Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zoo even een nieuw topic aanmaken voor mijn gti’tje, aangezien Ijs de oude had gemaakt.
ik begin dit met een vraag over de ophanging:
ijs heeft ondekt dat mijn gti niet zo super rijdt, de wielen staan zo / \ (scheef)onder de auto en de voorbanden zijn aan de binnen kant glad. En dat rijdt niet zo prettig. Het betreft hier dus alleen de voorkant van mijn bixje
ik hoor van alle kanten dingen, uitlijnen of rubbers ophanging. De één zegt dit en de ander dat.
de gti rijdt wel mooi rechtuit als je het stuur los laat, maar als je van zijn 2 bij hoog toerental naar de 3 schakeld trekt hij naar rechts.
wat kan dit zijn?
rubbers
Dat zijn de draagarmrubbers!
Heb ik gehad met een 16v en een XM V6, in beide gevallen de rubbers.
Daar kun je niets aan zien of voelen, dat merk je alleen bij optrekken dus, vooral van 2 naar 3 en 3 naar 4.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hmm oke.. waar zitten die rubbers dan precies?
Die zitten in de voor draagarmen. Wordt ook wel de triangel genoemd. Aan de ene kant zit hier de fuséé kogel in, de andere kant zit met een centrale bout in het subframe vast. Om die centrale bout zitten die rubbers, en als deze verslijten zit de triangel dus min of meer los. (Kan er niet onderuit schieten hoor). Dus, fusse los, stabiolisatorstangetje los en dan de centrale bout eruit. Dan kun je de triangel eruit halen, en voorzien van nieuwe rubbers.
Test
Thijsvandebles schreef:Die zitten in de voor draagarmen. Wordt ook wel de triangel genoemd. Aan de ene kant zit hier de fuséé kogel in, de andere kant zit met een centrale bout in het subframe vast. Om die centrale bout zitten die rubbers, en als deze verslijten zit de triangel dus min of meer los. (Kan er niet onderuit schieten hoor). Dus, fusse los, stabiolisatorstangetje los en dan de centrale bout eruit. Dan kun je de triangel eruit halen, en voorzien van nieuwe rubbers.
Enig idee wat dat kost om bij de garage deze operatie te laten doen?
2 tot 3 honderd euro
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
komen de scheef afgesleten voorbanden ook door die rubbers?
Ja , dat is zeer goed mogelijk. Je kan de speling zelf controleren door de auto voor op steunen te zetten. Met een breekijzer kun je dan controleren of er speling zit in de draagarmrubbers.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Jups, omdat je ophanging de ruimte heeft om uit te zakken.
Ik weet niet wat je nog allemaal van plan bent om te doen aan de BX, maar je kan overwegen om het zelf te doen (met behulp van Erik o.i.d.) en dan gebruik maken van Powerflex rubbers.
Deze zijn van teflon gemaakt wat een stuk stugger is dan rubber waardoor je wegligging nog net wat strakker wordt…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
nou SZ wat ik van plan ben, dat ding technisch weer ok te krijge zodat die apk waardig is
In dat geval laat het dan maar zitten.
Naast een goede wegligging krijg je namelijk een pakafrolgeluid erbij voor niks.
Daarnaast ben je al gauw 140euro kwijt voor alle rubbers…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hehe gti rijdt zo ook wel goed, was passagier in LJ zijn gti, dus heb wel idee hoe die moet worden…
gti heeft nu vooral last van aquaplanning en stuurd wat raar zeg maar.
Heeeeeeeeeeeeeee Gefeliciteerd met je rijbewijs!!
idd, gefeliciteerd!
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Gefeliciteerd!
beek3762 schreef:2 tot 3 honderd euro
Zojuist even de Hegu gebeld en daar kost het 65 per kant, dus 130 euro voor twee. Scheelt weer een stuk dus!