Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Eric schreef:Ik begrijp de negatieve reacties niet van mensen want de cont. ecocontact3 komen overal beter uit de test dan de michelins.
Je mag me beschuldigen van paranoia maar ik heb niet zo’n vertrouwen in de partijdigheid van de organisaties die die banden testen.
Vooral de duitse ADAC lijkt nooit een Conti minder dan ‘goed’ te waarderen. De ANWB schrijft gewoon klakkeloos over wat ADAC en haar oostenrijkse zusterorganisaties schrijven. Dit in tegenstelling tot mijn eigen ervaringen waar een Conti qua prijs niet veel verschilt van een Michelin maar qua comfort, wegligging en slijtage wel degelijk een klasse lager is, afgezien van het feit dat elke Conti een regelrechte kopie is van een Michelin product - kijk maar eens naar de oude Conti Premium Contact vs. de oude Michelin Pilot Premacy en idem voor EcoContact vs. Energy.
Valt het overigens niemand op dat items over winterbanden en de vermeende onmisbaarheid hiervan altijd door een bandentoko gesponsord zijn? Zelfs de duitse verplichting tot het ‘dragen’ van winterschoeisel is mijnsinziens niets minder dan een lobby van de bandenfabrikanten..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!