Hallo trouwe Ds rijders,
FF een vraagje,
Kheb een DS 20 Halfautomaat en vroeg me af hoe ‘droog’ andere DS’sen zijn ?
Ik heb een beetje lekkage van motorolie ( keerring ?? ) en ook een kleine LHM lek.
Als ik onder de wagen staat, loopt er een dun darmpje naar beneden en daar druppelt per dag een beetje LHM uit, nagenoeg niet veel dak mijn LHM op peil moet houden.
Hoe droog zijn andere DS’sen ? Wat is ‘normaal’ voor zo’n wagens ?
Ik heb het niet over lekke lekzakken en stuurhuizen, maar mag de motor een paar oliedruppels en LHM verliezen of dienen ze perfect droog te zijn ?
Thanks!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Geen gebullshit in ‘mijn’ DS gedeelte.
SWIFFER!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Re: Droge DS’en ?
Mr. Smith schreef:Hallo trouwe Ds rijders,
FF een vraagje,
Kheb een DS 20 Halfautomaat en vroeg me af hoe ‘droog’ andere DS’sen zijn ?
Ik heb een beetje lekkage van motorolie ( keerring ?? ) en ook een kleine LHM lek.
Als ik onder de wagen staat, loopt er een dun darmpje naar beneden en daar druppelt per dag een beetje LHM uit, nagenoeg niet veel dak mijn LHM op peil moet houden.Hoe droog zijn andere DS’sen ? Wat is ‘normaal’ voor zo’n wagens ?
Ik heb het niet over lekke lekzakken en stuurhuizen, maar mag de motor een paar oliedruppels en LHM verliezen of dienen ze perfect droog te zijn ?
Thanks!
Dat darmpje is een lek leidingkje. De DS had er meerdere. o.a. op de differentieel en op de waterpomp. Een beetje zweten is niet erg. Een plasje wel. Dan moet je het eens onderzoeken. Vooral als het erger wordt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mijn motorblok is van onder wel vettig,maar ze markeert haar plaats niet..
Heb dus geen (merkbare) lekkage van motorolie en/of LHM…
Probeer eens uit te zoeken waar de lekkage vandaan komt,het darmpje is slechts een afvoer…
Idem pakking en/of keerring.
Succes.
‘Spirit of avant-garde’
Ik zou het darmpje es moeten volgen en zien waar het uitkomt.
Welke hydraulische componenten mogen een druppeltje verliezen ?
Een lekdarmpje zoals het zelf zegt, mag dus iets lekken..
Wat is de norm ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
af en toe een druppie..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Hydrauliek mag eigenlijk nergens lekken,maar er kan altijd een aansluiting of slang niet meer helemaal meer fris zijn.
Zo staat er bij mij altijd wel wat LHM op het voorraadvat,waarschijnlijk door de ontluchting in de dop.
Je pomp kan wat lekken langs het deksel,zolang ze maar niet gaat druppen…dit komt dan namelijk op je handremblokken en is reden voor afkeur bij de APK (of hoe heet dat in België..?)
De lekzakken om de veerpoten kunnen ook iets lekken,meestal is dat door uitdroging/leeftijd…nix ernstigs zolang het bij een druppie blijft.
Motorolie; bij mij hangen er wel eens wat druppies aan de boutjes van het oliefilterdeksel -> pakking is niet helemaal jofel meer…soit.
uiteraard kan er ook onder aan het carter wel eens een druppie hangen,allemaal nix ernstigs zolang het bij een druppie blijft.
Wanneer je elke morgen toch een duidelijke plek/plas achterlaat wordt het toch tijd om eens te achterhalen wat/waar er lekt.
Ook een oude auto hoort niet te lekken….zolang ze niet ‘made in England’ is dan
‘Spirit of avant-garde’
Er is slechts één lekslangetje van het hydraulieksysteem: Het betreffende slangetje (ca 2 a 3 mm) is de lekleiding van de koppelingscilinder. Als je schakelt en als je auto in de vrij staat, dan wordt die cilinder bediend. Zou niet extreem veel LHM uit moeten komen. Cilinder is met weinig moeite te vervangen.
Jammer dat ik weer iets gemist heb, waar Bogaard zich hierboven druk over maakte. Het zal toch niet van een van de ‘andere’ moderatoren (die allemaal opgaan voor de 5000 berichten) zijn geweest?
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Re: Droge DS’en ?
Bij revisie bleek dat ik twee duidelijke lekkages had namelijk de pakking van distributie deksel,
maar de meeste lekkage was waarneembaar bij de nokkenas kering onderin het aandrijfhuis
van de ontstekings aandrijving,
Deze was keihard en dichte niet meer af
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën