Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Mensen
Ik heb een soort vaste melding: bij 120 km/u in de 5, gaat voor 5 sec lang ongeveer het motormanagement lampje branden.
Soms, bij constant gas geven in elke versnelling, rond de 3000 toeren, gaat ie ook wel eens branden. Het lijkt te gebeuren als ik gas geef bij die snelheid van 120 opbouwend.
Is dit nu die gaskleppotentiometer? Of zijn er meer mogelijkheden?
Wie o wie..
Dank
S.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
ik zou even je ECU uitlezen , dan weet je al een stuk meer.
Ik kan eventueel de codes wel opzoeken die niet op de site van ZX16V.net staan.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
mkatgert schreef:ik zou even je ECU uitlezen , dan weet je al een stuk meer.
Ik heb die link bekeken en bekeken, maar ik snap niet hoe je uit dat lampje een cijfer kunt uitlezen..
Zie dit zelf niet zo zitten, het uitlezen..
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
ik heb het gisteren ook gedaan, neemt ongeveer 5 minuten in beslag.
ik heb een 2-aderige electriciteitskabel van een metertje of 3 gepakt, waarvan ik van beide aders de beide uiteinden ontdaan heb van plastic omhulsel. van één kant van de 2-aderige kabel stop je de ene ader in de stekker van de ECU zoals beschreven op die site, de andere ader sluit je aan op de minpool van de accu of op een willekeurig stuk kaal metaal van de carrosserie. (de massa dus)
het andere eind van de kabel houd je in de hand. nu moet je contact maken (van de auto, met de sleutel dus). nu houd je beide aders van het stuk kabel wat je in je hand hebt 3 seconden tegen elkaar en daarna verbreek je de verbinding van de aders. na even wachten begint het lampje van de motormanagement te flitsen.
hij begint dus met code 12: flits-pauze-flits-flits. : begin uitlezen
vervolgens houd je beide aders van het stuk wat je in je hand hebt weer drie seconden tegen elkaar en verbreek je de verbinding van de aders weer.
nu komt de eerste foutcode: bijvoorbeeld 23:
flits-flits-pauze-flits-flits-flits.
en zo ga je door met kabel verbinden en codes uitlezen totdat de laatste code, einde uitlezen, voorbij is gekomen: code 11: flits-pauze-flits.
wat duidelijker zo?