nou, das balen schuifdak van mijn bx gti is goed lek.
Bij de achtergordel rechts achter loopt het water naar binnen.
Maar waar zitten die slangetjes ergens? En is dat het het ?
of misschien toch iets anders aan de hand?
gaat om een orgineel schuifdak.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Re: schuifdak lek
verkuilm schreef:nou, das balen schuifdak van mijn bx gti is goed lek.
Bij de achtergordel rechts achter loopt het water naar binnen.
Maar waar zitten die slangetjes ergens? En is dat het het ?of misschien toch iets anders aan de hand?
gaat om een orgineel schuifdak.
O wat een ellende. Onder de hemelbekleding verstopt zitten 2 geultjes die afwateren op 2 slangetjes. Die gaan via de C-stijlen naar buiten toe, bij de achterlichten ergens komen ze uit.
Ich bin ein Breaker
oke dan zit het in die geultjes.
staat nu in de garage, rij wel met de cx verder, daar heb ik het schuifdak waterdicht gekregen.
in ieder geval bedankt voor de respons
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
is een bekend probleem, ff de achterlichtunits loshalen en dan zie je aan beide kanten een vrij stugge dikke slang lopen, die moet je even met een haakje door een gaatje naar buiten trekken (gaat best rottig) en dan kun je ze met perslucht weer openspuiten, ff een kannetje water op het dak leeggieten om te checken en je kunt weer vooruit waar de 2 slangetjes aan de voorkant van het dak naar toegaan weet helaas niemand
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:is een bekend probleem, ff de achterlichtunits loshalen en dan zie je aan beide kanten een vrij stugge dikke slang lopen, die moet je even met een haakje door een gaatje naar buiten trekken (gaat best rottig) en dan kun je ze met perslucht weer openspuiten, ff een kannetje water op het dak leeggieten om te checken en je kunt weer vooruit waar de 2 slangetjes aan de voorkant van het dak naar toegaan weet helaas niemand
O, loopt die niet gewoon rond dan?
Ich bin ein Breaker
De slangetjes aan de voorkant komen in het binnenspatbord uit. Hier kun je dus niet zo maar bijkomen.
Aan de bijrijderskant kun je er bij komen door het onderste dashboardkastje te verwijderen. Daarna kun je het slangetje naar binnen trekken.