Vandaag dus naar de APK geweest, en zoals ik had verwacht afgekeurd.
-Koppeling op zijn einde
-Ernstig olie lekkage
-Massa sluiting Rechtsachter
-Veerpoot links en rechts verrot (moet gelast worden)
-Aandrijfashoes linksvoor lek
-Uitlaatspruitstuk gescheurd
-Fuseekogelhoes Linksvoor gescheurd
Is dit het repareren waard, is het makkelijk zelf te doen?
Of toch maar auto verkopen of slopen??
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Zou er zo aan beginnen, maar het hangt allemaal af van wat je er in wil investeren en wat je zelf kan doen…
Die roest rond de veerpoten is echt niet “zo” makkelijk te herstellen, als je het slecht doet liggen binnen 2jaar je veerpoten er onderuit…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Re: APK van mijn lieve rooie BXje
fibi_18 schreef:Vandaag dus naar de APK geweest, en zoals ik had verwacht afgekeurd.
-Koppeling op zijn einde
-Ernstig olie lekkage
-Massa sluiting Rechtsachter
-Veerpoot links en rechts verrot (moet gelast worden)
-Aandrijfashoes linksvoor lek
-Uitlaatspruitstuk gescheurd
-Fuseekogelhoes Linksvoor gescheurdIs dit het repareren waard, is het makkelijk zelf te doen?
Of toch maar auto verkopen of slopen??
Of het het waard is laat ik aan jou over, het is een behoorlijke ingreep. Maar om hem hiervoor te slopen? (verkopen gaat niet echt lukken ben ik bang..)
Koppeling circa 150 euro (zelfdoen kan wel..)
Olie lekkage, bij aandrijfhoes denk ik ? (versnellingsbak olie!?)
Massa aansluiting achter, is dit niet bij achterlicht? Zo verholpen
Zijn de veerpotten verrot of het plaatwerk eromheen ?
Aandrijfhoes is wel te vervangen, circa 20 euro voor nieuwe hoes.
Uitlaatspruitstuk, dat word of lassen of een andere (reken op 50-75 euro??)
Fuseekogelhoes idem als aandrijfhoes
Ohja, heb 2 maanden geleden een BX GTi gekocht voor de helft van jou prijs, MET apk en niet zoveel mankementen. Je krijgt hier geen 500 euro voor…
Oke over de aandrijfhoes heb ik wel info gevonden op dit forum om hem te vervangen, maar niks over de fuseekogelhoes, hoe gaat dat in zijn werk?
-Koppeling op zijn einde Is geen afkeur
-Ernstig olie lekkageAls het niet uit het remgedeelte van het HPsysteen is ook geen afkeur
-Massa sluiting Rechtsachter Even goed contacten schoonmaken. Achterlicht kun je er zo via de kofferbak uitklikken
-Veerpoot links en rechts verrot (moet gelast worden)??????? Anders even twee nieuwe slooppoten. Is goed te doen zeker omdat je ook je ashoezen en fusseekogel moet vervangen
-Aandrijfashoes linksvoor lekZie boven
-Uitlaatspruitstuk gescheurd Is een rotklus omdat je er moeilijk bij kunt komen. Huur een brug , gaat factor 10 makkelijker Bestellen via de ondelenlijn
-Fuseekogelhoes Linksvoor gescheurdzie boven
Is absoluut geen hopeloze zaak. Als je de onderdelen via de sloop scoort kost het je ook niet de kop. Zo’n 150 tot 200 euro schat ik
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Okey dus koppeling op zijn eind is geen afkeur, dat maakt het financiele plaatje inderdaad wat prettiger.
Maar de fuseekogelhoes, hoe die te vervangen, staat nl. niet op het forum…
Staat het wel in de haynes? En hoe heet dat dan in het engels/
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
GTi staat ook te koop op marktplaats toch
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Fuseekogelhoes kan je alleen vervangen door nieuwe kogel te monteren. Als je je voorpoten er toch al uit moet halen is het een klus die goed te doen is. Kijk eens op de site van Roel Tiemersma.
In het engels het zo’n ding een Pinn ball joint
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
JanS schreef:Kijk eens op de site van Roel Tiemersma.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
JanS schreef:Fuseekogelhoes kan je alleen vervangen door nieuwe kogel te monteren. Als je je voorpoten er toch al uit moet halen is het een klus die goed te doen is. Kijk eens op de site van Roel Tiemersma.
In het engels het zo’n ding een Pinn ball joint
Als het alleen het hoesje is dat vervangen moet worden, hoef je niet de gehele kogel te vervangen. Wel moet de fuseekogel losgemaakt worden van de draagarm. Daarna kun je er een nieuwe hoesje opschuiven.
Goed heb nu vanmiddag een nieuwe fuseekogel gehaald en een aandrijfsashoes. Voor een bedrag van 27,50.
Dus dat valt nog mee, alleen nog een vrije dag plannen om dat spul eronder te krijgen.