hegru
Eindelijk eens tijd om de octopus (spin) te laten vervangen en direct maar de distributieriem te vernieuwen. De octo had een lekje dat langzaam aan groter en groter werd. De ditributieriem zat er al weer 70000 km op. Of al een flink aantal jaren dus al dan niet preventief aan vervanging toe.
Op naar Hegru na alle goede berichten hier.
En ik ben inderdaad zeer tevreden weer naar huis gereden.
Eerst nog een fles LHM meegekregen bij het maken van een goede afspraak. Onderweg ging er al een lampje branden dat de groene olie bijna op was. En een leenauto voor de dag zelf.
Voor 300 euro dit alles laten doen. Ik zeg: DIT IS EEN PLUIM TOPIC.
exroosje schreef:Mijn ervaringen tot nu toe met Ctiroen dealers (van recent tot verder in het verleden)
- Auto Emerpark Breda : Grote garage die qua service klein gebleven is. Oftewel prima aftersales organisatie. Geschilpunt over auto naar tevredenheid opgelost, garantie wortd hier ruim uitgelegd. Hier blijf ik, ook al woon ik in den Haag
Gisteren 2 maanden na afloop garantie bij Emerpark langsgereden met een 3-tal puntjes (klapperende ophanging, krakend stuur en trillende remmen), zaken die op zich tijdens de garantie perode al wel eens besproken waren.
De ophanging was eerst afgedaan als doen ze allemaal, maar nu toch de stabilisator voor gedecteerd als veroorzaker en vervangen/vastgezet. Trillende remmen zonder discussie schijven en blokken vervangen. Stuurwiel : Door mij meegenomen vervangend stuurwiel geplaatst. Eerder is hier al de com2000 en stuurnaaf aangepakt zonder resultaat.
Dit alles zonder over kosten te praten (terwijl mn de remmen ook utigelegd kunnen worden als slijtage onderdelen). Ben dus wel blij.
Ik heb het al eerder gezegd: De garantie /service afhandeling van Emerpark is HELEMAAL TOP
Enige wat ik evt kan opmerken over deze punten dat pas na enig aanhouden ze echt opgelost zijn. Deze klacht hoor ik ook van anderen over garages in het algemeen, door de vergaande standaardisering leveren ze een bijdrage aan de oplossing van een probleem ipv het probleem op te lossen. Ofwel je klaagt ergens over en ze doen iets waarvan ze denken dat het het probleem oplost maar verzuimen te verifieren of het echt opgelost is.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
En een pluim voor Citroen Van Oord te Utrecht. Hebben jarenlang mijn BX-en onderhouden, nu hebben ze voor ‘t eerst de APK van mijn CX gedaan.
Zijn wel streng (haarscheurtjes in banden is afkeur, discutabel is of je ‘t karkas van de banden wel/niet kunt zien).
De pluim vanwege:
- Oude APK papieren waren weggegooid terwijl ik die altijd bewaar. Op mijn verzoek uit de papierbak gevist en aan me opgestuurd.
- Had ze gevraagd dynamo en accu te checken vanwege brandend acculampje. Accu is ongevraagd vervangen, maar om die reden wel 25% korting. Evt. kon ik de oude terug laten plaatsen, maar ik wilde toch al een nieuwe accu
Johan* schreef:Ik peilde vandaag voor het eerst na de kleine beurt weer m’n motorolie staat het peil ruim 2cm boven het maxium Dus snel de zuigemmer uit m’n servicebus gehaald en er ruim 1 liter olie uitgehaald… Dit vind ik dus echt niet kunnen voor een Citroendealer. Minpunten voor Kruisheer dus!!!!!
Groeten Johan
En wat zeiden ze ervan bij Kruisheer?
Heb mn eendje bij diverse garages in onderhoud gehad. Je beleeft wat zeg.
Eend destijds gekocht bij Duckhunt. Service enzo was prima. Later bijzonder negatieve ervaringen gehad toen ze Burton Car Company werden. Een Burton zou ik er wel naar toe durven brengen maar de liefde voor de eend is er echt helemaal weg. Als ik nu mn 3 kleuren rood zie aan één kant van mn eendje doet het nog steeds pijn
Zie hier: Halverwege die pagina mn verhaal (onder naam Tweceve).
Laatste keer met mn eend in Soest geweest (weet naam garage niet meer). Eend prima geholpen maar de prijs was ronduit schocking. Later op een bruiloft sprak ik een andere eendrijder. Die had dezelfde ervaring. Hij (en ik ook!) had goede ervaring met Custom Classics in Ede. Aardige gozer, kennis van zaken en normale prijzen.
Toen ik nog in Stroe (Veluwe) woonde mn eendje altijd in onderhoud bij Garage Blotenburg. Die kan een eend (citroen) met z’n ogen dicht repareren. Hij zegt geen boe of ba maar maakte wel je autootje.
kHeb het meegemaakt dat mensen problemen met een Xantia hadden waar niemand achter kon komen wat het was. Uiteindelijk waren ze naar die Blotenburg toegestuurd. Echt een dik uur rijden voor ze.
Voor 16 dec. moet mn eendje APK. Verwacht -afgezien van de achterremmen- niet veel bijzonders. Aangezien in de wijde omtrek van Houten/Utrecht er geen fatsoenlijke eendenboer zit, denk ik er toch hard over mn eend in Stroe of Ede te laten APKen. Alleen vergt dat logistiek nogal wat.
Een goede garage moet je koesteren (echt waar).
Gun die eigenaar/garagehouder van die goede garage de inkomsten. Is de kans dat je er later weer terecht kunt ook een stuk groter!
Ik neem er tenminste de logistieke problemen wel voor lief.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Een betrouwbaar en goed APK-station (en garage) voor regio Utrecht: LeenAPK in Gouda.
Tot nu toe ben ik nog heel tevreden over Wout Weterings nabij Surhuisterveen.
Ruim een maand geleden de xsara hier gekocht en heel netjes afgeleverd. Tot nu toe nog geen storing oid gehad terwijl de auto in de afgelopen 4 jaar bijna niet gereden had.
Voorlopig pluimpje dus, moet zich eigenlijk nog bewijzen
Maar aardige vent, geen poespas e.d. en dat vind ik wel prettig
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Zodra ik weer Citroen zou gaan rijden ga ik uiteraard naar Johan Oldenhage voor de specifieke Citroen-problemen.
(zie ook mijn onderschrift)
Voor kleinere reparaties heb ik hier 2 straten verder een Citroen specialist zitten…Garage Auto Haarlem.
Zie ook : http://www.xantiaclub.net/adressen/
Jojoman schreef:Tot nu toe ben ik nog heel tevreden over Wout Weterings nabij Surhuisterveen.
Ruim een maand geleden de xsara hier gekocht en heel netjes afgeleverd. Tot nu toe nog geen storing oid gehad terwijl de auto in de afgelopen 4 jaar bijna niet gereden had.
Voorlopig pluimpje dus, moet zich eigenlijk nog bewijzenMaar aardige vent, geen poespas e.d. en dat vind ik wel prettig
Augustinusga! Bekende voor mij, vriendelijke dealer =D>
Heb ik al eens eerder gedaan maar ik wil garage Mennens/Thijssen Citroen specialist te Nuth (limburg) toch even bedanken voor hun super en snelle service.
Ashoesje vervangen en versnellingsbakolie grotendeels vervangen…. 65 euro incl. werkplaats tarief.
Nette prijs en goed
btw, volgende keer rij ik maar een stukkie verder voor de apk en ga gewoon naar hun toe, ze weten tenminste waar ze mee bezig zijn in tegenstelling tot de apk-kloot waar ik vorige week was :-k
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
GRMBBLLLLLL Krijg ik van diverse kanten te horen dat het chassis wat ik 4 jaar geleden bij BBC uit Zutphen onder mn eend heb laten zetten rotzooi is.
Vandaar de roest die er nu alweer op zit. Ook be mensen die het chassis gelijk in de RX5 e.d. hebben gedompeld. Schijnt allemaal niet te helpen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hebben we het dan toevallig over het “De graaf” chassis? Hoe is je eend er nu aan toe?
patje74 schreef:Hebben we het dan toevallig over het “De graaf” chassis? Hoe is je eend er nu aan toe?
Dat zegt me even niks. Men zegt de chassis die BCC leverde kwalitatief (roest) erg slecht waren. Daar heb ik dus helaas idd mn chassis gekocht.
Hoewel het een getectyleerd chassis was zit er nu wel her en der wat vliegroest . Dat ga ik dus binnenkort grondig te lijf. Sommigen weten mij echter te melden dat het zinloos is omdat zelfs chassis die volgespoten waren toch gingen roesten vanwege het slechte staal.
Ben eens bij DSadvies geweest in Amsterdam-noord met mijn vorige DSpecial…wat een garage is dat zeg… moest mijn auto maar wegdoen omdat er zo veel werk aanzat (wat dus echt wel mee viel) hij deed alleen maar aan id/ds die in topconditie waren…. :
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!