, ik ben zelf niet zo van de vijlerige.

Een ervaringsdeskundige.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 14 november 2006 03:11 AM
  [ # 20 ]

Op velgen van 5,5J breed of breder moet het geen enkel probleem zijn, 5J of smaller durf ik niet te zeggen.
Zolang je maar niet de klauwen van een Xantia 16V neemt van 283mm want dan heb je 15” nodig Very Happy

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 november 2006 09:58 AM
  [ # 21 ]

ÓF de remmen van een Xantia Break

Dan passen zelfs de 14” niet meer achter.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 14 november 2006 10:54 AM
  [ # 22 ]

Shit, je hebt gelijk Evil or Very Mad

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 14 november 2006 10:58 AM
  [ # 23 ]

Ja, want op mijn break pasten ook geen 14 inch wielen.

Dat wou ik proberen ivm trillen…de achterschijf van een break is veel groter dan een berline.

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 14 november 2006 11:24 AM
  [ # 24 ]

Kijk hier http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164442 even voor wat meer info en plaatjes. Ik ben nog steeds te lui geweest om een verhaal te schrijven, misschien moet dat er nu toch echt maar eens van komen…

http://zever.dbsec.net/fotos/citroen/BX/xantia_klauwen/ voor vervangplaatjes.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 14 november 2006 10:39 PM
  [ # 25 ]
WYD schreef:

Op velgen van 5,5J breed of breder moet het geen enkel probleem zijn, 5J of smaller durf ik niet te zeggen.
Zolang je maar niet de klauwen van een Xantia 16V neemt van 283mm want dan heb je 15” nodig Very Happy

Ik val in herhalingen.

Ik had spochtvelgen en “normale” Xantia-voorklauwen erop; die grote dingen zouden niet eens passen. Zo goed als nieuwe (net niet helemaal) schijven en blokken, dat verschilt het denk ik. Ik heb de velgen helemaal schoon moeten maken van binnen (een rotklus met 18 jaar oude velgen kan ik je verzekeren). Heeft een tijdje aangelopen, daarna was het dan wel weer over.

Maar om te zeggen “geen enkel probleem” met passen, sja, als je écht nieuw spul pakt kijk je toch raar op als je dit niet weet. Velgen helemaal kaal maken (echt alle remstofkoek eraf) en dan nog eens proberen, en dan nog niet schikken van wat gesnerp.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 15 november 2006 08:08 PM
  [ # 26 ]

ik heb zelf ook remschijven liggen voor mijn BX, 283 x 26 mm. van een 2.0 Turbo ct. Achter wil ik de remmen van een Xantia HDi Break.

Cool

Moet alleen andere velgen hebben nog….ik ga dan gelijk weer voor 17”...of 16” als ik geen mooie 17"ers kan vinden.

Remklauwen voor deze 283 ,, schijven zijn overigens niet zo makkelijk op iedere sloop te vinden als de normale schijven en klauwen Crying or Very sad

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 18 november 2006 01:21 PM
  [ # 27 ]

Je gaat alleen de achterklauwen van een HDI Break niet kwijt worden onder je BX…

Groeten,
Jan

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 18 november 2006 09:27 PM
  [ # 28 ]
Chinco schreef:

Je gaat alleen de achterklauwen van een HDI Break niet kwijt worden onder je BX…

Groeten,
Jan

je kunt natuurlijk ook de xantia break draagarmen onder je bx planten, maar daar wordt de boel wel erg breed van

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 18 november 2006 10:53 PM
  [ # 29 ]

Hoeveel breder kom je dan uit?

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren